Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@08:47:51 GMT

۲۰ دستگاه موتورلانس در اراک نیاز است

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۱۵۷

۲۰ دستگاه موتورلانس در اراک نیاز است

دکتر«پریا بهرامی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تامین موتورلانس و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بر اساس تبصره ۲ ماده یک آئین نامه ساماندهی پوشش فراگیر خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی کشور در کلانشهرها به ازای هر پایگاه شهری نیاز به یک عدد موتورلانس برای تسریع در امدادرسانی به بیماران و مصدومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تامین هردستگاه موتورلانس به همراه تجهیزات دو میلیارد ریال هزینه دارد که در مجموع  ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا ناوگان اورژانس با نقلیه موتور برای اراک تکمیل شود.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: حرکت سریع در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و کوچه‌های کم عرض و قدرت عمل بالا برای رسیدن به مقصد از جمله ویژگی‌های این وسیله امدادرسان است و گزارش ها حکایت از رضایت مدیران اورژانس در استفاده از آن دارد.

دکتر بهرامی افزود: موتورلانس‌ها بهترین وسیله حضور عوامل اورژانس همراه با تجهیزات آن‌ها در کوتاهترین زمان ممکن بر بالین بیمار تا رسیدن آمبولانس هستند.
وی اظهار داشت: تجربه استفاده از موتورلانس در کلانشهرها مفید ارزیابی شده و این دستگاه به تجهیزات پزشکی مورد نیاز ضروری در امدادرسانی از جمله دستگاه اکسیژن و نیز تنفس مصنوعی و الکتروشوک  مجهر هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: موتورلانس‌ها نیاز به نیروی انسانی کمتری دارند و از سوی دیگر با سرعت عمل بیشتر، نقش مهمی در ارائه خدمات به بیماران و مصدومان ایفا می‌کنند که به عنوان پیش قراول در ماموریت‌ها اعزام می‌شوند و در صورت نیاز به اقدامات درمانی بیشتر، آمبولانس اعزام خواهد شد.

۵۸ پایگاه اورژانس زمینی، یک پایگاه هوایی و پنج پایگاه اورژانس موتوری در استان مرکزی خدمات‌رسانی دارند که سال گذشته ۵۵ هزار ماموریت اورژانسی در این استان انجام دادند.

برچسب‌ها استان مرکزی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی بهداشت و سلامت استان مرکزی بهداشت و سلامت استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو

بنا بر اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران؛ میزان ارز تامین شده برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود که این رقم از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۴۰۲ به بیش از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

تامین ارز سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی در مقایسه با سال گذشته آن از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، بانک مرکزی از ابتدای فروردین تا سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ نیز بیش از سه میلیارد و ۱۴۳ میلیون دلار ارز برای چهار گروه کالاهای اساسی و دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین کرده است.

کالاهای تجاری و بازرگانی با یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار بیشترین حجم را با میانگین نرخ ۴۱ هزار تومان به خود اختصاص داده است.  

کالاهای اساسی و دارو با ۶۳۶ میلیون دلار در رتبه بعدی قرار دارد؛ ۵۶۱ میلیون دلار از این گروه به کالاهای اساسی و کشاورزی شامل گندم، دانه های روغنی و نهاده های دامی و ۷۵ میلیون دلار دیگر نیز به دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • زایمان موفق خانم دامغانی در خانه با کمک اورژانس
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • راه‌اندازی دومین پایگاه اورژانس هوایی کهگیلویه و بویراحمد در گچساران
  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • افزایش پایگاه‌های موتورلانس اورژانس در فارس
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو