Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک ناو فرانسوی از طرف ائتلاف ناتو در مدیترانه نزدیک لیبی در حرکت بوده که هدف رادارهای ناو ترکیه‌ای که در آن نزدیکی گشت می‌زد، قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد که این ناو فرانسوی که از طرف ناتو در آب‌های مدیترانه در ماموریت بوده است هدف رفتار بسیار خصمانه ناوگان ترکیه قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع فرانسه با محکوم کردن این رفتار از ائتلاف ناتو خواست تا به این اقدام خطرناک ترکیه واکنش نشان دهد.

در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده است که ناو فرانسوی در حالی که در حال شناسایی یک کشتی حامل سلاح به سمت لیبی بوده است سه مرتبه هدف نورهای راداری ناو ترکیه‌ای قرار می‌گیرد که این عمل رفتاری خصمانه است و عملی نیست که از یک هم‌پیمان علیه یک ناو ناتو صورت بگیرد.

پاریس همچنین اظهار کرد: این رفتار از دید ما بسیار جدی است. ما نمی‌توانیم قبول کنیم که یک هم‌پیمان این چنین نسبت به یک ناو ناتو که تحت فرماندهی ائتلاف است و ماموریتی برای ناتو انجام می‌دهد، اقدام کند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه در کنفرانس ویدیوی با وزاری دفاع ناتو که روز چهارشنبه برگزار شد با تاکید بر این اقدام آن را شدیدا محکوم کرد.

وی افزو: آنکارا قواعد درگیری‌ها تعیین شده در سطح ناتو را نقض کرده است. پارلی ادامه داد: هواپیماهای فرانسه به پروازهای شناسایی خود در نزدیکی لیبی ادامه می‌دهند و ما تعداد پروازهایمان را در راستای حفظ امنیت عملیات‌مان اعلام نمی‌کنیم.

آنیس وون در مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز در واکنشی اظهار کرد: این حمایت ترکیه برای ادامه حملات دولت وفاق ملی برخلاف تلاش‌های انجام شده برای دستیابی به یک آتش‌بس فوری است.

وی همچنین تاکید کرد که این حمایت‌ها از رفتارهای خصمانه و غیرقابل قبول نیروهای دریایی ترکیه نسبت به هم‌پیمانان ناتو که در حال افزایش است تلاش‌ها برای تحریم علیه ارتش لیبی را دچار مشکل می‌کند.

در لیبی، ترکیه از نظر نظامی از دولت وفاق ملی به رهبری فائز سراج حمایت می‌کند که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است، در مقابل نیروهای مخالف خلیفه حفتر، مرد قدرتمند شرق کشور مورد حمایت روسیه، مصر و امارات متحده عربی هستند. حمایت مسلحانه آنکارا کفه ترازو را به نفع دولت وفاق ملی در مقابل خلیفه حفتر سنگین‌تر کرده است.

این در حالی است که یکی از مقامات عالی رتبه ارتش ترکیه با تکذیب اتهامات فرانسه اظهار کرد: این کاملا غلط است که بگوییم یک ناو ترکیه‌ای یک ناو فرانسوی را هدف قرار داده است.

به گفته وی، در زمان صورت گرفتن اتفاق مورد بحث، نیروی دریایی فرانسه هیچ ارتباطی با کشتی ترکیه‌ای برقرار نکرده است.

این مقام ارشد نظامی ترکیه همچنین تاکید کرد: آنکارا همیشه به تمامی تعهدات خود به عنوان یک متحد ناتو احترام می‌گذارد و بسیار تاسف‌بار است که این جریان چنین بزرگ شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه فرانسه بحران لیبی وزارت دفاع فرانسه ناو ترکیه ای ناو فرانسوی یک ناو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست