Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@16:43:45 GMT

چاپ مستقیم بافت سه بعدی داخل بدن

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۵۳۰

چاپ مستقیم بافت سه بعدی داخل بدن

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، از چاپ سه بعدی می توان برای تولید قسمت هایی از بدن مانند مفاصل ارتوپدی و پروتز و همچنین بخش هایی از استخوان، پوست و رگ های خونی استفاده کرد.

با این وجود اکثر این بافت ها در دستگاهی خارج از بدن ایجاد شده و با عمل جراحی کاشته می‌شوند. چنین روشی شامل ایجاد برش های بزرگ جراحی، ایجاد خطر عفونت و افزایش زمان بهبودی برای بیمار است و از آنجا که بین زمان ایجاد بافت و زمان کاشت در بیمار فاصله وجود دارد عوارض دیگری ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای جلوگیری از بروز این عوارض، تیمی از دانشمندان فناوری برای چاپ مستقیم بافت ها در بدن ایجاد کرده اند.

دو مؤلفه اساسی «جوهر زنده» مایع مانند که از ماده مخلوط با سلولهای زنده تشکیل شده و فاکتورهای رشد برای کمک به سلولها در رشد و نمو و بازسازی مجدد بافت جهت تولید بافت وجود دارد.

هنگام ایجاد بافت برای کاشت مستقیم در بدن، موارد دیگری نیز باید در نظر گرفته شود: ساختن بافت باید در دمای بدن (37 درجه سانتیگراد) انجام شود، باید به طور مؤثر به بافت نرم بدن و هرگونه ماده متصل شود و مراحل رویه ای نباید برای بیمار مضر باشد. یکی از این گام های مضر در روش های فعلی استفاده از نور UV برای تقویت بافت ساخته شده است.

علی خادمحسینی مدیرعامل موسسه تراساکی، دیوید جی هولزل از گروه مهندسی مکانیک و هوافضا دانشگاه ایالتی اوهایو و امیر شیخی دکتری دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، جوهر زیستی با فرمول خاص تهیه کردند که برای چاپ مستقیم در بدن طراحی شده است.

این فرمولاسیون جوهر افشانی قابل چاپ به صورت سه بعدی در دمای فیزیولوژیکی است و با استفاده از نور مرئی در بدن می توان با اطمینان از آن استفاده کرد.

دانشمندان در این روش برای ساختن بافت، از چاپ سه بعدی رباتیک استفاده کردند که از ماشینهای رباتیک چسبانده شده با نازل استفاده می‌کنند.

آن‌ها همچنین روی روش هایی کار کردند تا بتوان تکه هایی از بافت تشکیل شده با این جوهر را روی سطوح نرم بچسباند.

این تیم با استفاده از چاپگر سه بعدی رباتیک و جوهرهای زیستی با فرمول خاص، از یک روش منحصر به فرد استفاده کرد. نوک نازل اصلاح شد تا بتواند به سطوح نرم نفوذ کند و را با استفاده از جوهر پر کند. با رسیدن نوک نازل به سطح، یک قسمت اضافی از جوهرهای زیستی را برای قفل کردن نازل توزیع شد.

چنین پیشرفت هایی در مهندسی بافت در ارائه گزینه های لاپاروسکوپی با ریسک کمتر و کم تهاجمی برای رویه هایی مانند ترمیم نقص بافت یا اندام، کاشت برای تقویت عملکرد تخمدان مؤثر است. چنین گزینه هایی برای بیمار ایمن تر، به صرفه در زمان و هزینه هستند.

توسعه بافت های خاصآسیب های مختلفی را برطرف می‌سازد و برای آینده پزشکی بسیار مهم است. کار ارائه شده در اینجا چالش مهم در ساخت این بافت‌ها را برطرف می کند، زیرا ما را قادر می سازد سلول‌ها و مواد مناسب را به طور مستقیم به نقص موجود در بدن منتقل کنیم.

انتهای پیام/

178 / 336 مکانیک و هوافضا بافت های سه بعدی چاپ سه بعدی چاپگر رگ خونی قلب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مکانیک و هوافضا بافت های سه بعدی چاپ سه بعدی چاپگر رگ خونی قلب بافت ها سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس

بر اساس گزارش رسانه‌های ایتالیایی، تیاگو موتا سرمربی بعدی یوونتوس خواهد بود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، برخی رسانه‌های ایتالیایی گزارش داده‌اند که باشگاه یوونتوس در پایان فصل جاری به همکاری‌اش با ماسیمیلیانو آلگری پایان خواهد داد و مدیران این باشگاه در جستجوی یافتن سرمربی بعدی این تیم هستند. جان لوکا دی‌مارتزیو خبرنگار سرشناس ایتالیایی و کارشناس نقل‌وانتقالات شبکه تلویزیونی «اسکای اسپورت ایتالیا» در این خصوص خبر داد که سرمربی بعدی یوونتوس، تیاگو موتا خواهد بود که در بولونیا خوب عمل کرده است.

نیکولو اسکیرا دیگر خبرنگار ایتالیایی شناخته شده هم ضمن تأیید این خبر، گزارش داد که یوونتوس آماده عقد قراردادی دو ساله با قابلیت تمدید برای سال سوم با موتای 41 ساله است. طبق ادعای او، ملاقاتی هم بین نمایندگان باشگاه یوونتوس با این مربی برزیلی‌الاصل (در رده ملی برای ایتالیا بازی کرده است) صورت گرفته و توافق‌های اولیه هم حاصل شده است.

آلگری: رسیدن به فینال هیچ‌گاه آسان نیست

پیش از این روزنامه «گاتزتا دلو اسپورت» خبر داده بود؛ ماسیمیلیانو آلگری که به خاطر نتایج اخیر یوونتوس درباره آینده حرفه‌ای‌اش شایعاتی مطرح شده، در صورت ناکامی در کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا از سمت سرمربیگری یوونتوس اخراج خواهد شد.

قرارداد فعلی آلگری تا پایان فصل آینده با یوونتوس اعتبار دارد و تیم تحت هدایتش در حال حاضر با 65 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی سری A ایتالیاست و بولونیای تحت هدایت تیاگو موتا با 62 امتیاز درست پشت سر بانوی پیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسکتبال بالا و پایین دارد، اما برد خوبی داشتیم
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • هدف جدید پرسپولیس سهمیه مستقیم لیگ نخبگان
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • زمان حراج بعدی شمش طلا در مرکز مبادله اعلام شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
  • تیاگو موتا؛ سرمربی بعدی یوونتوس
  • علت چرخش مچ پا چیست؟
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲