Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با تشدید تنش بین آمریکا و چین، وزیر خارجه چین با یک مقام ارشد دولت چین در ایالت «هاوایی» دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش بین ایالات متحده و چین، وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت تهران) با یک مقام ارشد دولت چین در یک پایگاه هوایی در «هاوایی» ملاقات و درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات رایزنی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در حالی با «یانگ جیچی» مشاور دولت و عضو هیات سیاسی حزب کمونیست چین در پایگاه هوایی «هیکام» در ایالت هاوایی دیدار کرد که وزارت خارجه آمریکا و چین درباره جزئیات و اهداف این دیدار مهم تاکنون به موردی اشاره نکرده‌اند.

پامپئو در روزها و هفته‌های اخیر بارها با اتهام زنی به چین، در زمینه عدم شفافیت درباره ویروس کرونا علیه پکن موضع گرفت. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز چندی قبل از اقدامات تلافی جویانه علیه چین خبر داد و چین را به دلیل تحمیل یک قانون بحث برانگیز در خصوص هنگ کنگ مقصر دانست.

به دنبال سخنان اخیر پامپئو علیه چین، رسانه‌های دولتی چین نیز به وی تاختند و القابی چون «شیطان»، «دیوانه» و«دشمن بشر» به وزیر خارجه آمریکا  دادند.

وزارت خارجه چین نیز چندی قبل ضمن انتقاد از تصمیم اخیر واشنگتن در لغو کلیه امتیازهای ویژه تجاری و مسافرتی برای هنگ کنگ و اقداماتی علیه دانشجویان و شرکت‌های چینی هشدار داد که قاطعانه اقدامات متقابلی را علیه اینگونه اقدامات آمریکا انجام خواهند داد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

منبع: فارس

کلیدواژه: چین آمریکا تنش وزیر خارجه چین آمریکا تنش وزیر خارجه پامپئو خارجه آمریکا وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!

مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، مجری الجزیره خطاب به «مایکل مولروی» مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا گفت: درباره برخورد خشن با دانشجویان صحبت می‌کنم؛ هر روز برای دنیا از اصول، اخلاق، قانون اساسی و آزادی بیان سخنرانی می‌کنید، ورود پلیس به دانشگاه، مایه ننگ شماست.

این مقام بلندپایه سابق وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت دانشجویان می‌توانند نظراتشان را در ملک خصوصی یا فضای مجازی بیان کنند که مجری در واکنش به این اظهار نظر گفت: استدلال و بهانه شما را حتی در کشورهایی که غیردموکراتیک و استبدادی می‌خوانید هم نشنیده‌ایم.

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • بازداشت بیش از ۱۰۰۰ دانشجوی معترض در ۲۵ دانشگاه آمریکا
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند