Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@14:12:07 GMT

۱۳۰۰ هکتار از بیابان‌های گناوه نهال‌کاری شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۵۹۳

۱۳۰۰ هکتار از بیابان‌های گناوه نهال‌کاری شد

محمود حسنی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا کل عرصه‌های بیابانی شهرستان  گناوه را هشت هزار و ۶۶۴ هکتار عنوان کرد.

وی اظهار کرد: در راستای مقابله با ریزگردها و تثبیت شن‌های روان این اداره ۲ طرح  شامل احداث هلالی آبگیر به مساحت ۱۰۰ هکتار در روستای کوهک بخش ریگ و نهال‌کاری در سطح ۵۰ هکتار از زمین‌های ملی روستای تل برج بخش مرکزی گناوه از نقاط بحرانی این شهرستان را در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با بیان اینکه بیابان‌ها بر اثر فرسایش بادی و آبی تخریب می‌شوند، اظهار کرد: شهرستان گناوه به دلیل بادهای موسمی و فصلی به خصوص در فصل بهار و تابستان جزو مناطق  با فرسایش بادی  کشور است که این نقاط شناسایی و برای برطرف کردن و احیای آن اقدام به درخت‌کاری، نهال‌کاری و احداث هلالی آبگیر شده  است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: هشت کانون فرسایش بادی در این شهرستان و در مناطق روستایی کوهک، پوزه گاه، تل برج، احمدحسین ، چشمه، قسمتی از بیدو و جزیره بخش ریگ شناسایی شده است.

وی افزود: نهال‌کاری یکی از راهکارهای موثر در تثبیت شن‌های روان و مقابله با ریزگردهاست و استفاده از مالچ پاشی به دلیل آلودگی نفتی و تبعات ناشی از آن که به از بین رفتن پوشش گیاهی می  انجامد، قابل اجرا نیست.

حسنی بیان کرد: باتوجه به اینکه عوامل زیادی در تخریب بیابان‌ها وجود دارد، جامعه جهانی برای حل این معضل ۲۷ خرداد را  روز جهانی بیابان‌زدایی نام‌گذاری کرد تا جلوی تخریب‌ها گرفته و به نوعی احیا و بازسازی شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان اجرای نهال کاری و جنگل‌های دست کاشت را برای بهبود مناطق بیابانی، کنترل و کاهش فرسایش بادی، مقابله با ریزگردها و روان سازی در پایداری کانون‌ها را در دستور کار قرار داده  که منجر به  پوشش گیاهی بیشتر، تلطیف هوا و طبیعت سرسبز می‌شود.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

برچسب‌ها منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی گناوه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی گناوه منابع طبیعی و آبخیزداری بیابان زدایی گناوه منابع طبیعی و آبخیزداری فرسایش بادی نهال کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کشت گلخانه ای در شهریار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛ افزایش کشت گلخانه ای در شهریار،در این شهرستان از ۶۸ هکتار گلخانه،۵ هکتار به کشت توت فرنگی اختصاص دارد.  

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • جوانه زدن ۷۵ درصد محصول باغات دیم زمین‌های شیب دار شهرستان اردل
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • ۵۰ تن در هکتار فرسایش خاک به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • فرسایش ۵۰ تن خاک در هکتار به صورت نقطه‌ای در لرستان
  • شوراها عملکردهای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند
  • معلم گناوه ای رتبه برتر جشنواره ایده های نو را کسب کرد