Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمدفرید سپری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تولید سالانه ۲.۹ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان کردستان، گفت:پیش بینی می شود امسال با توجه به نامگذاری سال به عنوان «سال جهش تولید» ۳.۱ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کردستان تولید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوافزود: زمانی می توانیم در استان رونق تولید و اشتغالزایی را داشته باشیم که منابع برای ایجاد زیرساخت های لازم وجود داشته باشد و امیدواریم امسال این منابع به موقع در اختیار کشاورزان و صنایع قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان خواستار نگاه ویژه در بحث مشوق ها برای جذب سرمایه گذار شد و ادامه داد: اگر مشوق لازم وجود نداشته باشد سرمایه گذار در سایر استان های دیگر که امکانات بهتری دارند اقدام به سرمایه گذاری می کند.

سپری با بیان اینکه کردستان در تولید بعضی محصولات کشاورزی در سطح کشور حرف برای گفتن دارد، یادآور شد: رتبه دوم کشوری در تولید و خرید گندم را در کشور داریم، استان ما با تولید گندم دیم با استان هایی که ۱۰۰ درصد کشتشان به صورت آبی است رقابت می کند.

او بیان کرد: کردستان بین ۱۰ تا ۱۲ درصد تولید گندم کشور را به خود اختصاص داده است که امیدواریم با لطف خدا و تلاش کشاورزان بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: کردستان در سال گذشته با تولید ۹۵ هزار تن گوشت مرغ رتبه نهم کشوری و رتبه اول شمال غرب کشور را کسب کرده و در تولید سیب زمینی نیز در جایگاه چهارم کشور ایستاده است.

سپری با بیان اینکه در تولید توت فرنگی کردستان مقام نخست کشور را دارد، اظهار داشت: امسال براساس برنامه ریزی های صورت گرفته میزان تولید در این محصول به ۵۰ هزار تن می رسد.

او افزود: در تولید انگور دیم با توجه به باغاتی که به بهره برداری رسیده از ۴۵ هزار تن در سال های گذشته به ۵۵ هزار تن در سال جاری رسیدیم که این مهم ما را به رتبه نخست کشور در تولید این محصول نزدیک کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه در تولید گوشت قرمز حرکت های خوبی در سال گذشته در استان صورت گرفت، ادامه داد: از ۲۸ هزار تن تولید گوشت قرمز به ۲۹ هزار ۹۹۵ تن رسیدیم امسال جشن تولید ۳۲ هزار تن گوشت قرمز را برگزار خواهیم کرد.

سپری یادآور شد: کردستان ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی را دارد که برای دستیابی به این هدف توسعه بخش های مختلف هدف گذاری شده است.

وی بیان کرد: سالانه دو هزار هکتار باغ در استان ایجاد می شود که در سال ۹۸ از یک هزار و ۵۱۳ هکتار باغ احداث شده و در مجموع ۴۷ هزار و ۶۰۰ هکتار شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در بخش دامپروری با افزایش دو هزار و ۵۰۰ راس گوساله پرواری در هر دوره به ۱۲ هزار راس در هر دوره در استان رسیده همچنین در پروار بندی بره نیز با افزایش یک هزار راس در هر دوره در سال ۹۸ به ۱۱ هزار راس در هر دوره رسیده است.

سپری با تاکید بر اهمیت ظرفیت ذخیره سازی و فرآوری محصولات کشاورزی، اظهار داشت: از ۷۲۰ هزار تن ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در پایان سال ۹۷ و ایجاد ۱۸۰ هزار تن در سال ۹۸ به ۹۰۰ هزار تن تا پایان سال ۹۸ ارتقاء داده شد.

وی افزود: شرکت فراوری محصولات کشاورزی ژینانوش روژ هه لات مریوان با ۹۷ درصد رشد فیزیکی و ظرفیت سالانه ۲۴۸ هزار تن، در فاز اول با ۲۱۰ هزار تن و و اشتغال ۳۰۰ نفر ایجاد شغل از پروژه های برتر و آماده به بهره برداری بخش کشاورزی استان کردستان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: ایستگاه پمپاژ کیلک، شبکه های آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب، پرورش گاو شیری دو هزار و ۵۰۰ راسی قروه، مجتمع ایمان طیور و غیره از پروژه‌های شاخص بخش کشاورزی استان کردستان است.

سپری همچنین از کسب رتبه اول کشوری جذب اعتبارات خسارت سیل خبرداد و یادآور شد: در فروردین ۹۸ به علت وقوع سیل خسارت زیادی به بخش کشاورزی استان وارد شد که با جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات بلاعوض ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای جبران خسارات جذب شد.

او بیان کرد: در دهه مبارک فجر سال ۹۸ با هزار و یک پروژه و اعتباری بالغ بر بیش از ۱۴۷ میلیارد تومان و ایجاد شغل هزار و ۸۲۵ شغل اقدامی بسیار ارزنده و قابل قبول بود و در هفته جهاد کشاورزی هم با فاصله چهار ماه در بخش کشاورزی مجدداً ۲۵۲ پروژه با اعتباری حدود ۷۶ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که این نشان از ظرفیت و پتانسیل بخش کشاورزی برای اشتغال و جهش تولید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پایان از ۱۴ پروژه شاخص و مهم برای افتتاح توسط رئیس جمهور خبرداد و گفت: این ۱۴ پروزه شاخص با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان زمینه اشتغال ۱۳ هزار و ۷۸۲ نفر را فراهم می کند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهادکشاورزی کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان محصولات کشاورزی بخش کشاورزی تن انواع هزار تن سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان

سید صمد ضیائی در خصوص نظام کنترل کیفیت کود‌های وارداتی و تولید داخل توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: علاوه بر آنکه ثبت کود توسط مؤسسه تحقیقات آب و خاک انجام می‌شود، طرحی در کل کشور ازسوی دفتر مرکزی این شرکت به اجرا گذاشته می‌شود تا کل فرآیند را تحت کنترل درآورد.

وی افزود: پارسال از ۱۹۲ پارت، درمجموع ۳۵ هزار و ۷۲۵ تُن انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه توسط تیم نمونه برداری انجام و نمونه پس از پلمپ به مرکز تحقیقات کاربردی نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور ارسال شد.

ضیائی به بیان اهمیت نظام کنترل کیفی نهاده‌های کشاورزی در این شرکت تاکید کرد: با این روش خواهیم فهمید که کودشیمیایی در کجا تولید، توزیع و به چه ترتیبی حمل می‌شود، تا اثرات مثبت آن بتواند به همه بهره‌برداران تعمیم داده شود.

وی گفت: این نظام همچون گواهی‌های ایزو که کاملاً استاندارد هستند، کمک می‌کند تا محموله‌های کودی، در صحت و سلامت تولید شود و سپس به دست بهره‌برداران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • شرکت مگاموتور در تولید روزانه انواع پیشرانه رکورد زد
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • کیفیت‌سنجی بیش از ۳۵ هزار تُن انواع کود وارده به استان گلستان
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس