Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-07@07:48:57 GMT

برنامه کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۵۹۹۷

برنامه کمیسیون های تخصصی مجلس یازدهم

به گزارش افکارنیوز،

سید محمد رضا میر تاج الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتمام شکل گیری کمیسیون های تخصصی مجلس در اوایل هفته آتی گفت: رویکردمان این است که مجلس را مسأله محور پیش ببریم. مسائل اصلی کشور شناسایی شده است و قرار است کمیسیون های مجلس این مسائل را در اولویت خود قرار دهند.

*اصلاح نظام بانکی سهم کمیسیون اقتصادی مجلس

اخبار سیاسی- وی در ادامه با اشاره به تقسیم بعضی اولویت های مجلس در کمیسیون های تخصصی گفت: کمیسیون اقتصادی به طرح اصلاح نظام بانکی خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس قبلی هم بر طرح اصلاح نظام بانکی متمرکز شد اما چون این موضوع اولویت بندی نشد به صحن علنی نرسید تا سال آخر و در نهایت هم به مرحله تصویب نرسید.
میر تاج الدینی سپس گفت: طرحی را هم با عنوان طرح ملی مسکن انقلاب آماده می کنیم که طرحی جامع خواهد بود و فراتر از مسکن مهر است.

*اصلاح ساختار بودجه در کمیسیون برنامه و بودجه

این نماینده مجلس با بیان اینکه در این دوره مجلس عضو کمیسیون برنامه و بودجه هستم ادامه داد: در آنجا اصلاح ساختار بودجه که مطالبه مقام معظم رهبری است و مجلس دهم و دولت کاری برای آن نکرد را دنبال خواهیم کرد. در این بخش هدایت به سمت تولید مدنظرمان است. الان در شرایط سخت تحریمی هستیم و هدایت به سمت تولید را با توجه به آن مدنظر داریم.
وی ادامه داد: بخش تولید یکی از اولویت های مجلس است و در این بخش روان سازی مقررات و حذف قوانین زاید در برنامه کاری مان است. الان فقط با تحریم بیرونی مواجه نیستیم بلکه خودتحریمی هم داریم. گمرکات روان عمل نمی کنند. فعالان اقتصادی به ما می گویند که به خاطر مشکلات ارزی و تحریمی نمی توانیم وارداتی انجام دهیم در حالی که جلوی صادرات کالا گرفته شده است.

*کار کردن کمیسیون های مجلس بر اساس تقسیم وظایف

میر تاج الدینی با تأیید اینکه مشکل مسکن بدون مالیات قابل حل نیست، گفت: تقسیم کاری بین کمیسیون ها صورت گرفته است و نگاه کلانی به مسائل خواهیم داشت. می خواهیم نگاه کلان را حفظ کنیم بعد در کمیسیون ها مسائل را با همفکری پیش ببریم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کمیسیون های مجلس میرتاج الدینی کمیسیون های مجلس مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۵۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی، رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲.۱۲.۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را به شرح زیر برای اجرا ابلاغ کرد.

شورای ‌عالی حوزه‌ های علمیه

شورای تخصصی حوزوی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی

ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۰۸.۱۲.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی و براساس مصوبه جلسه ۴۶۵ مورخ ۰۱.۱۲.۱۴۰۲ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد شورای عالی حوزههای علمیه) به تصویب رسیده است؛ به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می شود:

«ماده واحده- ماده ۴ اصلاحی آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی (مصوب جلسه ۸۸۴ مورخ ۱۳.۰۴.۱۴۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی) به شرح ذیل اصلاح می شود:

ماده ۴- اعضای شورا:

سه نماینده از شورای‌عالی حوزه‌های علمیه

سه نماینده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

مدیر حوزه‌های علمیه یا نماینده وی

رئیس جامعة ‌المصطفی العالمیه یا نماینده وی

مدیر حوزه علمیه خراسان

مدیر حوزه علمیه اصفهان

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر جامعة الزهرا(س)

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی

هفت نفر از فضلای صاحب‌نظر حوزوی

تبصره - اعضای حقیقی موضوع بند ۱۰ بنا به پیشنهاد شورای‌ عالی حوزه‌های علمیه و تصویب شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی و با حکم رئیس شورای ‌عالی انقلاب فرهنگی، برای یک دوره ۳ ساله منصوب می‌شوند».

کد خبر 6096964

دیگر خبرها

  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • حل مسائل نرم افزاری و سخت افزاری هرمز اولویت مدیران دولتی است
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • توزیع عادلانه امکانات؛ رمز اصلاح حاشیه‌نشینی در مشهد
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • ماده واحده «اصلاح ماده ۴ آیین‌نامه شورای تخصصی حوزوی» ابلاغ شد
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند