Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:00:28 GMT

آتش سوزی در مراتع ایوانکی/ اطفای حریق انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۶۷۷۰

آتش سوزی در مراتع ایوانکی/ اطفای حریق انجام شد

وحید رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه عصر روز گذشته گزارشی مبنی بر وقوع حریق در مراتع ایوانکی اعلام شد، اظهار داشت: این حادثه در آخرین نقطه حوزه استحفاظی شهرستان گرمسار در بخش ایوانکی رخ‌داده و فعالیت مستمر آتش‌نشانی از شب گذشته تاکنون ادامه یافته است.

وی بابیان اینکه افزایش بارندگی منجر به رشد مراتع این منطقه شده است، افزود: این منطقه به دلیل صعب‌العبور بودن امکان حضور نیروهای امدادی با خودرو وجود نداشت و این امر عملیات اطفای حریق را با مشکلاتی مواجه کرد، همچنین ۱۵ هکتار از مراتع این منطقه دچار حریق شد و عملیات مهار آتش به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار گرمسار با اشاره به مشارکت نیروهای بسیجی، منابع طبیعی و هلال‌احمر در این حادثه بیان کرد: پنج هکتار از این اراضی به‌صورت جنگلی و ۱۰ هکتار به‌صورت مرتعی بود.

جلوگیری از شعله‌ور شدن شعله‌های کوچک

رئیس آتش‌نشانی ایوانکی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: عملیات اطفای حریق تا ساعتی قبل ادامه داشت و این در حالی است که خرده آتش‌هایی در محل وجود دارد که باید کاملاً نسبت به خاموش کردن آن‌ها اقدام شود تا از شعله‌گیری مجدد آن‌ها جلوگیری شود.

حسن دلاوری با اشاره به اینکه محل وقوع این حادثه در منطقه‌ای کوهستانی و صعب‌العبور بود، افزود: یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی، یک تانکر ۱۲ هزار لیتری، ۱۵ کپسول آتش‌نشانی و پنج نفر نیروی آتش‌نشان برای این عملیات به‌کارگیری شدند.

وی بابیان اینکه در این مراتع درخت گردو ۸۰ ساله نیز دچار حریق شده است، بیان کرد: تاکنون نزدیک به ۱۵ هکتار از مراتع دچار حریق شده است.

رئیس آتش‌نشانی ایوانکی با تأکید بر اینکه علت وقوع این حادثه در دست بررسی است، تصریح کرد: بعد از پاک‌سازی کامل محل و خاموش‌سازی شعله‌های کوچک گروه کارشناسی برای تعیین سطح حریق و علت آن به محل اعزام می‌شوند.

آتش به‌طور کامل مهار شد

بخشدار ایوانکی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دامنه آتش حدود سه هکتار بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه محل وقوع این حادثه در یک منطقه کوهستانی بود وزش باد شدید سبب شعله‌ور شدن آتش در منطقه شد.

یوسف کلیچ با اشاره به اینکه حوالی ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد چهارشنبه ۸۰ درصد عملیات اطفای حریق انجام شد، افزود: در حال حاضر وضعیت این منطقه سفید است و آتش به‌طور کامل مهارشده است.

وی افزود: بر اساس تصمیم مدیریت بحران تا چهار روز این منطقه تحت کنترل و نظارت قرار دارد تا از شعله‌ور شدن مجدد آتش از زغال و خاکسترها جلوگیری شود.

رئیس اداره منابع طبیعی گرمسار نیز بابیان اینکه گزارش این حادثه بر عهده مدیریت بحران بخش ایوانکی است از گفتگو با خبرنگار مهر امتناع کرد.

کد خبر 4951937

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع وحید رجایی منابع طبیعی استان سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام آتش سوزی بیرجند گرگان استانداری سمنان آتش سوزی جنگل ها یاسوج صنایع دستی گفتگو با خبرنگار مهر اطفای حریق آتش نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد

جواد سپاهی   اظهار داشت: این حریق که در محل حوضچه بندر صیادی شهدای هفت تیر شهر چابهار رخ داد، با واکنش سریع تیم های عملیاتی یگان حفاظت از منابع اداره کل شیلات استان، شناورهای ناجی ۵ و SAR اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ایستگاه های آتش نشانی شهرداری بندر چابهار و منطقه آزاد و همکاری سایر ارگانهای مرتبط پس از ساعاتی اطفا شد.

وی بیان کرد: با تلاش امدادگران از سرایت آتش به سایر شناورها جلوگیری و در کمترین فرصت، لنج ها جداسازی شدند.

وی گفت: انفجار گاز اکسیژن جوشکاری در لنج های صیادی سبب بروز این حادثه جانی و مالی شده است.

فرماندار چابهار بیان کرد: براساس بررسی اولیه علت اصلی حادثه بر اثر تعمیرات و جوشکاری لنج صیادی و انفجار گاز اکسیژن بوده است.

وی از حضور به موقع آتش نشانان شهرداری بندر چابهار و اداره کل بنادرو دریا نوردی در کمترین زمان ممکن که توانستند آتش مهار و تمامی حادثه دیدگان به بیمارستان چابهار انتقال دادند، تشکر و قدردانی کرد.

وی گفت: خبرهای تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • آتش سوزی کامیون حامل بیسکویت در محور فهرج ـ زاهدان
  • آتش‌سوزی یک باب مغازه در تالش
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • کامیون حامل بیسکویت طعمه حریق شد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش‌ سوزی ۲ فروند لنج در چابهار؛ یک نفر فوت کرد
  • نجات فرد مجروح از بین شعله‌های آتش توسط آتش نشانان