Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا شانه ساز در این نامه اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی و اخبار واصله، سایت‌های غیرمجازی به نام داروخانه مجازی (با نام‌های داروخانه آنلاین، داروخانه آنلاین مثبت سبز، داروکده، ایزی دارو، سلام دارو و عناوین مشابه) نسبت به تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل (دارویی، تغذیه‌ای، ورزشی، رژیمی) اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به اسناد بالادستی نظیر مواد ۳ و۱۴ قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی، تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بند ج ماده ۷ قانون احکام دائمی توسعه‌ای کشور و قانون منع تبلیغات کالاهای آسیب‌رسان سلامت و غیرمجاز و مقررات جاری، تبلیغ و فروش اینترنتی دارو و مکمل‌ها ممنوع است و برخی کالاهای سلامت محور نظیر کالاهای آسیب‌رسان سلامت نیز حسب مورد با ممنوعیت یا محدودیت در تبلیغ و فروش اینترنتی مواجه هستند.

شانه ساز در این نامه نوشت: جرائم و تخلفات مذکور در فضای مجازی، ارتباط مستقیم با سلامت و بهداشت عمومی داشته و اغلب آثار زیانبار آن غیرقابل جبران بوده و حائز شرایط اخذ نماد اعتماد الکترونیکی نیستند. ضرورت دارد که به صورت فوری و بدون فوت وقت مراتب مورد پیگیرد قانونی قرار گیرند. 

وی ادامه داد: با رعایت مقررات مربوط به تبلیغ و فروش اقلام غیردارویی توسط داروخانه‌های حقیقی، مجوز ارائه خدمات آنها توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ناظر محل صادر می‌گردد. در هر صورت تخلفات احتمالی داروخانه‌های مورد اشاره توسط دانشگاه مربوطه مستقیماً پیگیری می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در  این نامه از رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فاتب در خواست کرد که با توجه به موارد مذکور و اهمیت، حساسیت، فوریت و ارتباط جرائم و تخلفات مذکور با بهداشت عمومی و سلامت جامعه، اقدامات لازم صورت گیرد.

کد خبر 522774 برچسب‌ها سازمان غذا و داروی ایران دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان غذا و داروی ایران دارو فروش اینترنتی تبلیغ و فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!

به گزارش خبرآنلاین، سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو درباره رسیدگی به وضعیت حجاب در داروخانه‌ها گفت: سازمان غذا و دارو از نخستین مجموعه‌هایی بود که به موضوع رعایت پوشش ورود کرد و به همین دلیل اصول رعایت پوشش در داروخانه را ابلاغ کرد.

مهر در خبری نوشت: محمدی ادامه داد: اگرچه اصول مربوط به پوشش در داروخانه‌ها ابلاغ شده اما ناهنجاری‌هایی در این زمینه گزارش می‌شود. موضوع رعایت هنجارها جزو مواردی است که در مواردی مانند سهمیه داروخانه‌ها نقش دارد. اگر یک داروخانه نسبت به رعایت هنجارها اقدام نکند، در وهله نخست تذکر داده می‌شود و اگر تذکر تأثیری نداشته باشد موارد بازدارنده در خصوص داروخانه متخلف اجرا می‌شود. اگر موارد بازدارنده نیز مثمر ثمر نباشد متخلفان به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903434

دیگر خبرها

  • بدقولی بیمه‌ها؛ کمبود دارو در بازار
  • فروش فوری خودرو ریسپکت ۲ ویژه خودرو فرسوده + جزئیات
  • جنجال ادامه‌دار فروش آنلاین دارو
  • ۳۰۰هزار وانت‌بار فاقد بیمه در نوبت بعدی اجرای طرح عدم تخصیص سهمیه سوخت
  • وزارت بهداشت: سهمیه دارویی داروخانه‌ها براساس وضع حجاب تعیین می‌شود!
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور