Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برگزاری «نشست فوری» شورای حقوق بشر در روز چهارشنبه و پنج شنبه ۲۸ و ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ به منظور بررسی قتل جورج فلوید و موضوع مقابله با نژادپرستی در این کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ایده برگزاری این نشست و قطعنامه تهیه شده در شورای حقوق بشر در ژنو حمایت کرده  و بر این باور است که ظرفیت، منابع و انرژی سازوکارهای حقوق بشری وابسته به سازمان ملل متحد باید در مسیرهایی چون مقابله با پدیده هایی مانند نژادپرستی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران بر مبنای آموزه های دینی، فرهنگی و ملی خود همواره از پیشگامان مقابله و مبارزه با نژادپرستی بوده و معتقد به مقابله ریشه ای با نژادپرستی سیستماتیک در برخی از مناطق جهان بویژه آمریکا هستیم. 

موسوی افزود: مردم سرزمین فلسطین نیز در چند دهه گذشته قربانی تبعیض و نژادپرستی هستند و آنچه امروز در جامعه آمریکا شاهد آن هستیم نتیجه و ماحصل نژادپرستی و بی عدالتی سیستماتیکی است که در ارکان و ساختارهای نظام سیاسی آمریکا وجود داشته و دارد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: همانگونه که پیشتر هم گفته شده است این تنها مردم و جامعه آمریکا نیستند که قربانی نژادپرستی و بی عدالتی دولت های حاکمه خود بوده و هستند بلکه ملت های دیگر کشورها هم تجربه هایی بسیار تلخ از رفتارها و عملکرد تبعیض آمیز همراه با ظلم و بی عدالتی دولت های آمریکا را داشته اند و بسیاری از حقوق خود را به دلیل تبعیض و بی عدالتی صورت گرفته، از دست رفته می دانند که مسئولیت آن مستقیما متوجه دولت آمریکاست. 

موسوی با تاکید بر توانمندی و ظرفیت ارکان سازمان ملل متحد برای پیگیری اصولی و ریشه ای مسائلی مانند مقابله با نژادپرستی افزود: همزمان نیز باید به نگرانی ها در خصوص احتمال انحراف اینگونه تلاش ها به مسیرهایی که با اهداف اولیه آن فاصله دارد توجه شود. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تصریح کرد: نژادپرستی از جمله موضوعات و دستورکارهای بسیار قدیمی در سازمان ملل متحد است اما علی رغم تلاش ها و اقدامات چندین دهه ای، امروز در آستانه بیستمین سالگرد اعلامیه جهانی دوربان و در روز آفریقا، شاهد چنین قساوت ها و بی رحمی هایی در آمریکا بودیم. این نشان می دهد که مقابله با نژادپرستی باید وارد دوران جدیدی شود تا در نهایت شاهد روزی باشیم که مردم هیچ نقطه ای از جهان قربانی نژادپرستی نشوند.

اخبار مرتبط حمله معترضین نژادپرستی به مجسمه یک روزنامه نگار در ایتالیا تصاویری از تجمع معترضان ضد نژادپرستی و بی عدالتی در بروکلین آمریکا تظاهرات همزمان گروه‌های راست افراطی و مخالفان نژادپرستی درگیری شدید معترضان ضد نژادپرستی با پلیس در لندن و پاریس+تصاویر راهپیمایی ضدنژادپرستی آمریکایی ها با دوچرخه! مجسمه چرچیل از بیم معترضان ضدنژادپرستی در لندن باندپیچی شد فارین افرز: جورج فلوید جهان را تکان داد/ نژادپرستی یکی از ویژگی‌های بنیادین آمریکایی است

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا نژادپرستی اعتراضات آمریکا شورای حقوق بشر سید عباس موسوی سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی بی عدالتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۶۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن زارع، مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان یزد در جمع دانشگاهیان این دانشگاه اظهار کرد: دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا آزادیخواهانی هستند که از مظلومان غزه که به مدت ۲۰۰ روز در بمباران و محاصره اقتصادی قرار دارند حمایت می‌کنند.

وی جنایت صهیونیست‌ها در غزه را بسیار فجیع دانست و افزود: حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا از این رژیم سبب شده که در خود آمریکا انسان‌های پاک‌نهاد در محکوم کردن این کشتار‌ها تحصن کنند. مردم فلسطین در شدیدترین بمباران‌ها و کشتار‌ها با دست خالی در مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند که جز با اتکا به خداوند و درس گرفتن از قرآن، امکان‌پذیر نیست. این کشتار‌ها یکی از علائم آخرالزمان در ظهور منجی عالم بوده که در روایات به آن اشاره شده است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان یزد گفت: دانشجویان و استادان حامی مردم مظلوم غزه در ۴۰ دانشگاه آمریکا، فطرت‌های پاکی هستند که اسباب بیدار شدن انسان‌های غافل را سبب شده و آنها را با خود همراه کرده‌اند. نباید فقط نگاه خود را معطوف به مشکلات داخلی کنیم و رفع آن مطالبه به حقی بوده؛ بلکه نگاهی به خارج از کشور انداخته و ببینیم در دنیا چه اتفاقی در جریان است.

زارع این خیزش انسانی حمایت از مظلوم در دانشگاه‌های جهان را امیدوارکننده دانست و مطرح کرد: برخورد پلیس آمریکا با تحصن‌کنندگان و ورود به دانشگاه با تجهیزات نظامی و مستقر شدن تک‌تیراندازان در بالای ساختمان‌ها، چهره تزویر استعمار آمریکا در حمایت از حقوق بشر را برای همگان آشکار کرده است. برخورد شدید با دانشگاهیان، سبب سریع‌تر به نتیجه رسیدن این حرکت خودجوش در جهان خواهد شد.

وی عنوان کرد: امروز دانشجویان تحصن‌کننده در دانشگاه‌های آمریکا مظلوم واقع شده‌اند و بخشی از جنایات آمریکا را در محیط علمی خودشان تجربه می‌کنند. وقتی سردمداران آمریکا به جوانان و تحصیل‌کرده‌ها و استادان دانشگاه خود رحم نمی‌کند با مردم مظلوم جهان معلوم نیست چه برخوردی دارند. وظیفه انسانی ماست که از آنان حمایت کنیم.

به گزارش آنا،‌قرائت بیانیه هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد در حمایت از خیزش دانشجویان و استادان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان و استادان توسط دانشجوی این دانشگاه پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • نشست همدلی و همفکری منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می شود
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • برخورد خشن با دانشجویان بیانگر رویکرد دوگانه مدعیان حقوق بشر است
  • آشکارشدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • آشکار شدن چهره تزویر آمریکا در حمایت از حقوق بشر
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد