Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:17:01 GMT

بهره‌برداری از استخر دانش‌آموزی اسفراین آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۹۱۶

بهره‌برداری از استخر دانش‌آموزی اسفراین آغاز شد

استخر شنای شهدای فرهنگی اسفراین از مصوبات سفر استانی سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب، در زمینی به وسعت هزار و ۵۰۰ متر مربع با اعتبار ۳۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رهبری و نیز منابع استانی ساخته شده و برای آن امکاناتی چون سونای خشک،  سونای بخار،  جکوزی و سالن بدنسازی ایجاد شده است.

با افتتاح این طرح ۲۰ هزار دانش آموز شهرستان اسفراین از مزایای این استخر بهره مند شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش در سفر ۲ روزه به خراسان شمالی  علاوه بر افتتاح استخر دانش آموزی در اسفراین در نشست خیران مدرسه ساز خراسان شمالی در این شهرستان شرکت می کند.
افتتاح متمرکز ۱۷ مدرسه نوساز جایگزین مدارس سنگی خراسان شمالی، کارگاه توانبخشی و ۲ سالن ورزشی، حضور در نشست شورای اداری و شورای معاونان آموزش و پرورش استان و کلنگ زنی هنرستان گوهرشاد شیروان از دیگر برنامه های وزیر آموزش و پرورش است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

برچسب‌ها اسفراین افتتاح طرح خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی‌ میرزایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین افتتاح طرح خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی اسفراین افتتاح طرح خراسان شمالی وزارت آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند

ایسنا/کردستان مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از بازگشت ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش طی سال گذشته خبر داد.

 نادر کریمی بیرانوند، امروز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست خبری در سنندج با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند در راستای بازگشت دانش آموزان به چرخه تحصیل، اظهار کرد: یکی از بحث های جدی در حوزه متوسطه نظری، پوشش تحصیلی است که با توجه به ردیف سنی در این دوره، تعدادی جذب بازار کار شده و ترک تحصیل می کنند.

وی، با اشاره به اینکه بازگشت حتی یک دانش آموز به چرخه آموزش، کار بسیار مشکلی است،‌ بیان کرد: سال گذشته در قالب این طرح و بر اساس کد ملی، دانش آموزانی که در سامانه سیدا ثبت نام نکرده بودند شناسایی و بر مبنای آن به استان‌ها اعلام شد تا علت ترک تحصیل آنان بررسی و برای بازگشت به آموزش تلاش شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش یکی از راهکارهای مهم در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، را مهارت‌آموزی دانش‌آموزان ذکر کرد و ادامه داد: براساس این امر، هر دانش‌آموز تا پایان تحصیل خود باید یک مهارت منتج به یک شغل را فرا گیرد.

کریمی با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان باید وارد بازار کار شوند، گفت: با وجود مخالفت‌های فراوان، مهارت آموزی دانش‌آموزان در هیات دولت تصویب شد و براساس قانون باید ردیف اعتباری نیز برای آن در نظر گرفته شود.

به گفته وی، یکی از مشکلات موجود در حوزه مهارت، ساعات درسی است که در آموزش و پرورش وجود دارد که این مساله یک مانع است براین اساس قرار شد تغییر ساختار آموزشی در متوسطه انجام شود.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: با این تغییر ساختار جایی برای مهارت‌آموزی در برنامه ساعتی دانش‌آموزان مشخص می شود و براساس آن دانش آموزان دوره متوسطه در طول سه سال باید ۳۰۰ ساعت(هر سال ۱۰ ساعت) مهارت بیاموزند، البته مهارتی که به یک شغل در پایان تحصیل تبدیل شود.

مدارس شبانه روزی ظرفیت مهمی برای مهارت آموزی دانش آموزان است

کریمی بیرانوند، مدارس شبانه روزی را یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌های مهم برای مهارت آموزی به ذکر کرد و افزود که در این مدارس فضا و زمان کافی برای این مهم وجود داد، براین اساس دوره توانمندسازی مدیران این مدارس برگزار می شود و هم اکنون استان کردستان میزبان این دوره در غرب کشور است.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در ادامه به موضوع کمبود نیروی انسانی به عنوان یکی از مشکلات آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جاری تلاش شده است که این کمبودها از راههای مختلف جبران شود.

کریمی بیرانوند با بیان اینکه این کمبود نیرو فقط مختص استان خاصی نیست و تمام استان‌های کشور را در بر می گیرد، اضافه کرد: سال گذشته استان کردستان در حوزه متوسطه ۹ هزار ساعت بصورت غیرموظف از بازنشستگان، نیروهای شاغل و دانشجو معلمان ترم هفت به بالا برای جبران این کمبود بهره برد و در سایر استان‌ها نیز از این روش استفاده شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌