Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:24:59 GMT

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در هرمزگان

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۸۹۴

رهایی ۲ زندانی محکوم به قصاص از چوبه دار در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی اعلام کرد: ۲ نفر از زندانیان محکوم به قصاص نفس در شهرستان میناب با میانجیگری مسئولین قضائی و جلب رضایت اولیای دم، از چوبه دار رهایی یافتند.

وی اظهار کرد: این احکام قرار بود در زندان میناب اجرا شود و خانواده مقتولین تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که با تلاش مسؤولان قضائی استان و با استناد به عفو و رأفت اسلامی خوشبختانه رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی افزود: این محکومان به جرم قتل عمد از سال ۸۹ و ۹۵ در زندان میناب منتظر اجرای حکم قصاص بودند، اما سرانجام با تلاش مسئولان قضائی و شوراهای حل اختلاف و همچنین میانجیگری معتمدین محلی، اولیای دم رضایت خود را لحظاتی پیش از اجرای حکم اعلام کردند و این محکومین از قصاص نفس رهایی یافتند.

صالحی گذشت این ۲خانواده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم‌السلام) برشمرد و از تلاش و کوشش مسئولین قضائی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب، شورای حل اختلاف زندان و معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست محترم قوه قضائیه مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضائی در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

کد خبر 4952029

منبع: مهر

کلیدواژه: علی صالحی دادگستری هرمزگان اعدام ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی گرگان استانداری سمنان یاسوج آتش سوزی جنگل ها صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،به گزارش روابط عمومی زندان جهرم، خانمی با مراجعه به دفتر مددکاری زندان جهرم ،۲۰ میلیون تومان را برای آزادی فردی بدهکار واریز و رسید آن را به عنوان هدیه تولد همسرش به وی اهدا کرد.
خیران و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند، می‌توانند هدایای نقدی خود را به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۶۰۴۲۱۴۲۸۶ به نام انجمن حمایت زندانیان شهرستان جهرم واریز کنند.

شهرستان جهرم در جنوب فارس و در فاصله ۱۹۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندرکلاهی شهرستان میناب
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ۸۵ پرونده قصاص در سراسر کشور منجر به سازش شد