Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@08:03:02 GMT

زمانی که گرمازده شدیم چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۶۸۷

زمانی که گرمازده شدیم چه کنیم؟

هنگامه مهدوی نیا، کارشناس تغذیه بیمارستان شفا در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با بیان اینکه گرمازدگی اختلالی جدی است که با ورود به فصل تابستان، بیشتر مردم با آن روبه رو خواهند شد، گفت: اختلالی همچون گرمازدگی که در آن بدن، توانایی خود را در تنظیم دما از طریق تعریق از دست می‌دهد جدی است و اگر بدن آب داشته باشد، از راه تعریق بدن، دمای زیاد را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او با اشاره به اینکه با نوشیدن آب در روز می‌توان، احتمال گرمازدگی را کاهش داد، افزود: نوشیدن حدود ۸ لیوان مایعات در روز توصیه می‌شود.

 مهدوی نیا بیان کرد: استفاده از شربت خاکشیر و تخم شربتی برای کاهش گرمازدگی مفید است؛ البته برای افرادیکه  به این مواد غذایی حساسیت دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

او تصریح کرد: برای پیشگیری و درمان گرمازدگی، استفاده از میوه جات و سبزیجات آبدار، مانند هندوانه، طالبی، کاهو، خیار و کرفس  موثر است.

کارشناس تغذیه بیمارستان شفا برای فردی که دچار گرمازدگی شده اند، توصیه کرد: از مصرف مایعات خیلی سرد پرهیز کنند؛ چرا که بعد از استفاده می‌تواند موجب اختلالاتی در بدن شود.

 او بیان داشت: مصرف شیر و لبنیات کم چرب، مانند دوغ کم نمک، می‌تواند در بهبود گرمازدگی شخص کمک کند.

 مهدوی نیا با بیان اینکه مصرف غذا‌های شور و پرچرب، غذا‌های حاوی کافئین، مانند: نوشابه گازدار و نوشیدنی‌های بسیار شیرین برای فردی که دچار گرمازدگی شده، حتما باید محدود شود، افزود: این افراد می توانند در آب مصرفی خود از چند قطره لیمو ترش تازه استفاده کرد تا گرمازدگیشان را کاهش دهند.

انتهای پیام/ م 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گرمازدگی در تابستان نوشیدن مایعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 

جمشید زمانی مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۲۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگیرم ران ۲۸۵ هزار تومان، سردست ۲۷۵ هزار تومان، راسته ۲۷۰ هزار تومان، گردن ۲۶۵ هزار تومان و قلوه‌گاه ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: این میزان گوشت منجمد گوسفندی با هماهنگی انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی و از طریق شرکت تعاونی مصرف جهاد کشاورزی استان خریداری و عرضه می‌شود.

زمانی بیان کرد: این طرح با هدف تنظیم بازار، حمایت و دسترسی آسان و به صرفه شهروندان و تعادل بخشی به توازن عرضه و تقاضا توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • انریکه: زود قهرمان می‌شویم، خوشحالم
  • ببینید | انتقاد حمید درخشان از تصمیمات اوسمار؛ غافلگیر شدیم!
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • بازیکن آلومینیوم: خدا به تلاش ما نگاه کرد و پیروز شدیم
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • فصول مناسب برای سفر به مشهد چه زمانی است؟