Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@19:57:24 GMT

مردم برخی روستاهای بهبهان غرق در بی‌آبی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۷۶۲

مردم برخی روستاهای بهبهان غرق در بی‌آبی

گروه استان‌ها- مردم برخی روستاهای بهبهان همچنان در روزهای بی‌آبی به‌سر می‌برند و در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان شهرستان هستند. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهبهان، مردم برخی روستاهای بهبهان همچنان در روزهای بی‌آبی به سر می‌برند و در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتشار گزارشی از بی‌آبی روستاهای بهبهان در خبرگزاری تسنیم ساکنان روستاهای بخش تشان غربی و بید بلند از تداوم قطعی آب خبر می‌دهند که باید دید وعده فرماندار شهرستان برای حل این مشکل عملی می‌شود یا نه؟

این روزها بی‌آبی در کمال ناباوری به یکی از موضوعات مهم خوزستان تبدیل شده که اندک رسانه‌ای به آن نپرداخته است که باید دید مشکل اصلی کجای کار است.

 سید عنایت‌الله چاشی رئیس شورای بیدزرد با اشاره به معضل بی‌آبی در روستاهای بیدزرد، بید بلند، دره‌نی علیا و سفلی و پیازکار  اظهار داشت: زمانی  چاه‌های آب خشک شد و مشکل چاه داشتیم اما پس از احداث چاه جدید آب نوبت‌بندی شد و مسئولان گفتند پمپاژ آب جوابگو نیست و خطوط لوله فرسوده هستند که مشکل مربوط به بیست سال گذشته است.

وی با بیان اینکه  آب از طریق چاه تهیه می‌شود و حدود 16 تا 17 کیلومتر فاصله دارد افزود: گاهی سه روز پشت سرهم آب نداریم و روز هم که آب داشته باشیم فقط چند ساعت است.

چرا خوزستان ‌با رودخانه‌های خروشان ‌باید از کمبود آب؛ لب تشنه باشد؟ / روستائیان بهبهان‌ در شبانه‌روز فقط 2 ساعت آب دارند + فیلمگزارش تسنیم| قصه "شنبه‌های نامعلوم" این‌بار به غیزانیه رسید/کدام شنبه مشکل آب غیزانیه حل می‌شود؟فاز نخست پروژه آبرسانی غیزانیه‌ افتتاح شد / استاندار خوزستان: آب به 33 روستا رسید / فاز نهایی تا 50 روز آینده تکمیل می‌شود​​​

رئیس شورای بیدزرد بیان کرد: جدیدا چاه جدید زدند اما اکثر پمپ‌ها می‌سوزد، خطوط لوله نیز فرسوده است و هر گاه بابت حل این مشکل به آبفا مراجعه کردیم در پاسخ گفتند اعتبار نداریم.

چاشی با بیان اینکه روستاها در بیابان روبه‌روی پالایشگاه بید بلند یک هستیم اما به ما خدماتی نمی‌دهند، عنوان کرد: گاهی برای تهیه آب مجبور می‌شویم از تانکرهای ایمنی آتش‌نشانی به‌صورت رفاقتی استفاده کنیم.

وی با اشاره به دود ناشی از پالایشگاه و آلایندگی‌هایی که در منطقه ایجاد کرده است، گفت: بنده در گذشته کارمند پالایشگاه بودم اما پس از ورود به شورا و مطالبه برای حق و حقوق مردم پالایشگاه بسیاری از حقوق و مزایای من را ضایع کرد.

مشکلات بی‌آبی از تابستان شروع می‌شود

عدل شجاعی یکی از فرهنگیان بازنشسته ساکن روستای تشان غربی است، ادامه داد: حدود 12 تا 13 سال است که مشکل بی‌آبی داریم، بر خلاف گفته مسئولان که مدعی هستند هیچ جای ایران  آب جیره‌بندی نداریم اما در روستای ما  آب جیره‌بندی است.

وی  با اشاره به مشکل بی‌آبی در 14 روستای بخش تشان غربی، افزود: در طول 72 ساعت فقط 4 ساعت آب داریم گاهی در طول 48 ساعت فقط 5 ساعت آب داریم.

این فرهنگی بازنشسته گفت: حدود 6 سال گذشته یکی از اهالی منطقه که بخشدار بود موفق شد اعتباری را برای حل مشکل آب از پالایشگاه بگیرد تا روستاهایی که در مسیر هستند از این آب بهره ببرند،  پس از پرداخت اعتبار دو حلقه چاه آب در کنار  پالایشگاه بید بلند 2 احداث می‌شود به این دلیل که پیش‌بینی کردن در این منطقه آب وجود دارد.

شجاعی عنوان کرد: با وجود اینکه گروه‌های گسترش در مسیر معترض شدند اما خط لوله 10 اینچ آب تا نزدیک روستای آب امیری کشیدند که اکنون این روستا به‌صورت 24 ساعته آب دارد.

وی با بیان اینکه زمستان آبی ما کمتر است اما هوا که گرم می‌شود از اردیبهشت مشکلات آبی ما شروع می‌شود، گفت: اگر کسی مراسم دارد باید تانکر کرایه کند یا برای تهیه آب باید خیلی از مسئولان خواهش کند.

شجاعی با اشاره به مشکل بی‌آبی در روستاهای پیازکار، آب کنار، آب سنگاب، آب خرزره، جمال جان، آب باران، دره نی، بیدزرد، افزود: در زمانی که آب وصل می‌شود مجبوریم آب ذخیره کنیم و اگر  هنوز کمبود آب داریم باید برای تهیه آب از چاه یا چشمه با ماشین تا محل برویم.

آبفار جوابگو نبود 

 سید کرم الله بهمنی مقدم رئیس شورای بید بلند نیز با اشاره به مشکل بی‌آبی در روستاها می‌گوید: تشان غربی شامل 12 روستا است که  حدود 5  سال آب آن‌ها جیره‌بندی شده و برای جبران بی‌آبی در منطقه اقدام به احداث چاه کردند.

وی با تاکید بر حاد بود مشکل بی‌آبی در روستاهای بید بلند و بیدزر  افزود: در این روستاها لوله‌کشی آب داریم اما شبکه فرسوده است و آب به خانه‌های مردم نمی‌رسد.

رئیس شورای بید بلند با انتقاد از جوابگو نبودن شرکت آبفا عنوان کرد: 14 سال است که آب در روستاهای ما جیربندی شده به این صورت که اگر 24 ساعت در روستایی آب وصل شود 24 ساعت دیگر نوبت روستای دیگری است و بعد روستاهای دیگر که با این شرایط ممکن است روستایی تا 4 روز آب نداشته باشد.

انتهای پیام/332/ح

R7660/P/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: روستاهای بهبهان مشکل بی آبی آب داریم بید بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان

ایسنا/خوزستان معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان از کسب رتبه نخست جایزه ملی محیط زیست کشور توسط دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد.

مجید مرادی زیرکوهی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در هشتمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست کشور، دانشجو مهران سهرابی‌نیک با ارائه طرح نوآورانه «طراحی رآکتور نوری زیستی برای تصفیه همزمان آب و هوا» با همکاری مرکز نوآوری و خلاقیت دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان، موفق به کسب مقام نخست و عنوان برگزیده در بخش اختراعات و طرح‌های نوآورانه این جشنواره شد.

وی ادامه داد: این جشنواره در استان اصفهان و با شرکت ۷۰ دانشجو، در پنج محور «رساله برتر»، «پایان‌نامه برتر»، «ابداع، اختراع و طرح نوآورانه»، «دانشجوی فعال در زمینه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر انقراض» و «فرهنگ‌سازی در زمینه حفظ محیط‌ زیست» برگزار شد.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیای بهبهان عنوان کرد: هدف از برگزاری هشتمین دوره اعطای جایزه ملی محیط‌زیست کشور، تجلیل از برگزیدگان  و فعالان در زمینه حفاظت از محیط‌ زیست و ارج‌ نهادن به فعالیت‌های برجسته علمی و ترویجی بوده است.

وی عنوان کرد: سهرابی‌نیک طراح و مجری طرح، از دانشجویان کارشناسی ارشد رشته شیمی دانشگاه است. این طرح با همکاری امیر زیدی، سعید خدادوست و مجتبی مکاری، از اعضای هیات علمی دانشگاه اجرا شد. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • نقاط حادثه خیز در خوزستان ۵۰ درصد کاهش یافت
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • مناطق گردشگری شهر بهبهان + فیلم
  • تقدیر بانوان بهبهانی از اجرای طرح نور
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • برگزاری همایش پیاده روی خانودگی در بهبهان +فیلم