Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس مرکز بیماری های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به این که از هر ۱۰ بیمار علامت داری که تست کرونا می دهد، جواب آزمایش ۲ و نیم تا ۳ نفر مثبت می شود، گفت: از فروردین ماه که نمونه گیری از بیماران سرپایی را شروع کردیم تاکنون، نسبت موارد مثبت به کل کسانی که تست داده اند، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در نوسان است و وضعیت ثابتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رضا فدایی در گفت وگو با ایسنا، علائم اولیه موارد مشکوک به کرونا را بدن درد، تب، احساس کوفتگی و سرفه بیان کرد و افزود: این افراد مشکوک به مراکز تعیین شده مراجعه می کنند و پس از نمونه گیری و بررسی ها، ابتلا به کرونای ۲۵ تا ۳۰ درصد افراد مثبت می شود، اما این موضوع بدان معنا نیست که بگوییم ۳۰ درصد مردم یا از هر ۱۰ نفر، ۳ نفر ناقل ویروس کرونا هستند، هنوز به چنین رقمی نرسیده ایم و فقط می توانیم اعلام کنیم که جواب تست کرونای ۲۵ تا ۳۰ درصد موارد مشکوک مثبت است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا میزان شیوع بیماری نسبت به فصل های قبلی در جامعه تغییری کرده است؟ توضیح داد: مدت زیادی است (از فروردین ماه که نمونه گیری از بیماران سرپایی را شروع کردیم تاکنون) نسبت موارد مثبت به کل کسانی که تست داده اند، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد در نوسان است و وضعیت ثابتی دارد

فدایی توصیه اصلی دانشگاه علوم پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را همچنان رعایت بهداشت فردی دانست و گفت: اکنون بشر به جز رعایت بهداشت دست، ماسک زدن و استراحت در خانه برای افراد بیمار هیچ تدبیر قاطعی برای مقابله با عفونتی که چهار-پنج ماه است دنیا را گرفته، ندارد هم اکنون نه واکسنی در دسترس است و نه داروی قاطعی، همه ابزارهایمان همین توصیه های بهداشتی است که چند ماهی است گفته می شود.

وی همچنین به همه کسانی که دچار سرفه های خشک جدید، بدن درد، تب، احساس تنگی نفس و علائم کرونا می شوند توصیه کرد به نزدیک ترین مرکز سلامتی بهداشت در نقاط مختلف شهرها و روستاها مراجعه کنند تا ضمن بررسی اولیه در صورت نیاز نمونه گیری رایگان برای آنها انجام شود.

لینک کوتاه: asriran.com/0034tS

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاونت دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی، جشنواره تعیین اتاق نمونه سرا‌های دانشجویی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی همزمان با هفته خوابگاه‌ها دهم تا هفدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با شعار «حفظ و ارتقای بهداشت فردی، بهداشت محیط و سلامت روان در سرا‌های دانشجویی و توجه ویژه به اهمیت بهداشت و سبک زندگی» برگزار می‌کند.


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • جشنواره «اتاق نمونه دانشجویی» دانشگاه علامه‌ طباطبائی برگزار می‌شود
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • سوغات امید از دیار نصف جهان/ تدبیرمدیران نساجی در اعزام هوادار جواب داد
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس