Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@10:44:17 GMT

ایران اعمال قانون تحریمی سزار علیه سوریه را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۸۹۳۹

ایران اعمال قانون تحریمی سزار علیه سوریه را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران وضع و اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به «سزار» علیه سوریه را محکوم کرد و گفت: روابط اقتصادی خود را با سوریه تقویت خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) وضع و اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به سزار علیه سوریه را اقدامی خلاف قوانین بین المللی و مبانی انسانی دانسته و آن را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: در شرایطی که جهان درگیر همه گیری کرونا است، اعمال این قبیل تحریم های غیرانسانی، تنها رنج و آلام مردم سوریه را تشدید خواهد کرد. 

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران همانگونه که پیش از این نیز اعلام کرده است هیچ گونه اعتباری برای این قبیل تحریم های ظالمانه و یکجانبه که از روی قلدرمابی وضع و اجرا می شود، قائل نبوده و آنها را تروریسم اقتصادی علیه مردم عادی سوریه و در مسیر تداوم تلاش های آمریکا برای بی ثبات کردن آن کشور قلمداد می کند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: ما  همانند گذشته به همکاری های اقتصادی خود با ملت مقاوم و دولت سوریه ادامه خواهیم داد و علی رغم این تحریم ها، روابط اقتصادی خود را با سوریه تقویت خواهیم کرد.

کنگره آمریکا در تاریخ ۲۰ آذر ماه ۱۳۹۸طرح تحریم‌های خود علیه سوریه معروف به قانون «سزار» را به تصویب رساند. مرحله اول تحریم‌ها از روز چهارشنبه (دیروز) (۱۷ ژوئن) اجرایی شد. این قانون به دنبال اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه دولت سوریه و متحدان آن و شرکت‌ها و مؤسسات مرتبط با این کشور است.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا، دیروز (چهارشنبه)‌، از تحریم ۳۹ شخص و نهاد مرتبط با سوریه خبر داد.به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این تحریم شامل «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «اسماء اسد» همسر او می‌شود.

وزارت خارجه سوریه امروز همزمان با نخستین روز از اجرای قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه این کشور، سیاست یک بام و دو هوای واشنگتن  در زمینه حقوق بشر را زشت‌ترین شکل دروغ و ریاکاری خواند.

وزیر امور خارجه ایران که روز سه شنبه ۲۷ خرداد ماه به مسکو سفر کرد با اشاره به قانون سزار به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: تهران تلاش می کند همه ابزارهای همکاری اقتصادی با سوریه را فعال کند. ما روابط اقتصادی قدرتمندی با دمشق داریم و سوریه یک خط اعتباری اقتصادی در ایران دارد. ما و دوستانمان برای تقویت شرایط اقتصادی در سوریه تلاش می کنیم.

موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ۱۶ خرداد ماه نیز افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا علیه مردم سوریه را اقدامی غیرقانونی و خلاف مبانی انساندوستانه خواند و ضمن محکوم کردن آنها افزود: بیشترین تبعات منفی و آسیب‌های چنین تحریم‌هایی متوجه مردم و شهروندان عادی سوریه خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه قانون تحریم علیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود

سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، دمیتری پسکوف، سخنگوی دولت روسیه در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که تحریم‌های احتمالی اتحادیه اروپا علیه صادرات ال‌ان‌جی این کشور مظهر "رقابت ناعادلانه و غیرقانونی" است.

وی گفت: باید دید چه تعاریفی انجام خواهد شد، چه محدودیت هایی به ویژه… اعمال می شود.

پسکوف افزود: در واقع، تلاش‌ها برای بیرون راندن روسیه از بازارهای انرژی ادامه دارد؛ البته تغییر به سمت بازارهای گران‌تر قبل از هر چیز برای ایالات متحده و برخی کشورهای دیگر سودآور است.

بزرگ‌ترین میدان گازی اروپا تعطیل شداحتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه

سخنگوی دولت روسیه در ادامه گفت: برای مصرف‌کنندگان نهایی وعمدتاً بخش‌های صنعتی اروپا، این (تحریم‌ها) به معنای گاز گرانتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدیهی است که ما به دنبال راه هایی برای عبور از این موانع غیرقانونی خواهیم بود؛ این یک رقابت ناعادلانه و غیرقانونی است.

بلومبرگ پیشتر به نقل از منابع خود اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا در حال بررسی اعمال ممنوعیت صادرات مجدد گاز ال‌ان‌جی روسیه از طریق بنادر اروپایی به کشورهای ثالث به عنوان بخشی از پیش نویس چهاردهمین بسته تحریم های ضد روسیه است. هرچند که اتحادیه اروپا قصد ندارد کشورهای عضو را از خرید آن برای استفاده در قلمرو خود منع کند.

پیش از این، مدیرعامل غول انرژی فرانسه یعنی شرکت توتال نیز طی اظهاراتی اعلام کرده بود که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌هایی را علیه عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) روسیه اعمال کند، این شرکت از بند فورس ماژور در قرارداد پروژه ال‌ان‌جی یامال استفاده خواهد کرد و از آن خارج خواهد شد.

قیمت گاز در اروپا پس از جنگ اوکراین و کاهش شدید واردات این محصول از روسیه در سال 2022، به شدت افزایش یافت.

در پی افزایش شدید قیمت گاز که باعث شد مصرف کنندگان و شرکت‌های اروپایی مجبور شوند در طول زمستان، مصرف خود را بسیار کاهش دهند، سیاستمداران اروپایی برای کنترل قیمت انرژی و تامین آن، تحت فشارهای شدیدی از سوی افکار عمومی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • عرضه جهانیِ تولید ایرانی علیه تحریم‌ها
  • تحمیل ضرر به کی‌اف‌سی آمریکا در مالزی برای حمایت از غزه
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود