Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@03:41:10 GMT

مدیر جدید دفتر پروازهای هوایی انسانی در ناسا

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۶۴۱۸

مدیر جدید دفتر پروازهای هوایی انسانی در ناسا

ایتنا - ناسا برای رهبری سرنشینان خود در دفتر پروازهای هوایی انسانی، یک رئیس جدید به‌خدمت گرفت. ناسا را برای راهبری عملیات و اکتشافات انسانی، خانم کتی لودرز به‌خدمت گرفت. قرار است این تشکیلات فضانوردان را دوباره به ماه اعزام کند و سپس آنها را به مریخ بفرستد.

به گزارش ایتنا و به نقل از Space،  خانم لودرز یک کارمند دیرپا در ناسا است و از سال ۲۰۱۴ هدایت برنامه سرنشینان تجاری این آژانس را برعهده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر باعث ایجاد توسعه فضاپیماهای خصوصی برای حمل سرنشین شده است. یکی از این فضاپیماها، کپسول کرو دراگون مربوط به اسپیس‌اکس است که به‌تازگی دو فضانورد ناسا به‌نام‌های ​​باب بنکن و داگ هرلی را در اواخر ماه گذشته در طی یک مأموریت ملی به نام دمو ۲ به ایستگاه فضایی بین‌المللی برد.

جیم برایدنستاین (مدیر ناسا) روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کتی تجربه و اشتیاق فوق‌العادهٔ خودش را در اختیار ما قرار می‌دهد و ما برای پیشرفت در مأموریت آرتمیس و هدف‌مان برای فرود آوردن نخستین زن و همینطور یک مرد دیگر به ماه تا سال ۲۰۲۴، به این عوامل احتیاج داریم».

وی افزود: «او علاقهٔ زیادی به توسعهٔ بازارهای تجاری در فضا دارد که قدمت آن به کارهای اولیهٔ وی در برنامه شاتل فضایی می‌رسد. او در زمینهٔ محموله‌های تجاری و اکنون سرنشینان تجاری توانسته است مشارکت‌های مفیدی در زمینهٔ گسترش پایگاه صنعتی در ایالات متحده ارائه نماید. کتی برای گسترش اقتصاد فضایی در همسایگی ماه و همینطور دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ای که برای ما ترسیم شده است، شخص کاملاً مناسبی است».

 
این اهداف عبارتند از: ایجاد حضور پایدار انسانی در ماه و پیرامون آن تا سال ۲۰۲۸، حضور فضانوردان در مریخ در دههٔ ۲۰۳۰ میلادی و همینطور کمک به رشد اقتصادی در خارج از کرهٔ زمین.

شایان ذکر است که خانم لودرز از سال ۱۹۹۲ در ناسا مشغول به کار بوده است. او در آن زمان به‌عنوان مدیر سامانه مانور مداری شاتل و همینطور دپوی سامانه‌های کنترل واکنشی وارد خدمت شد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: فضا ناسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حال حاضر محققان ناسا با استفاده از یک رویکرد جدید، تخمین‌های جدیدی از میزان جریان آب از رودخانه‌های زمین، سرعت جاری شدن آن به اقیانوس و میزان نوسان هر دو رقم در طول زمان به دست آورده‌اند. چنین اطلاعاتی برای درک چرخه آب سیاره و مدیریت منابع آب شیرین آن بسیار مهم است.

برای دستیابی به تصویری جهانی از میزان آب موجود در رودخانه‌های زمین، دانشمندان آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا (JPL) اندازه‌گیری‌های جریان سنج را با مدل‌های کامپیوتری حدود ۳ میلیون بخش رودخانه در سراسر جهان ترکیب کردند. این تحقیق توسط الیسا کالینز، که این تحلیل را به عنوان یک کارآموز JPL و دانشجوی دکترا در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی انجام داد، انجام شد و در Nature Geoscience منتشر شد.

دانشمندان تخمین زدند که حجم کل آب رودخانه های زمین از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۹ به طور متوسط ۲۲۴۶ کیلومتر مکعب (۵۳۹ مایل مکعب) بوده است. این معادل نیمی از آب دریاچه میشیگان و حدود ۰.۰۰۶ درصد کل آب شیرین است که خود ۲.۵ درصد از حجم جهانی است. رودخانه‌ها علیرغم نسبت کمی که از آب سیاره دارند، از زمان‌های اولیه تمدن‌ها برای انسان حیاتی بوده‌اند.

نقشه بالای این صفحه حجم آب ذخیره شده بر اساس منطقه هیدرولوژیکی را نشان می‌دهد. محققان تخمین زدند که حوضه آمازون (تیره ترین آبی) حاوی حدود ۳۸ درصد از آب رودخانه جهان است که بیشترین میزان را در بین هر منطقه هیدرولوژیکی ارزیابی شده، دارا است. همین حوضه همچنین بیشترین آب را به اقیانوس تخلیه می‌کند. این ۱۸ درصد از تخلیه جهانی به اقیانوس است که از سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۹ به طور متوسط ۳۷۴۱۱ کیلومتر مکعب در سال در سال بوده است.

برای بخش‌هایی از حوضه رودخانه‌های کلرادو، آمازون، و اورنج و همچنین حوضه موری-دارلینگ در جنوب شرقی استرالیا کمیت منفی جریان‌های آبی تخمین زده شده‌است که بیشتر نشان دهنده مصرف شدید آب توسط انسان است. در واقع در این نقاط ما شاهد ردپای انسان هستیم.

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901819

دیگر خبرها

  • ناسا برای طوفان‌های شدید خورشیدی در مریخ آماده می‌شود
  • انتقال پیام لیزری توسط ناسا به زمین
  • ناسا پس از نیم‌قرن نقشه آبی زمین را دوباره ترسیم کرد/ عکس
  • استادان برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تجلیل شدند
  • چرا حضور مجدد انسان در ماه سخت است؟
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • ناسا یک پیام از فاصله ۲۲۵ میلیون کیلومتری زمین دریافت کرد
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • تصاویر تلسکوپ فضایی وب از یک سحابی در فاصله ۱۳۰۰ سال نوری