Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید امین قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به روند ثبت ملی و جهانی آثار و بناهای تاریخی لرستان، اظهار داشت: سال گذشته ما توانستیم بروجرد را به عنوان شهر ملی «ورشو» در کشور ثبت و در فهرست آثار ملی به ثبت برسانیم.

تهیه طرح جامع برای ثبت جهانی بروجرد به عنوان شهر «ورشو»

وی، عنوان کرد: به دنبال این هستیم که این شهر را جهانی کنیم و در حال حاضر مقدمات و تهیه طرح جامع آن در دستور کار است و به زودی دنبال ثبت جهانی بروجرد در حوزه صنایع دستی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه لرستان بیش از پنج هزار اثر شناسایی شده تاریخی در کشور دارد، گفت: از این تعداد بالغ بر نیمی به ثبت فهرست آثار ملی رسیده است.

پیگیری برای ثبت جهانی «فلک الافلاک»

قاسمی با اشاره به بحث ثبت جهانی آثار تاریخی، تصریح کرد: سازمان یونسکو در هر سال از هر کشور تنها یک اثر را می‌پذیرد و سالهاست که قلعه «فلک الافلاک» لرستان که به عنوان یک نگین انگشتری زیبا در استان بوده در فهرست موقت ثبت جهانی قرار گرفته است.

وی، بیان داشت: لازمه ثبت جهانی این اثر تاریخی آزاد سازی عرصه و حریم این اثر ارزشمند است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با تاکید بر اینکه اقدامات خیلی خوبی در چند سال گذشته در این رابطه انجام گرفته است، عنوان کرد: پیگیری‌های فراوانی از طریق دولت، رئیس جمهور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این رابطه برای تأمین اعتبار انجام گرفته است.

نتوانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم

قاسمی با تاکید بر اینکه بخشی از این املاک در عرصه و پل «گپ» قرار دارد و در اختیار مردم بوده که به عنوان مغازه و بازار از آن استفاده می‌کنند، افزود: بخشی نیز در اختیار نیروهای نظامی استان قرار دارد که آنها نیز همکاری‌های خیلی خوبی داشته‌اند و توانسته‌ایم بخشی از اعتبار مورد نیاز در این زمینه را تأمین و پرداخت کنیم و بخشی دیگر هنوز تأمین نشده است.

وی، ادامه داد: با توجه به شرایط بحرانی که طی چند سال گذشته در اثر تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه کشور به کار بسته شده، متأسفانه تأمین نقدینگی نشده و نتوانسته‌ایم به تعهدات خود عمل کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان داشت: اگر به این تعهدات عمل شود قطعاً ما بقی عرصه آزاد خواهد شد و ما می‌توانیم خیلی سریع بحث جهانی شدن قلعه «فلک الافلاک»، پل «گپ» و دره خرم آباد را به عنوان یک پکیج در یونسکو به عنوان اثر ثبت جهانی نادر در غرب کشور انجام دهیم.

کد خبر 4952101

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل میراث فرهنگی لرستان امین قاسمی قلعه فلک الافلاک ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی گرگان استانداری سمنان یاسوج آتش سوزی جنگل ها صنایع دستی فلک الافلاک صنایع دستی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه

دکتر سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران، اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری ‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه، گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه ‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها درباره توافق احتمالی تیم ملی ایران با افشین قطبی
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • آخرين خبرها از كاروان ايران در پارالمپيک پاریس
  • آخرین وضعیت ورود واگن های جدید مترو به کشور
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور
  • ۱۰۸ درصد تعهدات اشتغال در رودسر محقق شده است
  • آخرین وضعیت ورود واگن‌های جدید مترو به کشور/برای ورود واگن‌ها عقب ماندگی نداریم
  •  کاوش در «فلک‌الافلاک»/ قدمت ۵ هزارساله سکونت انسان در این عرصه
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه