Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@23:42:09 GMT

دونالد ترامپ در محاصره کتاب‌های خاطرات

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۶۰۰۲

دونالد ترامپ در محاصره کتاب‌های خاطرات

سرویس بین الملل خرداد _رامتین لطیفی: یکی از قالب‌های مرسوم و محبوب کتاب‌های عرضه شده در بازار نشر آمریکا زندگی‌نامه‌ها است. زندگی‌نامه‌ها همیشه از این منظر جذاب بودند که اتفاقات و خاطراتی که در آن‌ها مرور می‌شوند می‌تواند تکه‌های گمشده پازل‌هایی باشند که سال‌های سال برای مخاطب علامت سوال بوده است. از این رو زندگی‌نامه سیاست‌مداران و البته اعضای خانواده آن‌ها که همیشه حامل اخباری از پشت پرده اتفاقات و تصمیمات مهم است هم جنجالی و جذاب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خرداد ،هرچند دونالد ترامپ خود قلم برنداشته تا خاطرات این سه سال و نیمی که او ساکن اتاق بیضی بود را مکتوب کند اما در این روزها و ماه‌های گذشته دونالد ترامپ حداقل در میان سطرهای سه کتاب زندگی‌نامه‌ای مهم و جنجالی حضور دارد که می‌دانیم او تمام تلاشش را به کار گرفته است که حداقل دو کتاب از این سه کتاب چاپ نشود!
کتاب اول که پیش از انتشارش رسانه‌ای و جنجالی شد کتاب خاطرات جان بولتون بود. جان بولتون که زمانی از نزدیکان ترامپ به حساب می‌آمد و مشاور امنیت او بود پس از اختلافات به وجود آمده بین آن‌ها که منجر به اخراج بولتون شد اعلام کرد که کتابی به نام "در آن اتاق اتفاق افتاد” از خاطراتش در کاخ سفید منتشر خواهد که شامل حقایق نشنیده‌ای از دونالد ترامپ است. بولتون درباره اطلاعات سری منتشر شده در کتاب می‌گوید برای مثال اطلاعات رسانه‌ها درباره ماجرای دونالد ترامپ و اوکراین که منجر به استیضاح او شد تنها نوک کوه یخ است که از آب بیرون زده است و کتاب من تمام کوه را به شما نشان می‌دهد. ترامپ تا کنون با تمام قوا در مقابل چاپ این کتاب مقاومت کرده و از انتشار آن جلوگیری کرده است.
کتاب بعدی در مورد رابطه ترامپ با همسرش، ملانیاست که بانوی اول آمریکا به حساب می‌آید. این کتاب که "هنر معامله کردن” نام دارد حاصل مصاحبه با بیش از صد نفری است که از دوران تولد تا روزهای سکونت در کاخ سفید رابطه نزدیک و صمیمانه‌ای با ملانیا ترامپ داشته‌اند. وجه تسمیه این کتاب اشاره به روحیه معامله‌گر ملانیا دارد و در این کتاب پرده از رازی بزرگ بر‌داشته می‌شود که به شخصیت ترامپ آسیبی جدی وارد خواهد کرد. ملانیا برای هرکاری از ورودش به کاخ سفید گرفته تا حضورش در مراسمات رسمی در کنار ترامپ از او باج‌های مالی می‌گیرد. نسخه پیش از انتشار این کتاب تا کنون به سردبیرهای رسانه‌های مطرح آمریکا و صاحبان انتشارات‌ها داده شده است تا کتاب را بخوانند و نظرشان را بدهند.
کتاب سوم که "بسیار زیاد اما ناکافی” نام دارد را برادرزاده ترامپ نوشته است. ماری ترامپ، برادرزاده ترامپ می‌گوید این کتاب قرار است افشاگرانه باشد و دست ترامپ را برای مردم رو کند. ماری در این کتاب به مرور موضوعاتی مانند بالاکشیدن ثروت پدربزرگشان توسط دونالد ترامپ و البته روش‌های دور زدن مالیات که دونالد ترامپ در این سال‌ها از آن‌ها بهره برده است پرداخته است. این روزها ترامپ علاوه بر تمام مشکلاتی که او را محاصره کرده‌اند، در محاصره کتاب‌هایی است که بخش‌های تاریک و ناشنیده مختلفی از او را نشانه گرفتند.
برچسب ها: دونالد ترامپ ، بازار نشر

منبع: خرداد

کلیدواژه: دونالد ترامپ بازار نشر دونالد ترامپ زندگی نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد؛ آلبر کامو و تمنای معنا» نوشته رابرت زارتسکی به‌تازگی با ترجمه محمدرضا عشوری توسط انتشارات ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شده است. نسخه اصلی این‌کتاب سال ۲۰۱۳ توسط انتشارات بِلْکنپ چاپ شده است.

«زندگی‌ای که ارزش زیستن دارد» به دو موضوع سکوت و پایبندی که به‌عقیده رابرت زارتسکی، کمتر در آثار کامو دیده شده‌اند، اختصاص دارد. سکوت مد نظر، سکوتی است که بر اثر حضور ساکت و خاموش مادر در آثار کامو بازتاب پیدا کرده است. تنها آرزو و حسرت کامو این بود که مادرش نوشته‌هایش را می‌خواند. مساله پایبندی هم به تأثیر پدر در زندگی کامو اشاره دارد. او هیچ‌وقت فرصت نکرد پدرش را بشناسد اما در تمام عمر به تنها آموزه‌اش وفادار ماند؛ پایبندی به انسان و ذات انسانی.

البته به‌جز سکوت و پایبندی، سه‌موضوع ثابت آثار کامو یعنی عصیان، میانه‌روی و پوچی هم در این‌کتاب مورد بررسی قرار گرفته‌اند. چون این‌اعتقاد وجود دارد که اندیشه و تفکرات کامو بر این‌سه‌اصل استوار بوده است.

محمدرضا عشوری مترجم این‌کتاب درباره لفظ ابسورد که در مطالعه کامو بسیار بسامد دارد، می‌گوید در اغلب فرازهای این‌اثر، absurd را ابسورد ترجمه کرده نه پوچی. چون پوچی بیشتر به نیهیلیسم نزدیک است تا ابسورد و در نظر کامو، بین ابسورد و نیهیلسم تفاوت وجود دارد؛ همان‌طور که بین عصیان و انقلاب هم تفاوت قائل است.

کتاب پیش‌رو به‌جز سخن آغازین و سخن پایانی، ۵ فصل دارد. عناوین ۵ فصل مورد اشاره به این‌ترتیب‌اند: ابسورد، سکوت، میانه‌روی، پایبندی، عصیان.

در قسمتی از این‌کتاب می‌خوانیم:

اولریش فن ویلامویتش پژوهشگر آثار کلاسیک زمانی گفته بود: «برای به سخن واداشتن مردم باستان، باید از خون خود تغذیه‌شان کنیم.» کامو هم همین را می‌گوید: «اسطوره‌ها به‌خودی‌خود حیات ندارند. منتظرند تا ما به آن‌ها حیات ببخشیم.» و زمانی که زنده می‌شوند رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند. اندکی پس از انتشار اسطوره سیزیف در سال ۱۹۴۲، کامو به این‌نتیجه رسیده بود که باید از ابسورد فراتر برود. با این‌تشخیص درستی از وضع بشر داشت آگاه بود که این آموزه‌ راهنمای مناسبی برای شرایط ناامیدکننده فرانسه تحت اشغال نازی‌ها نیست. کامو، قبل از آن‌که به جنبش مقاومت بپیوندد و نهایتا ویراستار روزنامه زیرزمینی کُمبا شود، مشغول برنامه‌ریزی برای نوشتن دوره دوم آثارش بود با مضموم عصیان.

این‌تغییر دیدگاه به خلق طاعون، صالحان و عصیانگر منجر شد: سه‌گانه جدیدی که کامو آن را پرومته نامید.

این‌کتاب با ۲۱۶ صفحه، شمارگان ۷۷۰ نسخه و قیمت ۱۵۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 6092063 صادق وفایی

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • ۱۲۰۰ وصیت نامه شهدای استان سمنان چاپ شده است
  • رسیدن به فلسفه زندگی از راه خودشناسی
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • چاپ کتابی درباره سکوت و پایبندی در آثار آلبر کامو
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت