Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون بوکس قرار است لیگ را پس از ده سال در دستور کار خود قرار دهد اما برگزاری لیگ پویا مهم‌ترین دغدغه آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون بوکس قصد دارد پس از ده سال لیگ بوکس را راه‌اندازی کند؛ موضوعی که با استقبال اهالی بوکس همراه شد. ثوری رئیس فدراسیون بوکس اعلام کرده برگزاری لیگ پویا را در دستور کار خود قرار داده‌ است و تاکنون ۷ تیم برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که بوکس ایران همیشه آبستن حواشی متعددی است برگزاری لیگ پویا نکته مورد توجه است که زوایای پنهان زیادی دارد و فدراسیون باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد. در اسفندماه سال گذشته فدراسیون بوکس به لطف دو سهمیه ملی‌پوشان برای آوردگاه توکیو از حواشی به دور شد اما این روزها برگزاری رقابت‌های لیگ پویای بوکس از اتفاقات مثبت و سازنده فدراسیون است به شرطی که همچون سال‌های گذشته نباشد و باعث ناامیدی اهالی بوکس نشود.

برگزاری لیگ پویا یعنی داشتن بوکسورهای حرفه‌ای و درجه یک و طبیعتا زمانی که رئیس فدراسیون بوکس از اعلام آمادگی هفت تیم صحبت می‌کند به این معنی است که ۵۰ بوکسور حرفه‌ای و آماده در لیگ حضور داشته باشند که البته توان و ظرفیت بوکس ایران این تعداد نفرات نیست؛ اما برگزاری لیگ پویا به معنای شناساندن استعدادهای بوکس ایران هم هست و این موضوع می‌تواند به آینده این رشته کمک کند. اما موضوعی که اهالی بوکس به آن تاکید ویژه‌ای دارند ایجاد یک قانون برای تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بوکس است که در نیمه راه تیم‌ها انصراف ندهند و لیگ بوکس تنها با دو تیم برگزار نشود.بدون شک ایجاد قوانین و مقررات سفت و سخت باعث می‌شود تیم‌های شرکت‌کننده به راحتی تسلیم نشوند و در میانه راه انصراف ندهند.

موضوعی که اهالی بوکس بر آن تاکید ویژه‌ای دارند بحث داوری‌های بوکس است؛ در قهرمانی کشور موارد زیادی به وجود آمد که داوری‌ها زیر سوال رفت و قطعا برای برگزاری لیگ پویا باید تیم داوری قوی و قدرتمندی وجود داشته باشد که دیگر این مسائل به وجود نیاید و تیم‌های از حضور در لیگ دچار بی‌انگیزگی نشوند.

با توجه به اینکه امسال سال منتهی به المپیک است و بوکس ایران تاکنون توانسته دو سهمیه کسب کند؛ به طور حتم توجه به شرایط ملی‌پوشان و برگزاری اردوهای آنها باید مورد توجه فدراسیون قرار بگیرد و لیگ نباید فدای تیم ملی شود. در سال‌های گذشته اردوی تیم ملی به خاطر برگزاری لیگ تعطیل می‌شد؛ موضوعی که مورد قبول اهالی بوکس نبود چرا که آن‌ها معتقد بودند لیگ باید در خدمت تیم ملی باشد و نباید به برنامه ملی‌پوشان آسیب وارد کند؛ از طرفی دیگر ملی‌پوشان باید در لیگ آماده شوند نه اینکه در اردوی تیم ملی به آمادگی برسند.این مسائل به خوبی نشان می‌دهد فدراسیون بوکس کار سختی پیش رو دارد و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا برنامه‌ها با اردوی‌های تیم ملی دچار تداخل نشود و بتوانند این دو امر مهم در موازی یکدیگر قدم بردارند.

علاوه بر موارد بالا قراردادهای سفت و سخت و البته تعیین سقف قرارداد از دیگر موضوعات مهمی است که اهالی بوکس به آن تاکید ویژه‌ای دارند و فدراسیون باید آن را در دستور کار خود قرار دهد‌. متاسفانه در سال‌های گذشته خیلی از تیم‌ها به بوکسورها پرداختی نداشتند و یا مبلغ قراردادهای آن‌ها به شدت پایین بود به همین خاطر خیلی از بوکسورهای حرفه‌ای عطای حضور در لیگ را به لقایش می‌بخشند و شرکت نمی‌کنند. فدراسیون بوکس برای برگزاری لیگ پویا باید این مسائل را در نظر بگیرد و سقفی برای قرارداد بوکسورها مشخص کند تا آن‌ها از حضور در لیگ بی‌انگیزه نشوند.بدون شک این موارد و همچنین موارد بیشتر برای برگزاری یک لیگ پویا لازم و ملزوم است و فدراسیون زمانی می‌تواند لیگ پویا را در دستور کار قرار دهد که تمامی این موارد را رعایت کند در غیر این صورت همان آش و همان کاسه است و روز به روز اقبال عمومی به برگزاری لیگ کاهش پیدا می‌کند.شاید وقت آن رسیده که فدراسیون بوکس از بزرگ‌نمایی دست بردارد و بیشتر از گذشته به اصل کار توجه کند.

انتهای پیام/۴۰۵۷/

منبع: آنا

کلیدواژه: بوکس تیم ملی بوکس فدراسیون بوکس لیگ بوکس برگزاری لیگ پویا فدراسیون بوکس دستور کار حضور در لیگ بوکس ایران اهالی بوکس ملی پوشان لیگ بوکس ویژه ای تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده

به گزارش "ورزش سه"، یکشنبه هفته گذشته بود که دیداری حساس از هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ دسته اول، میان تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجرسپاسی شیراز به دلیل عدم موافقت باشگاه استقلال خوزستان برای در اختیار گذاشتن استادیوم غدیر به دو تیم برگزار نشد.

موضوعی که با جار و جنجال شدیدی همراه شد و صدای اعتراض تیم‌های مدعی نفت مسجدسلیمان و چادرملو اردکان که رقابت سختی با فجرسپاسی دارند، بلند شد. سیاوش اکبرپور و باشگاه استقلال ملاثانی به اقدام همتایان خود در باشگاه استقلال خوزستان به شدت معترض بوده و اعتقاد داشتند که هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری بازی در این استادیوم از قبل انجام شده بود.

حالا نیز رأی کمیته انضباطی درخصوص این مسابقه صادر گردیده که طی آن، مسابقه دو تیم می‌بایستی تکرار شود. در این رأی آمده است:

درخصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در ورزشگاه غدیر اهواز، نظر به اینکه بر اساس مکاتبات صورت گرفته از سوی باشگاه آبی پوشان جنوب با سازمان لیگ ورزشگاه تختی و غدیر اهواز به ترتیب به عنوان اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان در فصل جاری معرفی و تا کنون نیز تعداد 3 مسابقه در ورزشگاه تختی و 8 مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار گردیده است که این امر مؤید پذیرش استادیوم غدیر اهواز به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی پوشان جنوب در برگزاری مسابقات از سوی مسئولین باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره‌بردار قراردادی ورزشگاه اخیر الذکر می‌باشد و از طرفی باتوجه به اینکه در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی دو تیم به دلیل عدم رفع مشکلات استادیوم تختی با اعلام مدیر تیم آبی پوشان جنوب و تاییدیه نماینده هیئت فوتبال استان، استادیوم غدیر به عنوان ورزشگاه برگزاری مسابقه معرفی و به تایید و امضا حاضرین در جلسه رسیده، علی‌رغم حضور بازیکنان دو تیم، داوران و فراهم بودن شرایط برگزاری، به دلیل عدم بازگشایی درب استادیوم غدیر از سوی بهره بردار آن و با عنایت به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث علت اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان در عدم برگزاری مسابقه تشخیص داده می‌شود، در نتیجه باتوجه به بند 5 ماده 14 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 1398 و همچنین مفهوم مخالف از ماده 62 مقررات انضباطی حکم بر تکرار مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز تماماً با هزینه باشگاه میزبان در محلی خارج از استان خوزستان با تشخیص سازمان لیگ صادر میگردد.

همچنین با توجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص عدم امکان موافقت با برگزاری سایر مسابقات باقیمانده تیم آبی پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر، مسابقات باقیمانده که تیم اخیر الذکر در فصل جاری میزبان می‌باشد در محل دیگری به تشخیص سازمان لیگ باید برگزار شود.

دیگر خبرها

  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • رئیس اینجاست: در شهر مدعی اول میزبانی بزرگ
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • با دستور وزارت ورزش، انتخابات کمیسون ورزشکاران تجدید شد
  • حکم کمیته انضباطی برای تکرار یک دیدار تعیین‌کننده
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد