Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نخستین مرکز تخصصی کاشت حلزون شنوایی استان گیلان با عنوان «آوای کاسپین» در رشت افتتاح شد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، نخستین مرکز تخصصی کاشت حلزون شنوایی استان گیلان با عنوان «آوای کاسپین» صبح امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان، نمایندگان مجلس و رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان در رشت افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این مراسم اظهار داشت: سالانه بین 30 تا 100 کودک نیازمند کاشت حلزون شنوایی از استان گیلان به استان‌های دیگر ارجاع داده می‌شدند اما امروز خوشحالیم که بعد از پیگیری‌های انجام شده شاهد راه‌اندازی بخش کاشت حلزونی شنوایی در استان هستیم.

ارسلان سالاری با بیان اینکه بخش کاشت حلزونی شنوایی در شرایطی در گیلان راه‌اندازی می‌شود که این استان هنوز درگیر کرونا است ابراز داشت: تا امروز بیش از 12 هزار بیمار بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده و هزار و 200 نفر از کادر درمان‌ نیز درگیر این بیماری شدند اما در ادامه با همکاری و همت خیران، گروه‌های جهادی، بسیج و سپاه شاهد سیر نزولی کرونا در گیلان بودیم.

اصفهان| سالانه 1000 کودک ایرانی با عمل کاشت حلزون شنوا می‌شوندردیف اعتباری برای کاشت حلزون شنوایی معلولان در بیمه سلامت وجود ندارداصفهان| ناشنوایان در قانون حمایت از معلولان نادیده گرفته شدند؛ هزینه 80 میلیونی کاشت حلزون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اقداماتی که در ایام شیوع کرونا در این استان انجام شد گفت: راه‌اندازی بیمارستان تالش با ظرفیت بیش از 200 تخت، راه‌اندازی بیمارستان لنگرود، افزایش ظرفیت تخت‌های درمانی، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، توزیع بیش از 850 قلم‌ تجهیزات پزشکی به تمام شهرستان‌‌‌ها و راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن در رودبار و آستارا از جمله این اقدامات است.

به گزارش تسنیم امروز یکی از موثرترین روش‌های درمانی برای کودکان و نوزادانی که دچار افت شنوایی شدید و عمیق می‌شوند، استفاده از پروتز کاشت حلزون شنوایی است که در این روش حلزون گوش و عصب شنوایی به‌طور مستقیم توسط پالس‌های الکتریکی تحریک شده و مسیر شنوایی جدیدی جایگزین مسیر معیوب قبلی می‌شود.

اجزای اصلی این پروتز عبارتند از یک میکروفون و پردازشگر گفتار، قطعه خارجی قرار گرفته روی سر، بخش کاشت شده در زیر پوست و الکترود‌های قرار گرفته در داخل حلزون گوش که توسط جراحی درون گوش قرار می‌گیرند.

طبق آمار در حدود یک تا 3 نوزاد از هر هزار نفر در بدو تولد ناشنوا به دنیا می‌آیند همچنین ممکن است فردی در سنین مختلف از کودکی تا بزرگسالی به‌دلیل انواع بیماری‌ها دچار کم‌شنوایی شدید شود لذا تمام کودکان زیر 5 سال که به طور مادرزادی دچار کم‌شنوایی شدید بوده‌اند یا پس از تولد دچار افت شنوایی شدید و عمیق شده‌اند می‌توانند کاندید دریافت کاشت حلزون باشند.

درمانگاه فوق تخصصی کاشت حلزون به‌طور منظم حداقل دو روز در هفته در محل بیمارستان امیرالمومنین(ع) رشت دایر است همچنین مرکز کاشت حلزون آوای کاسپین همه روزه از ساعت 8 الی 13 پذیرای مراجعان است.

کاشت حلزون شنوایی در موارد زیر مانند اگر کودک و خانواده انگیزه و همکاری لازم را با تیم پزشکی و توانبخشی نداشته باشند کاربردی ندارد همچنین در مواردی نظیر اگر کودک نتواند سمعک دو طرفه با تربیت شنوایی را حداقل برای 3 تا 6 ماه استفاده کند و یا اگر سنی کودک کر و لال بیشتر از 5 سال باشد کاشت حلزون شنوایی کاربرد ندارد.

انتهای پیام/612/ح

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاشت حلزون شنوایی تخصصی کاشت حلزون شنوایی شدید استان گیلان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، پژوهشکده اقلیم شناسی و تغییر اقلیم پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برای نخستین بار در سطح کشور سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش و دمای هوا ویژه استان گیلان را به سفارش اداره کل هواشناسی استان گیلان طراحی و راه اندازی کرد.

این سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی با توجه به جایگاه استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در سطح کشور و همچنین آگاهی از وضعیت جوی ماه‌های آینده این استان که می‌تواند نقش بسزایی در تصمیم‌های کلان استان به ویژه در حوزه آب و کشاورزی داشته باشد توسط محققین پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، طراحی و راه اندازی شد؛ این سامانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از فروردین ماه سال جاری (ابتدای فصل کشت) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

هدف اصلی این پروژه بومی سازی و ارتقای دقت پیش بینی‌های بلند مدت که از طریق پس پردازش برونداد مدل‌های پیش بینی دینامیکی موسوم به (ECMWF) و با بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی جهت پیش بینی وضعیت بارش و دمای هوا برای ۳ تا ۶ ماه آینده استان گیلان انجام می‌شود.

کد خبر 6100120 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نگران فراگیری تک فرزندی هستیم/ دیابت و فشار خون؛ تهدیدی برای گیلان
  • آموزش کاشت گیاه کلزا در طزنج
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • فن‌بازار تخصصی معدن افتتاح شد
  • نخستین مرکز شیمی‌درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • اولین مرکز شیمی درمانی فرهنگیان کشور در ارومیه افتتاح شد
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد