Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@03:18:08 GMT

قرنطینه شدید در مناطق پر خطر پاکستان از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۲۹۷۷۴

قرنطینه شدید در مناطق پر خطر پاکستان از سر گرفته شد

پس از افزایش تصاعدی شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در پاکستان قرنطینه کامل در مناطق پرخطر این کشور از سر گرفته شد. ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، تسهیل قرنطینه اگرچه مشکلات اقتصادی را در پاکستان کمتر کرد ولی باعث افزایش چشمگیر شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش ها حاکی است طبق آمارهای رسمی 160 هزار و 118 نفر در پاکستان به کرونا مبتلا شده‌اند و این ویروس تاکنون جان 3093 نفر را در این کشور گرفته است.

دولت اسلام آباد که طی روزهای اخیر هشدارهای زیادی نسبت به شیوع گسترده این بیماری به مردم داده است به صورت رسمی قرنطینه را در مناطق پرخطر از سر گرفت.

این تصمیم پس از آن گرفته که شد که توصیه های مکرر مسئولین بهداشتی و درمانی پاکستان مورد توجه مردم قرار نگرفت و عدم رعایت قوانین فاصله گذاری اجتماعی باعث افزایش تعداد بیماران در این کشور شد.

در حال حاضر 43 منطقه پر خطر در شهر کراچی به صورت کامل قرنطینه شده اند و این وضعیت در دیگر شهرهای بزرگ مانند لاهور نیز وجود دارد.

قرار است این مناطق حداقل تا 2 جولای (2 هفته آتی) به صورت کامل قرنطینه باشند و تمام ترددها توسط نظامیان بررسی شود.

در طول مدت قرنطینه استفاده از ماسک اجباری می شود و حمل ونقل عمومی تعطیل شده و حتی موتور سوارها نمی توانند سرنشین داشته باشند.

دولت پاکستان معتقد است قرنطینه تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناست و اجرای قرنطینه را در برخی مناطق بسیار موفقیت آمیز توصیف کرده است.

در حال حاضر پاکستان با کمبود شدید وسایل بهداشتی و درمانی و حتی تخت در بیمارستان ها مواجه است و احتمال می رود اگر تعداد بیماران افزایش پیدا کند این مشکلات نیز بیشتر شود.

وزیر برنامه ریزی پاکستان اخیرا اعلام کرده بود اگر شهروندان قوانین قرنطینه را جدی نگیرند تا آخر ماه جاری حدود 300 هزار نفر در تمام کشور به کرونا مبتلا خواهند شد.

قرنطینه جزئی در 20 شهر پاکستان از سر گرفته شدهشدار وزیر پاکستانی نسبت به رشد 100 درصدی بیماران کرونایی در کشورشبیماری کرونای وزیر راه آهن پاکستان شدت گرفت

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار پاکستان ویروس کرونا اخبار پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۲۹۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ایالت خیبرپختونخواه واقع در شمال غرب پاکستان، ۱۷ تن جان باخته و ۲۳ نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش این خبرگزاری، اداره مدیریت حوادث طبیعی پاکستان با انتشار بیانیه ای از آسیب دیدن ۱۱۶ خانه مسکونی و جاده‌ های ارتباطی در ایالت خیبرپختونخواه خبر داد.

در پی بارش شدید باران طی ۳ روز گذشته در این ایالت و جاری شدن سیل ۱۷ نفر از جمله ۵ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی پاکستان، تیم‌ های امداد و نجات به منطقه سیل زده اعزام و عملیات بازسازی راه‌ های آسیب دیده آغاز شده است.

کد خبر 6093593

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان/ وزش باد‌های نسبتاً شدید
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • فراخوان اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان