Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@16:34:06 GMT

نجات ۱۴۰ نفر در سواحل مازندران

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۰۳۹۹

نجات ۱۴۰ نفر در سواحل مازندران

به گزارش همشهری آنلاین نقی کریمیان امروز درباره وضعیت اجرای طرح‌های دریا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: ناجیان غریق که از یک خرداد ماه امسال در طرح‌های دریا مستقر شدند همچنان با ظرفیت ۱۰۰ درصدی در ۳۷۵ نقطه حادثه‌خیز استان حضور دارند.

وی با بیان اینکه سالانه برخی به‌دلیل عدم توجه به توصیه‌ها و هشدارها در دریای مازندران غرق می‌شوند، افزود: خانواده ۳۰ نفره افغان وارد تفرجگاه چالوس شدند که هشت نفر گرفتار موج‌های دریا می‌شوند و از این تعداد  ۶ نفر نجات می‌یابند ولی متاسفانه دو تن غرق می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در طرح‌های دریا با آن مواجه هستیم این بوده که مردم و مسافران توجهی به توصیه‌ها نمی‌کنند، اضافه کرد: حتی با توجه به وضعیت کرونایی مردم نیز وارد آب شدند و توجهی به توصیه‌های ناجیان غریق نمی‌کنند.

کریمیان تصریح کرد: علاوه بر آماده‌باش ۱۰۰ درصدی ناجیان غریق در طول نوار ساحلی استان طی این ایام تعطیل۱۰۰ نیروی داوطلب را هم به سواحل استان تزریق کردیم که تا پایان روز جمعه مستقر هستند.

وی با اعلام اینکه ناجیان غریق با ۱۰۰درصد ظرفیت در ساحل مازندران هستند، تصریح کرد: ساعت اجرای طرح دریا از ۸ تا ۲۰ بوده که لازم است مردم و مسافران در این ساعات وارد طرح‌های دریا شوند و شنا در شب در دریا پرهیز کنند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران تصریح کرد: پرهیز از شنا در نقاط سنگ‌چین و دنج ساحل، خودداری از شنا در دریای مواج، پرهیز از نجات خودسرانه و هماهنگی با ناجیان غریق و قرار نگرفتن در مسیر قایق ها و جت‌ها ازجمله توصیه‌های ما به مردم و مسافران است.

کریمیان با اشاره به پایان غم‌انگیز زندگی ۴ تن در دریای مازندران، گفت: همچنین طی ۲۸ روز گذشته تعداد نجات‌یافتگان در طرح‌های دریا به ۱۴۰ نفر رسید.

کد خبر 522943 برچسب‌ها استان مازندران دریای خزر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران دریای خزر طرح های دریا ناجیان غریق توصیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • شرنگ شیرابه در کام خزر
  • شرنگ شیرابه در کام خزر/ میلیون‌ها مسافر به شوق شنا از راه می‌رسند
  • بهترین سواحل سریلانکا که باید ببینید
  • غرق شدن مرد ۵۵ ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار
  • نجات مصدوم حادثه سقوط از آبشار ورخامن
  • امواج کوتاه در دریای خزر
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند