Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:48:24 GMT

آمریکا به ضعف‌های خود در زمینه حقوق بشر اعتراف کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۹۸۱

آمریکا به ضعف‌های خود در زمینه حقوق بشر اعتراف کرد

به گزارش چهارشنبه آسوشیتدپرس، «اندرو برمبرگ» گفت: آمریکا به کمبودها در زمینه تبعیض نژادی و بی‌عدالتی ناشی از تبعیض که هنوز در جامعه ما ادامه دارد، اذعان می‌کند و متعهد به رفع آنهاست.
وی همچنین ادعا کرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست توسط پلیس را محکوم کرده و فرمانی اجرایی را برای اصلاح ساختار پلیس امضا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اظهارات برمبرگ در حالی است که «شورای حقوق بشر» در ژنو قرار است به درخواست کشورهای آفریقایی «جلسه‌ای فوری» در مورد «نقض نژادی حقوق بشر، نژادپرستی سیستماتیک، خشونت پلیس و خشوت علیه اعتراضات مسالمت‌آمیز» برگزار کند.
این شورا که شامل ۴۷ کشور بوده، قرار است پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به رای بگذارد که خواستار تشکیل یک کمیسیون برای تحقیق در مورد «نژادپرستی سیستماتیک» و آزار و اذیت «آفریقایی‌ها و مردم آفریقایی‌تبار» در آمریکا و کشورهای دیگر شده است.
این پیش‌نویس همچنین خواستار «اجرای عدالت در مورد ناقضان» حقوق بشر شده است.
حامیان این قطعنامه اعلام کرده‌اند که چنین اقداماتی در آمریکا یک امر رایج است و باید با اجرای تحقیقات گسترده، علیه آن وارد عمل شد.

برچسب‌ها واشنگتن دونالد ترامپ سوئیس ایالات متحده آمریکا حقوق بشر پروندهٔ خبری خشم مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واشنگتن دونالد ترامپ سوئیس ایالات متحده آمریکا حقوق بشر واشنگتن دونالد ترامپ سوئیس ایالات متحده آمریکا حقوق بشر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند.

به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از نیجریه، آفریقای جنوبی، غنا، سنگال، کامرون، الجزایر، مصر و عربستان سعودی که هر کدام نماینده مناطق حساس آفریقا و خاورمیانه هستند. اقدامات آنها سؤالاتی را در مورد آینده دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره اصلی جهان ایجاد می‌کند.

نویسندگان مقاله خاطرنشان می‌کنند که اقتصاد راکد آمریکا خود کشور‌ها را به خارج کردن ذخایر طلایشان که در بانک‌های آمریکا هستند، سوق داده است. سایر نگرانی‌ها شامل تورم مداوم، افزایش سطح بدهی و نگرانی در مورد توانایی فدرال رزرو برای حفظ ثبات سیاست پولی آمریکاست.

این کشور‌ها با بازگرداندن ذخایر طلای خود به دنبال محافظت از خود در برابر سرایت مالی احتمالی و حفظ ثروت خود در مرز‌های خود هستند.

یادآور می‌شود: استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد. آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان «ابزار فشار سیاسی» بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

در همین راستا، کشور‌های عضو بریکس نیز اعلام کرده‌اند قصد دارند در آینده از ارز‌های داخلی در معاملات خود استفاده کرده و پس از مدتی یک ارز دیجیتال مشترک را جایگزین دلار کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش
  • اعتراف مادر دیانا به قتل فجیع فرزندش / او را با چاقو کشتم و آتش زدم!
  • مادر دیانا به قتل فرزند بیمارش اعتراف کرد
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • مدیران خودرو 777، تنها نماینده صنعت خودرو ایران در اجلاس ایران و آفریقا
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی