Web Analytics Made Easy - Statcounter

علمای برجسته اهل‌سنت کردستان دیدگاه خود را نسبت به جایگاه والای امام جعفر صادق(ع) بیان کردند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج, امام جعفر صادق(ع) مشهور به رئیس مذهب جعفری و همین طور رئیس مذهب شیعه و امام ششم شیعیان دوازده امامی است.

امام جعفر صادق(ع) در 17 ربیع‌الاول 83 هجری قمری در مدینه به‌دنیا آمد و در سن 31 سالگی پس از شهادت پدرش به امامت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام صادق(ع) در 25 شوال 148 هجری قمری در سن 65 سالگی در مدینه توسط منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسید.

امام صادق(ع) مانند دیگر امامان شیعه محور وحدت و شاگردان زیادی را در علوم و دانش‌های مختلف آموزش داده به‌‌طوری که بسیاری از چهره‌های علمی و شخصیت‌های برجسته و مطرح در مکتب آن امام همام علم و دانش آموختند.

علمای برجسته اهل‌سنت استان کردستان به‌مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه‌السلام در گفت‌وگو با خبرنگاران تسنیم به بررسی سیره و منش ایشان پرداخته که در ادامه از نظر خوانندگان می‌گذرد.

ماموستا رستمی: امام صادق(ع) حقیقت اسلام ناب محمدی را برای جهان اسلام ترسیم کرد

ماموستا فایق رستمی نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به تمام مسلمانان ایران اسلامی و مردم استان اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) از جمله شخصیت‌هایی است که نظریات و افکار علما و دانشمندان را به خود مجذوب داشته و در رشته‌های زیادی از علم و دانش، طب, فیزیک, شیمی, ریاضیات و کیمیا نظریه داده و اهل عرفان و معنویت بود.

وی با بیان اینکه نه تنها علمای شیعه و علمای اهل سنت بلکه تمام علمای غیرمسلمان هم از بزرگی و جایگاه والای امام جعفر صادق(ع) تعریف کرده چرا که هزاران شاگرد تربیت و تحویل جامعه داده است افزود: باید همواره پیرو مکتب این امام همام باشیم و تکریم جایگاه ایشان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: امام صادق(ع) نه تنها به‌عنوان رهبر دینی و اخلاقی گروهی خاص بلکه به عنوان «ایدئولک» و ارائه‌کننده تئوری امامت و ولایت به بررسی تمام ابعاد و زوایای مسئله رهبری در اندیشه مسلمانان شیعه و سنی پرداخته و سؤالات و شبهات محوریت امامت و ولایت انسان‌های معصوم را پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه اهل‌سنت همواره از دستورات این پیشوای مسلمین پیروی می‌کنند گفت: امام صادق(ع) تنها متعلق به شیعه نیست بلکه مربوط به کل جهان اسلام و بشریت بوده و باید سیره و شخصیتش برای نسل جوان امروزی بازگو شود.

ماموستا رستمی بیان کرد: نهضت علمی امام صادق(ع) یک نهضت روشنگرانه و اندیشمندانه علیه نظام طواغیتی چون بنی‌امیه و بنی‌عباس بود و ایشان در طول امامت خویش با روحیه اصلاح‌گری خویش, تمام خرافات را اصلاح و حقیقت اسلام ناب محمدی(ص) را برای جهان اسلام و آیندگان ترسیم کرد.   

ماموستا خدایی: شیعه و سنی ارادت خاصی به امام صادق(ع) دارند

ماموستا عبدالرحمن خدایی عالم برجسته اهل‌سنت  نیز با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به تمام ملت ایران اظهار داشت: امام صادق(ع) یکی از عالمان بزرگ دینی و مسلمانان شیعه و سنی ارادت خاصی به این امام همام دارند.

وی معنویت و عمق دینداری و باور عمیق به خداوند متعال و پیامبر گرامی اسلام(ص) را از سیره امام صادق(ع) برشمرد و افزود: روحیه تقابل منطقی, علمی و عملی با دشمنان دین, تبلیغ دین اسلام و پرهیز از اشرافی‌گری, مبارزه با فسد و کمک به نیازمندان از دیگر ویژگی‌های این امام همام بود.

امام جمعه بانه با یادآوری اینکه امام صادق(ع) دارای شخصیتی علمی و جهانی که شاگردان زیادی را تربیت و تحویل جامعه داده و از بین شاگردانش, اهل‌سنت نیز حضور داشتند اظهار کرد: ابوحنیفه و مالک‌بن انس در باره ویژگی‌های آن حضرت گفته‌اند «در زیر آسمان فقیه‌تر، عادل‌تر، باتقواتر و پاک‌تر از امام صادق(ع) کسی دیگر نمی‌شناسیم».

ماموستا خدایی بیان کرد: امام صادق(ع) در عصر خویش دست مردم جامعه را گرفته و همواره به فکر فقرا و محرومان و تقویت وحدت مسلمانان بود.

کردستان|منظومه علمی و فکری امام صادق(ع) نقش بی‌بدیلی در وحدت جهان اسلام داشتمراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در لرستان برگزار شد+ تصاویر

ماموستا راستی: امام صادق(ع) نمونه‌ای از برترین رهبران تقریب‌گرای جهان اسلام

ماموستا محمدامین راستی  عالم برجسته اهل‌سنت نیز با تسلیت سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق(ع) به مردم سراسر کشور و استان کردستان اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) دارای شخصیتی علمی، دینی، مذهبی و جهانی بود و علما و بزرگان اهل‌سنت کاملاً ایشان را قبول داشته و همواره از ایشان تلمذ کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از 4 هزار نفر شاگرد امام صادق(ع) بودند و درس علم و دانش، انسانیت, شرافت, کرامت و راه حق و عدالت یاد می‌گرفتند  افزود: این امام بزرگوار همواره محور توحید و وحدت مسلمانان جهان اسلام بود.

امام جمعه موقت سنندج تصریح کرد: مسلمانان جامعه اسلامی باید با الگو قرار دادن شخصیت این امام همام اتحاد و انسجام خود را حفظ کرده تا دشمنان اسلام را شکست بدهند.

ماموستا راستی بیان کرد: امام صادق(ع) نمونه‌ای از برترین رهبران تقریب‌گرای تمام دوران‌ها است که توانست خیل عظیمی از مخالفان عترت را با خود همراه و به راه دین اسلام هدایت کرد.

ماموستا شیرزادی: سیره زندگی امام صادق(ع) برای دوری از انحرافات در جامعه گسترش یابد

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان نیز با تسلیت شهادت ششمین خورشید آسمان ولایت و امامت حضرت امام صادق(ع) اظهار داشت: امام جعفر صادق(ع) انسانی عالم، کامل و الگوی اخلاق, گذشت و خیرخواهی بودند.

وی با یادآوری اینکه شاگردان زیادی در مکتب امام جعفر صادق(ع) درس یاد گرفته‌اند گفت: باید عالمان و عارفان تلاش کرده تا همواره سیره زندگی و عملی امام صادق(ع) را در جامعه گسترش دهند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: امام صادق(ع) در دروان زندگیش «وحدت و اتحاد» در بین تمام مسلمانان ایجاد کرده و همواره مخالفان را نیز به مکتب خود دعوت و آنان را به خداپرستی و تشویق فراگیری علم دعوت می‌کرد.

ماموستا شیرزادی با بیان اینکه شاگردان امام صادق(ع) فقط از میان مردم شیعه و سنی نبود بلکه حتی از یهودیان و مسیحیان هم در مکتب آن حضرت شاگردی کرده و از دانش و علم ایشان بهره می‌بردند تاکید کرد: باید نسل جوان امروزی برای دوری از مسیر انحرافات با شخصیت آن حضرت بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/486/ح

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حضرت امام جعفر صادق ع برجسته اهل سنت امام همام سالروز شهادت امام صادق ع جهان اسلام شیعه و سنی امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مظلومی عصر پنج شنبه در دیدار با فرماندهی و پرسنل سپاه امام علی علیه السلام شهرستان تنگستان، در پی عملیات ظفرمندانه و موفقیت آمیز وعده صادق و تبریک سالروز تشکیل سپاه اظهار داشت: اقدامات علمی و عملی فرماندهی و پرسنل سپاه در تجلی افق‌های مورد انتظار مقام عظمای ولایت، تحسین برانگیز و عملیات وعده صادق مایه عزت و سربلندی ایران اسلامی و جهان اسلام است.

مدیر علمی پژوهشی بسیج شهرستان تنگستان افزود: پیامد تنبیه رژیم غاصب صهیونیستی در عملیات غرور آفرین وعده صادق که با فرمان تاریخی و با صلابت فرماندهی کل قوا (مدظله العالی) صورت گرفت، در هم شکستن ابهت ابرقدرت‌های پوشالی و تغییر معادلات جهانی در سطح وسیع است..

وی اذعان داشت، تغییر نگرش بین اللملی نسبت به رژیم غاصب در مسائل سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی در همه سطوح و افول این رژیم منحوس و سردمداران قلدر آن از پیامدهای غیر قابل انکار این عملیات پیروزمندانه است.

مظلومی خاطر نشان کرد: موفقیت امروز در عرصه‌های هوا فضا و موشکی سپاه که سبب در هم کوبیدن دژ صهیونیست و فرو ریختن هیمنه پوشالی اسرائیل غاصب، آمریکای جهان خوار و متحدان جنایتکارشان شد، حاصل تلاش‌های مجاهدانه دانشمند شهید حسن طهرانی مقدم، پدر علم موشکی ایران و همرزمان بزرگوارشان بود که با تفکر ولایی، انقلابی و جهادی در آمیخته بود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیشرفت‌های شگرف سپاه در علوم مهندسی موشکی و پهپاد، لیزر و فوتون، نانو تکنولوژی، پزشکی، طراحی شناورها مایه‌ی مباهات است.

در این دیدار که با همراهی رئیس دانشگاه پیام نور و مسئول خانه نخبگان بسیج شهرستان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان انجام شد از پرسنل سپاه و نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران تقدیر شد.

کد خبر 6088658

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • جهان اسلام بعد از عملیات وعده صادق مورد تکریم واقع شد
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • حمایت علمای اهل سنت خاش از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • «وعده صادق» اخلاقی‌ترین عملیات تاریخ نظامی جهان بود
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است