Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@01:24:33 GMT

لابی واشنگتن برای جلوگیری از صدور قطعنامه ضدآمریکایی

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۸۳۳

لابی واشنگتن برای جلوگیری از صدور قطعنامه ضدآمریکایی

مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی در سازمان ملل هستند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، «اندرو برمبرگ» نماینده آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در واکنش به درخواست‌ها برای مقابله با نژادپرستی پلیس این کشور، اعلام کرد دیگر کشورها نیز باید همین سطح از شفافیت را از خود نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: درخواست کشورهای آفریقایی از سازمان ملل

سفیر آمریکا در بیانیه‌ای پیش از آغاز به کار شورای حقوق بشر سازمان ملل برای بررسی مسئله افزایش خشونت و نژادپرستی پلیس آمریکا گفت علاوه بر واشنگتن دیگر کشورها نیز باید اطلاعات شفافی در خصوص عملکرد پلیس خود ارائه دهند.

بنا به گزارش رویترز، مقامات آمریکایی به شدت در حال لابی کردن با کشورهای آفریقایی برای جلوگیری از ارائه پیش نویس ضد آمریکایی هستند. آمریکا از کشورهای آفریقایی خواست تا در صورت صدور قطعنامه نامی از واشنگتن در آن نباشد.

پیشتر ۵۴ کشور آفریقایی از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواستند تا به مسئله نژادپرستی پلیس آمریکا و رفتارهای خشونت‌آمیز با سیاه‌پوستان این کشور ورود کند. به دنبال اعتراضات سراسری در شهرهای مختلف آمریکا و دیگر کشورهای جهان به قتل وحشیانه قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست، به دست افسر سفیدپوست آمریکایی، رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل با درخواست برگزاری جلسه فوری در خصوص نژادپرستی و خشونت و وحشیگری نیروهای پلیس موافقت کرد.

در این نشست، «الیزابت تیچی فیسلبرگر» رئیس شورای حقوق بشر، موافقت تمامی ۴۷ عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل را اعلام کرد و گفت بعدازظهر چهارشنبه (امروز) برای رسیدگی به مسئله خشونت پلیس و نژادپرستی جلسه‌ای تشکیل خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم پلیس آمریکا سازمان ملل واشنگتن شورای حقوق بشر سازمان ملل شورای حقوق بشر آمریکا مشرق جورج فلوید اعتراضات مردمی اعتراضات آمریکا شورای حقوق بشر سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس نقاب دروغین حقوق بشر را از چهره ایالات متحده انداخت
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • نبنزیا: شورای امنیت به گروگان آمریکا تبدیل شده است
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا