Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- روز شهادت امام صادق(ع) یادآور یک خاطره بسیار تلخ در تاریخ شیعه است و آن حادثه خونین مدرسه فیضیه می باشد.
به گزارش خبرگزاری آریا از ورامین، آیت الله سیدمرتضی محمودی گلپایگانی طی سخنانی در خصوص واقع مدرسه فیضیه در روز شهادت امام صادق(ع) و حمله حکومت پهلوی طی سخنانی بیان کرد: شهادت امام صادق(ع) یکی از مصیبت‌های بزرگ برای جامعه اسلامی است که ما وظیفه داریم در روز شهادت آن حضرت عزادار باشیم و ادای احترام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تا آنجا که در توان ما شیعیان می باشد باید حق ایشان را ادا کنیم ، چون در مذهب شیعه و اسلام مرهون و مدیون تلاش های امام صادق(ع) هستیم ؛ معارف دینی  قسمت عمده اش به دوران امام صادق(ع) و آن دانشگاهی که آن حضرت تأسیس کرده‌ اند و علمای بزرگی که پرورش دادند برمی گردد.
باسابقه ترین امام جمعه کشور خاطر نشان کرد: بنیانگذاران علوم دینی و بسیاری از شخصیت‌های اسلامی در مکتب ایشان پرورش یافتند و آن شخصیت ها منشأ برکات شدند وما بایدبه عنوان یک شیعه باید از آن حضرت پیروی کنیم ، امروز جامعه اسلامی و جامعه شیعی بیش از هر زمانی نیازمند پیروی از مکتب آن بزرگوار است.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین افزود: در زندگی فردی ، اجتماعی ، سیاسی و خانوادگی راه و روش ما باید به گونه‌ای باشد که امام صادق(ع) تایید و امضا کند ؛ از طرفی هم روز شهادت امام صادق(ع) یادآور یک خاطره بسیار تلخ در تاریخ شیعه است و آن حادثه خونین مدرسه فیضیه می باشد.
محمودی گلپایگانی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: فروردین ماه سال 1342 مصادف با شهادت امام صادق(ع) که من خود نیز در آن حادثه حضور داشتم و از نزدیک جنایات رژیم منحوس پهلوی را که چگونه ماموران رژیم شاه به مدرسه فیضیه قم حمله کردند را مشاهده کردم.
امام جمعه شهرستان ورامین گفت: در مجلس و مراسمی که از طرف مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در فیضیه برگزار شده بود ، رژیم پهلوی در آن به کسی رحم نکرد و به همه طلاب و روحانیون حمله کردند و بسیاری از طلبه ها را محبوس کردند و کتک زدند و یک طلبه را همان روز به شهادت رساندند.
باسابقه ترین امام جمعه کشور خاطر نشان کرد: از طبقه دوم مرحوم شهید رودباری که نامش در میان شهدای روحانیت برای همیشه زنده است را پرتاپ کردند ،  طلبه‌ها را کتک زدند و به حسب ظاهر فکر کردند که می‌توانند که چراغ حوزه علمیه و مرجعیت را خاموش کنند اما به لطف خدا شاه ، استکبار ، مزدورانشان و عواملش همه آنها پس از مدتی دچار عذاب الهی شدند.
محمودی یکی از شاگردان آیت الله العظمی گلپایگانی سخنان خود را اینگونه ادامه داد و گفت: حوزه ، روحانیت و مرجعیت در تاریخ درخشیدند ، در هر صورت این ها بیانگر این است که همیشه حق پیروز و باطل رفتنی است و امروز هم باید بدانیم که در این تقابل بین حق و باطل بین دنیای کفر و اسلام حق بر باطل پیروز خواهد بود و انشاءالله این انقلاب اسلامی و این جبهه حق به دوران ظهور امام زمان(عج) خواهد رسید.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ورامین در پایان سخنان خود یادآور شد: امیدوارم در زمان ظهور امام زمان(عج) باشیم و از نزدیک حضرت را درک کنیم و ان شاالله که جز یاران آن حضرت باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ماجرای مدرسه فیضیه قم در روز شهادت امام صادق ع از زبان آیت الله محمودی روز شهادت امام صادق ع مدرسه فیضیه امام جمعه آن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرنگار مهر، برنامه‌های مرثیه خوانی میثم مطیعی در ایام عزاداری شهادت امام جعفر صادق (علیه‌السلام) اعلام شد.

مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) با نوای میثم مطیعی به شرح زیر است:

ترتیل‌خوانی و بیان نکات تفسیری: حاج میثم مطیعی

سخنران: حجت الاسلام استاد قرائتی

مداحی و عزاداری: میثم مطیعی

زمان: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰:۳۰

مکان: تهران، میدان شیخ بهایی، ده ونک آستان مقدس امامزاده قاضی الصابر (ع)

عزاداری شب شهادت امام جعفر صادق (ع)

سخنران: حجت الاسلام امامی

با مداحی: میثم مطیعی

زمان: جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۱:۳۰

مکان: ارومیه، بلوار ۷ تیر، جنب ترمینال شهرستان، حسینیه اعظم ثارالله ارومیه

عزاداری شام شهادت امام جعفر صادق (ع)

سخنران: حجت الاسلام سیدحسین آقامیری

با مداحی: میثم مطیعی

زمان: شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بعد از نماز عصر

مکان: قم، حرم مطهر حضرت معصومه (س) شبستان امام خمینی (ره)

کد خبر 6093891 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • مسجد و مدارس در روز شهادت امام صادق (ع) به هم می‌پیوندند
  • تلاش برای پیوند منزل، محله، مدرسه و مسجد در سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع
  • اعلام برنامه میثم مطیعی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • افشای کینه شاه از قم
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس