Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:18:04 GMT

کرونا و حال ناخوش شهرستان‌های مرزی غرب کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۰۶۴

کرونا و حال ناخوش شهرستان‌های مرزی غرب کرمانشاه

ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال بود که زندگی ایرانیان را به تبع از کشورهای جهان تحت تاثیر قرار داد و هر روز که می گذرد ابعاد تازه ای از این ویروس جهش یافته و نوظهور و ناشناخته رخ می نماید و برهمین اساس مقابله با آن جزیی جدا ناشدنی از زندگی های همه ما شده است.

ما باید بپذیریم که ویروس کرونا حداقل تا پایان امسال و شاید هم کمی بیشتر از این زمان با ما و در کمین ماست و یا به عبارتی عضو آخر و ته تغاری خانواده های ما که خیلی هم شر است و کوچک و بزرگ نمی شناسد و هر لحظه در پی آزار و اذیت ما و گرفتن جان ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا اگرچه به سرعت بالا قابل انتشار و انتقال است اما اگر همه بتوانیم دستورات پزشکان را در زندگی و اقدام های مقابله ای پیشگیرانه را به خوبی رعایت کنیم آن را به راحتی کنترل کرده و به ریشه کنی این ویروس کمک کنیم.

راه مقابله با غول کرونا شستن مرتب دست ها، رعایت نظافت شخصی، پرهیز از دست دادن و روبوسی، رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی به میزان حداقل ۲ متر، نرفتن به سفر و در منزل ماندن و از همه مهم تر زدن ماسک در مکان های تجمعی، عمومی و بیرون از منزل است.

ما زمانی می توانیم ویروس کرونا را ریشه کن کنیم که همه پایبند به رعایت اصول بهداشتی باشیم و همه باید با همکاری یکدیگر نسبت به حفظ سلامت خود و دیگران احساس مسوولیت کنیم.

به گفته پزشکان، تب، خستگی و سرفه‌های خشک رایج‌ترین علایم ابتلا به بیماری کووید-۱۹ است که البته درد و کوفتگی، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلودرد یا اسهال، از دست دادن اشتها و حس بویایی و چشایی نیز از علایم دیگر این بیماری است و ممکن است که فردی تنها چند مورد از این علایم را تجربه کرده باشد اما براساس آمارهای پزشکان ۸۰ درصد افراد بدون درمان به کرونا مبتلا می شوند و بهبود می یابند.

همین افراد ناقل خاموش که در ظاهر حالشان خوب است باعث انتشار و انتقال ویروس کرونا به دیگر افراد می شوند و ممکن است در هر خانواده ای یک یا ۲ تن سالمند، بیمار نقص ایمنی و  بیماران دیابتی، قلبی و یا سابقه تنفسی و ریوی و کلیه ای وجود داشته باشد که از قبل ویروس جانشان به خطر بیفتد.

در ابتدای شروع ویروس کرونا در کشورمان در استان کرمانشاه شمار مبتلایان روزانه ۳۰ تن بود که در نتیجه سهل انگاری ها و بی تفاوتی و بی مسوولیتی عده ای که باکی از کرونا ندارند و ساده ترین اصول بهداشتی را به فرموشی سپردند آمار مبتلایان به ۳۰۰ تن در روزهای اخیر افزایش یافته است.

در شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب که حالشان تا یکماه پیش خوب بود اکنون وضعیت قرمز اعلام شده و این نتیجه سفرهای بی مورد و غیرضرور، رعایت نکردن فاصله اجتماعی، بی توجهی به شستشوی دست‌ها و نزدن ماسک در مکان های عمومی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی است.

از همه مهم تر حضور افراد ناقل و مبتلا در خیابان ها و مراکز خرید و سطح شهر است که بدون هیچ احساس مسوولیتی نسبت به سلامتی دیگر افراد در سطح شهر می چرخند و این‌گونه کرونا را با خود به همه جا می برند و همین نتیجه افزایش شمار مبتلایان شده در حالیکه پزشکان توصیه کرده اند افراد مبتلا در منازل خود بمانند و تا منفی شدن آزمایش هایشان در منزل استراحت کنند و باعث انتقال ویروس نشوند.

هر روز قاصد مرگ در مناطق مختلف استان کرمانشاه می چرخد و عده ای بر اثر کرونا جانشان را از دست می دهند دیگر چه دلیلی برای سهل انگاری و بی توجهی مردم وجود دارد خود جای سوال است.

قصرشیرین و گیلانغرب ۱۴ اردیبهشت سال جاری بود که از سوی وزارت بهداشت از نظر ابتلای به کرونا سفید اعلام شد اما همین سفید اعلام شدن باعث شد که مردم فکر کنند کرونا تمام شده و بازگشت به زندگی قبل از کرونا و دست کم گرفتن این ویروس نتیجه اش این شد که کمتر از یکماه به قرمز شدن این مناطق انجامید.

در شرایطی که وضعیت شهرستان های غربی کرمانشاه قرمز است، برگزاری آیین های عزاداری و عروسی چه معنایی دارد زیرا طبق گفته مسوولان بیشترین دلیل ابتلا از طریق حضور در آیین های تجمعی عروسی و عزاداری بوده است.

درست است که در بین مردمان مناطق کردنشین برای کسانی که از بین ما می روند احترام زیادی قایل هستند و مراسم بدرقه آن ها را به خانه ابدی باشکوه خاصی برگزار می کنند اما در شرایطی که وضعیت قرمز این مناطق تهدیدی برای سلامت همه افراد است برگزاری آیین های چند هزار نفری و چند صد نفری واقعا معنا و مفهمومی ندارد.

ما نمی دانیم که در یک مراسم عروسی و یا عزاداری و ختم چند نفر ناقل ویروس کرونا هستند و تقریبا وجود یک ناقل در یک مجلس می تواند باعث ابتلای بیش از چندین نفر شود و همین یعنی قرمز شدن وضعیت کنونی و در صورتی که این روند ادامه دار شود ما بایک فاجعه و بحران جدی مواجه می شویم.

ما باید بپذیریم که تا مدتی آیین های تجمعی را باید فراموش کنیم و برگزاری جشن های عروسی و تولد و هزاران آداب و رسوم دیگر را در این شرایط بحرانی کنونی کنار بگذاریم تا این‌گونه سلامتی را که بزرگترین نعمت خدا برای همه ما در زندگی است به راحتی از دست ندهیم و همچنین تهدیدی برای سلامتی دیگران نیز نباشیم.

شروع زندگی ها می تواند بدون برگزاری مراسم نیز قشنگ باشد و قشنگی آن وقتی بیشتر نمود دارد که وجدان عروس و داماد و خانواده هایشان راحت باشد که خدای ناکرده کسی از قبل تصمیمی که این افراد برای شروع زندگی مشترکشان می گیرند جانش به خطر نیفتد.

ما باید تا مدتی زندگی هایمان را دستخوش تغییراتی کنیم که برای حال خود و جامعه و دیگر افراد مفید است و رعایت اصول بهداشتی را حتما در زندگی شخصی و اجتماعی جدی بگیریم.

زدن ماسک را در مکان های عمومی و بیرون از منزل به عنوان یک فرهنگ برای خود و دیگر اعضای خانواده و فرزندانمان نهادینه کنیم و فاصله اجتماعی را نیز به عنوان یکی از راه‌های کاهش انتقال ویروس کرونا در زندگی خود عملی کنیم.

حتما تا زمانی که کار واجبی نداریم به بیرون از منزل مراجعه نکنیم و از سفرهای غیرضرور و بی مورد و شب نشینی و جمع شدن در منزل بزرگترها و فامیل دست بکشیم.

چرخیدن بی مورد در خیابان ها و مراکز خرید را برای مدتی کنار بگذاریم و از بردن کودکان به بوستان ها خودداری کنیم و یقین بدانیم که تا ما همکاری نکنیم ویروس کرونا حالاحالاها وجود دارد و شدت فعالیت این ویروس نیز بستگی به مراقبت های ما دارد.

فرمانداران و روسای مراکز بهداشت و درمان شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب نیز در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا هشدارهای لازم و نشست های فوری برگزار کرده اند و از مردم خواسته اند که خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرند.

                                                                              

افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قصرشیرین نگران کننده است 

فرماندار قصرشیرین گفت: افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته اخیر نگران کننده است و ما اکنون در پیک بیماری هستیم از این رو برای مقابله با سرایت بالای بیماری رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی و همچنین موازین و پروتکل های بهداشتی از سوی همه افراد یک ضرورت است.

مرادعلی تاتار روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: جدی نگرفتن موازین بهداشتی از سوی برخی مردم و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و انجام سفرهای غیرضرور و نزدن ماسک در مکان های عمومی امروز باعث شده تا شاهد افزایش نگران کننده مبتلایان باشیم.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: خسارت کرونا جبران ناپذیر است و کوتاهی در برابر این بیماری ویروسی با سرعت بالای انتشار آن می تواند فاجعه به بار بیاورد از این رو از همه مردم می خواهیم همانند روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا باز هم با جدیت موازین بهداشتی را رعایت کرده و از ترددهای غیرضرور و سفرهای بی مورد پرهیز کنند.

تاتار ادامه داد: تعطیلی بوستان ها، ممنوعیت برگزاری آیین های تجمعی و فعالیت تالارهای پذیرایی، اجباری شدن ماسک در ادارات و مکان های عمومی، فعالیت رستوران ها به صورت غذای بیرون بر، تداوم گند زدایی مکان های عمومی از مواردی است که در قصرشیرین در راستای صیانت از سلامت مردم انجام شده است.

وی گفت: کادر درمان در شرایط کنونی باتوجه به افزایش شمار مبتلایان و تعداد بستری ها در شرایط سختی هستند از این رو رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می تواند به بهبود این وضعیت کمک کند.

                                                                               

کرونا یک ویروس نوظهور و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت است 

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز گفت: کرونا یک ویروس نوظهور و ناشناخته است که هر روز ابعاد تازه ای از این ویروس ظاهر می شود از این رو برای مقابله با آن باید موازین و مسایل بهداشتی را رعایت کنیم.

دکتر رضا منصوری، با ابراز نگرانی از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در قصرشیرین افزود: وضعیت ویروس کرونا هیچ تغییری نکرده و ما باید تا اتمام بحران بیماری رعایت موازین بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهیم و سبک زندگی خود را تغییر دهیم.

وی اظهارداشت: ما باید بپذیریم که کرونا تا مدتی کنار ما خواهد بود و برای ایمنی خود و خانواده هایمان تنها راه مقابله شستن دست ها، نظافت شخصی، رعایت موازین بهداشتی و از همه مهم تر رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

                                                                             

گیلانغرب از لحاظ ابتلا به کرونا قرمز شد

فرماندار گیلانغرب گفت: افزایش شمار افراد مبتلایان به بیماری ویروسی کرونا، باعث قرمز شدن وضعیت این شهرستان شده از این رو مردم شهرستان به خاطر حفظ سلامت خود و قطع زنجیره ابتلا به کرونا ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تحت هیچ شرایطی در آیین های تشییع و ترحیم حضور نیابند.

 کوروش محمودیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از صاحبان عزا انتظار می رود نسبت به سلامت خود و همشهریان احساس مسوُولیت کنند و حفظ سلامت مردم اولویت اول ستاد مبارزه با کرونا است و در صورت تداوم وضعیت به ناچار محدودیت های بیشتری اعمال می شود.

وی ادامه داد: فزایش آمار فوتی‌ها و مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان طی چند روز اخیر باعث شده تا گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در این شهرستان اجرا و برخی محدودیت‌ها اعمال شود.

محمودیان ادامه داد: استفاده از ماسک برای کلیه کارکنان ادارات اجباری بوده و کلیه مغازه داران و صنوف نیز ملزم به این کار هستند.

اجرای طرح خودمراقبتی در گیلانغرب 

مدیر شبکه  بهداشت و درمان گیلانغرب نیز  از اجرای طرح هرخانه یک پایگاه سلامت و همچنین غربالگری افراد آسیب پذیر در این شهرستان خبرداد.

دکتر شاپور جهانی افزود: تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت موازین بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است از این روز مردم باید با تغییر سبک زندگی خود این اصول را جدی بگیرند و برای مقابله با بیماری کرونا نیز گندزدایی مستمر در نقاط مورد ارتباط مردم نظیر بانک ها، جایگاه های سوخت و دستگاه های خودپرداز در بانک ها نیز به طور مستمر انجام شود.

                                                                            

مردم رعایت موازین بهداشتی، فاصله اجتماعی و زدن ماسک را جدی بگیرند

فرماندار سرپل‌ذهاب نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند و حتما در بیرون از منزل و مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

محبت جمالی نیا افزود: اعمال محدودیت ها و تصمیم گیری های لازم برای مقابله با سرایت ویروس کرونا در شهرستان از سوی ستاد کرونا انجام شده و برای قطع زنجیره انتقال کرونا مردم باید در منازل خود بمانند در غیر این‌ صورت شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود و با مشکل مواجه می شویم.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: برگزاری هرگونه آیین های تجمعی شامل عزاداری و عروسی و مجالسی که با اجتماعات همراه باشد در سطح شهر و روستاهای شهرستان ممنوع وتنها برگزاری نمازهای یومیه در مساجد، آن هم با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی انجام می شود و در سطح بوستان ها و معابر عمومی نیز هرگونه تجمع و استقرار و اسکان ممنوع است.

او اظهار داشت: ما باید بپذیریم که ویروس کرونا تا مدتی با ما خواهد بود و برای صیانت از سلامت خود و عزیزانمان باید موازین بهداشتی را جدی بگیریم و با مسوولان و کادر درمان همکاری کنیم.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: تمامی کارمندان در شهرستان ملزم به زدن ماسک هستند و از پذیرش ارباب رجوع بدون داشتن ماسک در سطح ادارات نیز جلوگیری می شود.

رعایت نکردن موازین بهداشتی وضعیت را بحرانی می‌کند

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل‌ذهاب گفت: افزایش شمار مبتلایان به بیماری ویروسی کرونا باعث قرمز شدن وضعیت این شهرستان شد و در صورت رعایت نکردن مسایل بهداشتی از سوی مردم، با بحران مواجه می‌شویم.

دکتر مازیار طهماسبی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای مقابله با سرایت بالای بیماری ویروسی کرونا مردم شهرستان سرپل ذهاب باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و آن را جدی بگیرند.

وی اظهارداشت: فاصله گذاری هوشمند اجتماعی باید توسط مردم رعایت شود چون یکی از راه های قطع زنجیره انتقال کرونا است.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب گفت: استفاده مداوم از ماسک در بیرون از منزل بخصوص در ادارات، بانک ها و مکان های عمومی توسط مردم رعایت شود و همچنین مردم باید از ترددهای غیرضرور و سفرهای بی مورد خودداری کنند.

طهماسبی اضافه کرد: یکی از راه های انتقال بیماری ویروسی کرونا شرکت در آیین‌های تجمعی شادی و عزا است و از این رو مردم باید از حضور در آیین‌های تجمعی به طور جدی خودداری کنند.

او گفت: با توجه به شرایط موجود تیم بهداشت و درمان در بیمارستان شهدای سرپل ذهاب در آماده باش کامل هستند و همچنین درمانگاه ۱۶ ساعته تخصصی شهرستان فعال و آماده ارایه خدمت به مردم است.

شهرستان های مرزی  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۲۲۰هزار تن جمعیت دارند.

تاکنون ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۹ هزار و ۱۸۵ نفر آنها جان خود را از دست داده اند.

استان‌های خوزستان، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، لرستان، کرمانشاه، گلستان، هرمزگان، کردستان و سیستان و بلوچستان در وضعیت قرمز قرار دارند. 

برچسب‌ها سرپل ذهاب گیلانغرب ویروس کرونا قصرشیرین بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب گیلانغرب ویروس کرونا قصرشیرین بهداشت و سلامت سرپل ذهاب گیلانغرب ویروس کرونا قصرشیرین بهداشت و سلامت افزایش شمار مبتلایان رعایت موازین بهداشتی بیماری ویروسی کرونا فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی ما باید بپذیریم بهداشتی و فاصله بهداشت و درمان برای مقابله ویروس کرونا مکان های عمومی ویروس کرونا خبرنگار ایرنا فاصله اجتماعی بیرون از منزل جدی بگیرند سرپل ذهاب گفت اصول بهداشتی رعایت نکردن رعایت فاصله سلامت خود راه مقابله زدن ماسک قرمز شدن تا مدتی بی مورد قرمز شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • محورهای کرمانشاه لغزنده است
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان کرمانشاه
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه