Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@18:51:15 GMT

بخش طارم با اجرای طرح های عمرانی از بن بست خارج می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۷۸۴۵

بخش طارم با اجرای طرح های عمرانی از بن بست خارج می شود

لطف الله سیاهکلی در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح دستاوردهای سفر استاندار، نمایندگان و مدیران استانی به بخش طارم سفلی، تداوم این حرکت برای تصمیم گیری میدانی در شهرستان‌ها و مناطق برای حل مشکلات را ضروری دانست.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در این گفتگو اظهار داشت: بخش طارم از نظر آب و هوایی، خاک و اقلیم منحصر به فرد است و هر محصولی در آن کشت می‌شود و از نظر معدنی هم ظرفیت‌های استثنایی دارد که اگر درست مورد استفاده و توجه قرار گیرد به شکوفایی منطقه منجر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به توانمندی معدنی بخش طارم گفت: در بازدید از معدن مس طارم با ظرفیت‌های معدنی این منطقه نیز آشنا شدیم و بزودی ضمن بهره برداری از این واحد بزرگ امیدواریم زمینه اشتغال نیروهای بومی هم در این کارخانه مهیا شود.

سیاهکلی تصریح کرد: نیروی انسانی کارآمد از عوامل توسعه است و بعد از انقلاب نیروی انسانی بخوبی در این منطقه رشد کرده و در کنار وجود باغات زیتون که از نعمت‌های خدادادی است شاهد تحول در اقتصاد ساکنان هستیم.

وی اضافه کرد: محرومیت‌ها در منطقه طارم هم از مشکلات جدی این بخش است که راه‌های مواصلاتی به عنوان زیربنایی‌ترین عوامل توسعه می‌تواند در پیشرفت این بخش و تولید ثروت نقش مهمی ایفا کند.

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخش طارم در راه‌های اصلی و روستایی مشکلات اساسی دارد و حتی مسیر طارم علیا به زنجان بازگشایی نشده و اتصال طارم سفلی و علیا نیز برقرار نیست که باید این مشکل برطرف شود.

وی تصریح کرد: افت ولتاژ برق و قطع آن در مواردی موجب آسیب رسیدن به وسایل برقی ساکنان طارم شده که تأمین برق مورد نیاز معدن مس هم به خاموشی اضافه کرده لذا قرار شد با اختصاص ۲۰۰ میلیون تومان در روزهای آینده این ضعف برطرف شود.

نبود زیرساخت اینترنت در طارم برطرف می‌شود

نماینده قزوین، البرز، آبیک در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در دوران کرونا که دانش آموزان به مدرسه نرفتند و از طریق فضای مجازی تحصیل خود را ادامه دادند اهمیت زیر ساخت‌های ارتباطی و اینترنتی دوچندان شده و اینکه در بخش‌هایی مانند طارم زیرساخت مناسبی برای شبکه شاد ندارد و یا شبکه تلفن همراه کامل نیست مشکلاتی ایجاد شده که باید به سرعت برای رفع آن اقدام کنیم.

طارم از بن بست خارج می‌شود

وی اضافه کرد: تصمیمات مهمی در جلسه شورای اداری طارم گرفته شد که در صورت بازگشایی مسیرهای منطقه می‌توان ضمن تسهیل در جابجایی مردم و کمک به رونق اقتصادی برای خارج شدن منطقه از بن بست گام‌های مهمی برداشت.

سیاهکلی اظهار داشت: بازگشایی و آسفالت مسیر چوقور به زنجان، همچنین اتصال جاده طارم علیا و سفلی و آسفالت و مرمت راه کلج به آلتین کش در دستور قرار گرفت که از مطالبات مردم است.

وی افزود: ساماندهی خطوط برق در منطقه «ارکن کرد» حداکثر در دو هفته برای برطرف شدن ضعف ولتاژ و نوسان برق از کارهایی است که مصوب شده و اجرایی خواهد شد.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سد بورمانک در منطقه طارم که دو بار تصمیم گرفته شد ساخته شود اما از مسیر اجرا خارج شده که در این سفر و در جلسه شورای اداری با دستور استاندار مصوب شد در مسیر عملیات اجرایی قرار گیرد که می‌تواند بخش زیادی از نیازهای مناطق سیاهپوش و ارکن کرد و طارم سفلی و علیا را حل کند.

سهم برداشت آب از شاهرود افزایش می‌یابد

سیاهکلی به کمبود آب در طارم هم اشاره کرد و گفت: سهم استان قزوین در برداشت آب از رودخانه شاهرود الموت حدود ۲۵ میلیون مترمکعب بود که با سهل انگاری و تعلل در گذشته این سهم به ۱۱ میلیون مترمکعب کاهش یافت و مابقی از دستور کار خارج شد که نگران کننده است.

وی بیان کرد: این کاهش سهمیه در شرایطی است که کشاورزان و باغداران برای تداوم کشت و احیا کشاورزی خود به سهمیه آب بیشتری نیاز دارند و اگر این میزان تأمین نشود حدود ۱۴ میلیون متر مکعب از سهم ما کاهش یافته که اگر آن را دریافت نکنیم با کمبود مواجه می‌شویم لذا استاندار دستور دادند تا سقف ۲۵ میلیون مترمکعب برداشت شود و اگر بیشتر هم نیاز بود تأمین شود و اگر این اتفاق بیفتد در الموت و طارم یک تحول در باغداری و کشاورزی ایجاد شده و چهره آن دگرگون می‌شود.

سیاهکلی از دیگر مشکلات طارم را نرسیدن شبکه گازرسانی به برخی روستاها دانست و افزود: چند روستا باید گازرسانی شود و برای تکمیل سالن ورزشی و تأمین آب روستای سیاهپوش و حفر چاه و راه اندازی شهرک صنعتی طارم هم تصمیماتی گرفته شد که می‌توان صنایع تبدیلی و فرآوری زیتون و صنایع وابسته به زیتون را فعال کرد تا از خام فروشی محصول خارج شوند.

وی گفت: یکی از موضوعات دیگر معادن است که متأسفانه در استان به دلیل اینکه تصمیم درستی برای آنها اتخاذ نشده روستاییان در مناطق دارای معدن همکاری مناسبی ندارند چون هیچ نفعی از این ظرفیت ارزشمند ندارند و تنها نصیب آنها خرابی جاده‌ها و آلودگی زیست محیطی است لذا باید سرمایه گذاران معدنی را ملزم کنیم هم به روستاهای مسیر کمک کنند و هم بخش مهمی از نیروهای مورد نیاز خود را از جوانان بومی تأمین کنند.

سیاهکلی اظهار داشت: در معدن مس طارم ظرفیت بکارگیری بیش از ۴۵۰ نیرو وجود دارد که در بازدید از آن تاکید جدی داشتیم که بیشتر نیروها حتماً از جوانان طارم تأمین شود تا بیکاری منطقه را حل کنیم و این فرصت خوبی است تا معادن استان را با فرمول جدید اکتشاف و بهره برداری کنیم و صنایع وابسته به معدن هم فعال شود.

مشکلات منابع طبیعی را حل می‌کنیم

وی در ادامه به موضوع زمین‌های زراعی و باغی مردم طارم هم اشاره کرد و افزود: در زمینه منابع طبیعی خیلی از مردم مشکلات جدی دارند که مقرر شد یک هیئت این موضوع را بررسی کرده و به یک نتیجه عقلانی برسند تا رضایت مردم هم جلب شود.

سیاهکلی اظهار داشت: مردم گرفتار هستند و باید حق مردم و دولت تأمین شود و امروز پرونده‌های زیادی در دادگاه‌ها در خصوص منابع طبیعی تشکیل شده که باید آنها را کاهش دهیم و تصمیم درست و منطقی بگیریم تا این مطالبه نیز پاسخ داده شود.

وی در خصوص شیوه جدید برگزاری جلسه شورای اداری در مناطق هم گفت: این شیوه که مدیران استانی در جلسه شورای اداری یک بخش حضور پیدا کنند و جوابگوی مشکلات و تصمیم گیری در محل باشند خیلی روش خوبی است و مردم هم راضی می‌شوند و اگر وعده و تصمیم گرفته شده عملی نشود همه باید جواب دهند و کسی نمی‌تواند وعده غیر عملی دهد و این کار بسیار مناسب است و امیدواریم در سایر مناطق هم اجرا شود.

سیاهکلی گفت: شاید برای اولین بار چنین جلسه شورای اداری برگزار می‌شود که مسئولان و منتخبان مردم محلی هم حرفشان را زدند و مدیران پاسخگو بودند و با دستور استاندار و همراهی نمایندگان مجلس تصمیمات اجرایی گرفته شد که حتماً پیگیری خواهیم کرد تا این مصوبات اجرا شود.

کد خبر 4951964

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی جاده ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی گرگان استانداری سمنان یاسوج آتش سوزی جنگل ها صنایع دستی مجلس شورای اسلامی جلسه شورای اداری نماینده قزوین بخش طارم طارم هم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه انتخابیه زنجان و طارم

نبی‌الله محمدی

محمد اسماعیلی

کد خبر 6093409

دیگر خبرها

  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • خدمات فرهنگی و عمرانی خارگ افزایش یافت
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • افتتاح و آغاز به کار ۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح در ملایر
  • اجرای طرح‌های عمرانی بیمارستان شهید گنجی برازجان
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی در مارگون و بهمئی
  • حوزه انتخابیه زنجان و طارم
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش