Web Analytics Made Easy - Statcounter

بولتون در کتاب تازه خود که قرار است با عنوان «اتاق حوادث: یک خاطره از کاخ سفید» نوشته است که ترامپ ژوئن ۲۰۱۹ در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ در ژاپن دیداری تک به تک با رییس جمهوری چین داشت و این درخواست را در آن دیدار مطرح کرده بود.
ترامپ در آن دیدار به شی گفته بود که اگر چین محصولات کشاورزی بیشتری از کشاورزان آمریکایی بخرد به شانس وی در انتخابات کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بولتون در کتابش که قرار است هفته آینده منتشر شود ، نوشت که شی نزد ترامپ از کسانی که در آمریکا از چین انتقاد می‌کنند گلایه کرده بود. 
بولتون نوشت: ترامپ فورا تصور کرده که منظور شی، دموکرات‌هاست. ترامپ نیز با تایید این موضوع گفت که خصومت زیادی در میان دموکرات‌ها [نسبت به چین] وجود دارد.
بولتون افزود: او (ترامپ) سپس در کمال تعجب بحث را به انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا کشاند و به قابلیت اقتصادی چین برای تاثیرگذاری بر مبارزات انتخاباتی آمریکا اشاره کرده و از شی خواست تا پیروزی وی را تضمین کند.
واشنگتن پست گزارش داد : توصیفاتی که بولتون ارائه کرده است شباهت قابل توجهی دارد با مسائلی که منجر به برگزاری جلسه استیضاح ترامپ در سنای آمریکا شد.
ترامپ سال گذشته در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین از وی خواسته بود تا در ازای دریافت کمک نظامی از آمریکا، تحقیقاتی در مورد عملکرد مالی «جو بایدن» و پسرش در اوکراین انجام دهد. افشای این مساله منجر به استیضاح ترامپ شد.
واشنگتن پست نوشت که به کتاب ۵۹۲ صفحه‌ای بولتون دست یافته و مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در این کتاب تمرکز زیادی بر مسائل و تصمیم‌های سیاست خارجی از اوکراین و ونزوئلا گرفته تا کره شمالی و ایران دارد.
واشنگتن پست به نقل از کتاب بولتون گزارش داد: رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه در ماه می ۲۰۱۸ یادداشتی به ترامپ داد و در آن نوشته بود یک شرکت ترکیه‌ای که از سوی آمریکا به ظن نقض تحریم‌های ضدایرانی تحت تحقیق قرار دارد، بی‌گناه است.
بولتون همچنین در کتابش به برخی اظهارات عجیب رییس جمهوری آمریکا اشاره کرده و نوشته است که ترامپ حمله احتمالی به ونزوئلا را «باحال» توصیف کرده و گفته که این کشور «در حقیقت بخشی از ایالات متحده آمریکاست.»
علاوه بر این، ترامپ از «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن خواسته بود تا به وی کمک کند که به توافقی با ایران دست پیدا کند.
ترامپ همچنین به رییس جمهوری چین گفته بود که مردم آمریکا مشتاق هستند که قانون اساسی تغییر پیدا کند تا وی بیش از دو بار رییس جمهوری آمریکا شود.

بولتون: ترامپ دروغ می‌گوید
گزارش واشنگتن پست درباره کتاب بولتون در حالی است که شبکه «ای.بی.سی» اعلام کرد مصاحبه‌ای با مشاور امنیت ملی سابق آمریکا انجام داد و وی ترامپ را به دروغگویی متهم کرده است.
این شبکه چهارشنبه شب بخش‌های کوتاهی از این مصاحبه را پخش و اعلام کرد که نسخه کامل آن یکشنبه پخش خواهد شد.
«مارتا راداتس» خبرنگار ای.بی.سی که این مصاحبه را انجام داده، از بولتون می‌پرسد" آیا رییس جمهوری دروغ می‌گوید؟
بولتون نیز جواب می‌دهد: بله، دروغ می‌گوید و این اولین بارش نیست.
بولتون افزود از سپتامبر ۲۰۱۹ که استعفا داد، تاکنون با ترامپ صحبت نکرده است و شک دارد که در آینده با وی گفت‌وگویی داشته باشد.
کاخ سفید از مدت‌ها پیش تلاش خود را آغاز کرده است تا مانع از انتشار کتاب بولتون شود.
وزارت دادگستری آمریکا با ارائه شکایتی به دادگاه سعی دارد از انتشار کتاب بولتون جلوگیری کند. 
براساس این دعوی، کتاب بولتون به این دلیل نباید منتشر شود که حاوی «اطلاعات محرمانه» است.
ترامپ پیش تر گفته بود که بولتون ممکن است با انتشار این کتاب با «مشکلات قضایی» مواجه شود.
ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: من هر محاوره‌ای را که به عنوان رییس جمهوری داشته‌ام، کاملا محرمانه می‌دانم. این یعنی اگر او کتابی نوشت و کتاب منتشر شد، قانون را نقض کرده و فکر می‌کنم با مشکلات قضایی روبه‌رو خواهد شد.
در همین حال، «انجمن آزادی های مدنی آمریکا» که یک سازمان غیرانتفاعی است، اعلام کرد که «هر تلاشی از سوی دولت ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتاب جان بولتون محکوم به شکست است.»
کاخ سفید در ماه ژانویه (دی ماه) تاکید کرده بود که این کتاب حاوی جزییات «فوق محرمانه» است که باید حذف شود، هرچند بولتون این موضوع را رد کرده است.
بولتون آوریل ۲۰۱۸ به تیم امنیت ملی کاخ سفید پیوست و در ماه سپتامبر سال بعد آن را ترک کرد و گفت که خودش چنین خواسته است.
با این حال ترامپ گفت که بولتون را به دلیل اختلافات «شدید» برکنار کرده است.
 

برچسب‌ها اوکراین رجب طیب اردوغان دونالد ترامپ سنای آمریکا ژاپن جان بولتون چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن کاخ سفید شی جین پینگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین رجب طیب اردوغان دونالد ترامپ سنای آمریکا ژاپن جان بولتون چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن کاخ سفید شی جین پینگ اوکراین رجب طیب اردوغان دونالد ترامپ سنای آمریکا ژاپن جان بولتون چین ایالات متحده آمریکا جو بایدن کاخ سفید شی جین پینگ کتاب بولتون رییس جمهوری واشنگتن پست کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل

ترامپ در پاسخ به سؤال خبرنگار تایم در خصوص وفاداری به تل‌آویو گفت «من خیلی به اسرائیل وفادار بوده‌ام؛ وفادارتر از هر رئیس‌جمهوری. من بیش از هر رئیس‌جمهوری برای اسرائیل کار کرده‌ام».

 

به گزارش فارس، وی در حالی که مدعی شد اگر رئیس‌جمهور آمریکا بود، هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد، ادامه داد که اگر هرگونه درگیری بین جمهوری اسلامی ایران و تل‌آویو رخ دهد، از رژیم صهیونیستی حمایت نظامی خواهد کرد.

ترامپ گفت «من کمک نظامی به اسرائیل را متوقف یا شرطی نخواهم کرد. بله همچنان از اسرائیل حمایت می‌کنم».

رئیس‌جمهور جنجالی پیشین آمریکا ادامه داد «اگر اسرائیل و ایران وارد جنگ شوند، آمریکا از تل‌آویو حمایت نظامی می‌کند. بسیاری بر این باورند که احتمال یک حمله تشریفاتی بین ایران و اسرائیل وجود دارد که اگر اینطور باشد خوب است و چیز بدی نیست. به هرحال پاسخ آری است اگر ایران به اسرائیل حمله کند، ما آن‌جا [در کنار رژیم صهیونیستی]خواهیم بود».

ترامپ همچنین به پاره کردن برجام و در پیش گرفتن فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت «نتانیاهو به اوباما التماس کرد که با ایران توافق نکند، اما من به توافق با ایران پایان دادم. هیچ رئیس‌جمهوری آن‌چه را که من انجام دادم برای اسرائیل انجام نداد. من مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناختم».

وی با انتقاد از سیاست بایدن در قبال ایران ادامه داد «دولت بایدن اگر باهوش و پرانرژی بود به جای آن‌که به دنبال پیگرد قانونی ترامپ باشد، به دلیل وضعیت بدی که دارند با ایران توافق می‌کردند. آن‌ها باید با ایران توافق می‌کردند».

ترامپ با اشاره به این‌که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل تحولات غزه محبوبیت ندارد، گفت «من می‌گویم آن‌چه که در هفتم اکتبر رخ داد، هرگز نباید اتفاق می‌افتاد».

وی سپس اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین سپاه قدس را به میان کشید و گفت «من تجربه بدی با بی بی بی (نتانیاهو) دارم که به (سردار) سلیمانی مربوط می‌شود، زیرا همانطور که می‌دانید او درست لحظاتی قبل از حمله کنار رفت.. قرار بود مشترک انجام شود و یکدفعه به ما گفته شد که اسرائیل این کار را انجام نمی‌دهد و من در این خصوص خوشحال نبودم و هرگز فراموش نمی‌کنم».

ترامپ با این‌حال مدعی شد که اگر رئیس‌جمهور بود «هرگز جنگ غزه رخ نمی‌داد و حماس هیچ پولی نداشت».

وی سپس از عملکرد رژیم صهیونیستی در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت «اسرائیل یک کار خیلی بد کرد و آن در زمینه روابط عمومی است... اسرائیل نباید هرشب تصاویری از ساختمان‌های درحال سقوط در غزه که با حضور افرادی که در آن هستند، بمباران می‌شود، پخش می‌کرد، اما این کار را می‌کنند».

ترامپ با تکرار ادعا‌های پیشین خود گفت «در دوران ریاست‌جمهوری من، تروریسم بسیار اندکی وجود داشت... چهار سال بدون تروریسم داشتم. ایران پولی نداشت که به کسی بدهد! داعش ۱۰۰ درصد از بین رفته بود، اما حالا در حال بازگشت است».

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تداوم تظاهرات هزاران صهیونیست ضد نتانیاهو در تل‌آویو
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند