Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: هیچ کس نباید در هر مقام و جایگاهی که هست احساس حاشیه امن کند بلکه باید مدیران احساس کنند که در اتاق‌های شیشه‌ای و شفاف مدیریت در حال انجام وظیفه هستند.

محمد میزرایی‌حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: اختلاس و فساد مدیران جرم بسیار بزرگی است که الحمدلله با مدیریت جدید قوه قضاییه که با رویکردی انقلابی، شجاعانه و عادلانه فارغ از نگاه حزبی، جناحی و آقا زادگی بدون هیچ اغماض و حاشیه‌ای وارد عمل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهم‌ترین نکته‌ای که جای تامل دارد؛ مبارزه با فضا و شرایط رشد فساد و اختلاس که همان فضای مبارزه با رشوه و رانت است و قطعا این عمل بسیار موثر خواهد بود.                           

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: با این خیزش عظیمی که در قوه قضاییه در مبارزه با مدیرانی که زمینه فساد و اختلاس رو فراهم می‌کنند که  حتی شاید خودشان هم اهل فساد و اختلاس نباشند میبایست دولتمردان هم در نگرش به مدیریت‌ها تغییر رویکرد دهند و از مدیران تحولی و شجاع انقلابی نهایت استفاده را داشته باشند.         

مهیا شدن امکانات و استعدادهای کشور برای رفع مشکلات        

میرزایی حیدری، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در شرایطی قرار گرفته که در اوج قدرت و در حالتی که کمترین وابستگی را در مقایسه با 40 سال گذشته خود دارد؛ این انقلاب در موقعیتی است که بسیاری از موانع را برای تحول همه جانبه از سر راه خود برداشته و تمامی بسترهای تحول را آماده کرده و در این 40 سال گذشته دشمنان ما در نهایت ضعف و ذلت قرار گرفته اند و امکانات و استعدادهای کشور برای رفع مشکلات فراوان مهیا و موانع سر راه برداشته شده است.  

وی تصریح کرد: با نگاه و استناد به فرمایشات و منویات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب جوانگرایی می‌تواند ما را از تحجر و فسیل شدن نجات دهد مدیری که حب مقام داشته باشد و صندلی را فرصتی برای اخذ رشوه و رانت بداند قطعا زمینه فساد و اختلاس را در اطراف خود و نیروهای زیر دست خود مهیا کرده است.                 

 میرزایی حیدری، افزود: حب مقام، خلاقیت و شجاعت را از مدیر می‌گیرد و قدرت تفکر و برنامه ریزی او را تبدیل به احتیاط های بیجا و در نهایت چشم پوشی از تخلف‌های زیردستان آشنایان و اطرافیان خود می‌شود و زمینه فساد و اختلاس را در آن حوزه مدیریت خود به وجود می‌آورد.

یک مدیر باید از زوایای مختلف رصد شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: هیچ کس نباید در هر مقام و جایگاهی که هست احساس حاشیه امن کند و از رصد شدن در امان باشد بلکه باید از زوایای مختلف یک مدیر رصد شود؛ مدیران احساس کنند که در اتاق‌های شیشه‌ای و شفاف مدیریت در حال انجام وظیفه هستند.          

وی تصریح کرد: هر چقدر مدیر در رده بالاتر قرار گیرد و پست و مقام بالایی داشته باشد باید پاسخگویی بیشتری به نهادهای نظارتی داشته باشد و از فراهم شدن زمینه فساد و اختلاس که همان برپایی رشوه و رانت هست جلوگیری شود.

محمد میرزایی‌حیدری ادامه داد: عمار بن مروان از امام باقر( ع) می‌پرسند سحت چیست؟ که امام در پاسخ می‌گویند مقصود رشوه است آن گاه پرسید آیا مقصود رشوه در حکم و قضاوت است؟ حضرت فرمودند آن کفر به خداست.

انتهای پیام/ 9708

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت قوه قضاییه اختلاس دانشگاه آزاد اسلامی مدیریت قوه قضاییه اختلاس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: ایجاد موج جدیدی از خدمت با تکیه بر همدلی و همراهی همه مدیران مناطق و واحدهای ستادی شهرداری یزد مورد انتظار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد، محمدمهدی نیکونژاد خطاب به مدیران و معاونین شهرداری در یک سال پایانی شورا، ایجاد موج جدیدی از خدمت با تکیه بر همدلی و همراهی مدیران مناطق و واحدهای ستادی شهرداری یزد مورد انتظار است.

وی با اشاره به مأموریت اصلی شهر که ارتقا وضعیت نگه داشت شهر توسط مدیران شهری است افزود: در جریان بارندگی‌های اخیر به دلیل اقدامات اساسی و زیر بنایی مناسبی که در سال گذشته انجام شد، کم‌ترین آسیب به شهر و شهروندان وارد شد.

نیکونژاد ادامه داد: مأموریت دیگر تکمیل طرح‌های متوقف، نیمه تمام یا در حال اجرای شهرداری شده است که باید با نیت خیرخواهانه و جهت خدمت به مردم با سرعت و دقت و بدون نقص مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اکنون که در ابتدای سال قرار داریم باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که تا قبل از ورود به فصل سرد سال بخش قابل توجهی از پروژه‌های عمرانی به مرحله پایانی رسیده باشد و انرژی، اعتبار همچنین نیروی انسانی را در همین راستا متمرکز کرده و به کار گرفته شود.

کد خبر 750175

دیگر خبرها

  • ارتقا وضعیت نگهداشت شهر یزد با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال پایانی شورای شهر یزد
  • شورای اسلامی بازوی مشورتی برای مدیران کشور
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت اجرا شده است
  • گشت ارشاد مدیران بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • درویشیان: گشت ارشاد مدیران با جدیت و بدون اغماض در دولت مردمی اجرا شده است
  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است