Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@19:32:00 GMT

با من حرف بزن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۷۱۶۱

با من حرف بزن

«با من حرف بزن» این پیامکی بود که چند روز پیش برای بسیاری از مردم ارسال شد؛ پیامکی که در متن آن از مردم خواسته شده مشکلات‌شان را با صدای مشاور سازمان بهزیستی در میان بگذارند.

  در این پیامک تأکید شده است: «صدای مشاور سازمان بهزیستی با ارائه خدمات تخصصی مشاوره روانشناختی در کنار شماست؛ شما می‌توانید با  تلفن ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»  آن طور که مسئولان سازمان بهزیستی می‌گویند، کرونا که وارد کشور شد، خانواده‌ها دچار اضطراب و استرس شدند و خیلی‌ها نیاز داشتند تا با مشاوران صحبت کنند برای همین مسئولان سازمان بهزیستی صدای مشاور را تقویت کردند تا مردم با آنها تماس بگیرند و استرس‌هایشان با حرف زدن کمتر شود.
بنابر اعلام معاون مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی،  کارشناسان پشت این خط در همه زمینه‌ها از جمله در زمینه‌های کودک و نوجوان، تحصیلی و تربیتی، شغلی، مشکلات خانوادگی، سؤالات پیش از ازدواج و روانشناسی بالینی شامل اختلالاتی مانند افسردگی، اضطراب و وسواس به مردم مشاوره می‌دهند. بهزاد وحیدنیا درباره خدمات صدای مشاور به «ایران» می‌گوید: حدود 3 هزار و 59 مرکز دولتی و غیردولتی در کشور خدمات مشاوره و روان‌شناسی ارائه می‌دهند. بسیاری از خانواده‌ها برای گرفتن مشاوره تا قبل از کرونا وارد این مراکز می‌شدند و خدمات خود را دریافت می‌کردند اما با ورود کرونا حضور مردم در این مراکز کم شد بنابراین ما صدای مشاور را تقویت کردیم. این خط البته قبل از کرونا هم بوده است اما حالا با وجود استرس و اضطراب‌هایی که خانواده‌ها دارند، تمام تلاش‌مان را روی تقویت خط صدای مشاور برده‌ایم. حدود 400 کارشناس مشاور و روانشناس در سراسر استان‌ها حاضر هستند تا مشاوره‌های لازم را در اختیار افراد قرار دهند.
او تأکید کرد: از ابتدای کرونا تاکنون به تعداد 433 هزار و 669 نفر در خط 1480 پاسخ مشاوره داده شده است که از این تعداد حدود 49 هزار تماس مستقیماً در مورد کرونا بوده است. تماس‌های دیگر هم مشکلات روان‌شناختی مردم بوده که اکثراً پیامدهای ناشی از بحران کرونا بوده است. ابتدای شروع بحران تماس‌ها عمدتاً ترس و نگرانی ناشی از ابتلا به کرونا بوده و پس از آن تماس‌های ناشی از درد و رنج ابتلا به بیماری اعضای خانواده و سوگ ناشی از فوت نزدیکان بوده است. علاوه بر این خیلی از خانواده‌ها نگران بیکاری و شرایط زندگی‌شان در همین دوران کرونا بودند. عمده مسأله‌ای که خانواده‌ها مطرح می‌کردند، نگرانی‌ها درباره مسائل شغلی‌شان بوده است. محدودیت‌های فردی و اجتماعی، مشکلات شغلی و خانوادگی و مسائل مرتبط با کودکان و نوجوانان از اهم تماس‌ها بوده است.
وحیدنیا تأکید می‌کند: تا اکنون خانواده‌ها استقبال خوبی از صدای مشاور داشته‌اند. البته مشاوره تلفنی تفاوت زیادی با مشاوره حضوری دارد. استاندارد زمان مشاوره حضوری ، 45 دقیقه و زمان مشاوره تلفنی، 30 دقیقه است و مشاوران ما متخصص هستند و در 30 دقیقه کار خود را انجام می‌دهند به آن معنا که برقراری ارتباط، همدلی، گرفتن شرح حال، رسیدن به تشخیص و ارائه راهکار و جمع‌بندی در 30 دقیقه میسر است.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سازمان بهزیستی صدای مشاور خانواده ها تماس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است

به گزارش قدس خراسان، انسیه خزعلی عصر جمعه در مراسم بیست چهارمین همایش مدیران بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در مشهد با اشاره به عوامل فرهنگی مؤثر در سقط جنین در کشور اظهار کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده اعتقاد به فاصله‌گذاری بیشتر بین بچه‌های متولد شده، تمایل به فرزند کمتر، تحصیل و شاغل بودن والدین برخی تفکرات حاکم همچون فرزند کمتر، زندگی و آسایش بهتر و اینکه فرزند را مانع و سد آزادی می‌دانند در سوق دادن برخی خانواده‌ها و زوجین به سمت سقط جنین تأثیرگذار است.
خزعلی افزود: البته که کار اقتصادی برای خانواده‌هایی که احساس می‌کنند امکان پرورش فرزند را ندارند نیز لازم است.
وی با توصیه به نهادهای حمایتی مانند مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها در جهت ضرورت شناسایی این خانواده‌ها و حمایت از آن‌ها از طریق بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها وغیره افزود: صحبت و حمایت از این خانواده به مراتب سهل‌تر و سریع‌تر از انجام هزینه در جهت درمان ناباروری است، اگرچه درمان‌های ناباروری هم در جای خود باید انجام شود.
وی ادامه داد: اقدامات مراکز ناباروری ۳۰ درصد و شناسایی خانواده‌هایی که به سمت سقط جنین می‌رود تا ۵۰ درصد می‌تواند در افزایش جمعیت تأثیر مثبت داشته باشد.
وی بدون توضیحات بیشتر تصریح کرد: در زمینه آمار جمعیتی در شرایط بسیار بدی قرار داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه با فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد محروم و نیازمند می‌تواند در جهت تحقق شعار سال گام بردارند، گفت: حمایت از محرومان و نیازمندان وظیفه وجدان‌های بیدار است.
وی گفت: باید سعی شود که مشاوره‌ها به سمت آموزش و فرهنگ‌سازی بین زوجین و خانواده‌ها همیشه انجام شود و ارایه مشاوره به زوجین را تنها محدود به مواقع و شرایط بروز اختلافات ندانیم.
معاون امور زنان رئیس جمهوری بیان کرد: ارتقای فرهنگ و ترویج فرهنگ صحیح استفاده از رسانه، نوع مد و پوشش و البته فرهنگ تغذیه و سلامت لازمه‌های خانواده امروز است.
وی ارایه خدمات مشاوره رایگان به زوجین جوان را یکی از دغدغه‌های این معاونت دانست و گفت: باید در سال نخست زندگی مشاوره رایگان برای تمامی زوجین جوان ارایه شود و برای زوجین دهک‌های یک تا هفت نیز در سال‌های دوم تا چهارم زندگی مشترک این خدمات مشاوره به صورت رایگان عرضه شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود کمک به مردم مظلوم غزه که زیربار نسل کشی و جنایت از بین ‌می‌روند را یادآور شد و گفت: آن‌هایی که در مقابل این جنایات سکوت می‌کنند در حقیقت انسانیت را نفی می‌کنند و آن‌ها که با وجدان بیدار حمایت می‌کنند، جوانه‌های ظهور را زنده می‌کنند.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • سریال مشاور و روایتی از باز کردن کلاف‌های پیچیده زندگی
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • بیش از ۸ هزار عضو هیئت علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند