Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:29:39 GMT

احداث جاده ترانزیتی نقده به تمرچین تسریع یابد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۰۵۸۷

احداث جاده ترانزیتی نقده به تمرچین تسریع یابد

علی زنجانی در گفتگو با خبرنگار مهر با گلایه از بی توجهی به وضعیت راه‌های شهرستان نقده و اشنویه اظهارکرد: جاده‌های شهرستان نقده به عنوان کریدور بین شمال و جنوب استان به مرز تمرچین نیاز به توجه ویژه ای دارد در حال حاضر وضعیت نامناسب جاده‌های این شهرستان مردم و مسافران این شهر را دچار مشکلات فراوان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نیمه تمام رها شدن طرح‌های راهسازی نقده عنوان کرد: در حال حاضر جاده اشنویه به نقده، جاده بناب به نقده که شاهرگ اقتصادی و جاده مواصلاتی است که جنوب استان را به آذربایجان شرقی وصل می‌کند تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

زنجانی با بیان اینکه نبود پل غیرهمسطح در سه راهی محمدیار موجب بروز حوادث زیادی در این جاده می‌شود افزود: سه راهی محمدیار پل اتصال شمال استان آذربایجان غربی به جنوب استان است، احداث پل غیر همسطح در این سه راهی زمینه ساز جلوگیری از بروز خسارات جانی و جاده‌ای در این محور می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در زمینه تقاطع غیر همسطح سه راهی محمدیار از دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تاکنون اقدامی انجام نشده است اضافه کرد: همچنین بزرگراه نقده به تمرچین و پروژه نقده به سه راهی حیدر آباد از پروژه‌های نیمه کاره شهرستان بوده که اتمام آنها نیازمند اهتمام جدی مسئولان استانی و کشوری است.

زنجانی با بیان اینکه متأسفانه این جاده‌ها یکی از پر حادثه ترین جاده‌های جنوب استان به شمار می‌روند گفت: جاده‌های شهرستان نقده یکی از کریدورهای بین شمال و جنوب استان به مرز تمرچین نیاز به توجه ویژه ای دارد که متأسفانه مشکلات جاده حیدر آباد به این مشکلات اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود معارض در زمینه احداث جاده نقده به سه راهی حیدرآباد خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته کشاورزان و باغداران این منطقه برای واگذاری زمین‌های خود به اداره راه و شهرسازی نقده پیشقدم شده‌اند، اما با گذشت پنج سال متأسفانه هزینه ناشی از این واگذاری به کشاورزان پرداخت نشده‌اند.

نماینده مردم شهرستان‌های نقده، اشنویه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پروژه طرح ریزی سه راهی حیدرآباد با اعتبار بالغ بر هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در حال اجراست و طی جلسات متعددی که در فرمانداری نقده شکل گرفته است مقرر بر این شد که تأمین اعتبار لازم جهت انجام پروژه و خرید اراضی اقدام شود.

وی یادآور شد: طرح ریزی جاده‌های بین شهرستان در استان باعث سهولت در تردد وحفظ جان مسافران و مبادلات تجاری با کشورهای همسایه است و جاده حیدر آباد به دلیل اتصال شمال استان به مرز تمرچین به یک جاده ترانزیتی تبدیل شده و به همین علت نیاز بیشتری به توجه مسئولین را دارد.

کد خبر 4952171

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جاده طرح عمرانی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی گرگان استانداری سمنان یاسوج آتش سوزی جنگل ها صنایع دستی جنوب استان سه راهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران

یاسر ابراهیمی معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: با توجه به نقش دوربرگردان در ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های پر تصادف استان در حال احداث می‌باشد.

او افزود: احداث دوربرگردان در محور‌های (محمود آباد- نور، شماره ۳ کمربندی تنکابن، ساری فرح آباد) آکند (هلال کلا آمل-بابل، تیله نو بهشهر-گلوگاه، کلوده آمل-محمود آباد، دریا پشته رامسر، انارور رویان -نوشهر، هشت تیکه گلوگاه، هریس رامسر، قلعه کش آمل –بابل، حمید آباد ساری-فرح آباد) در حال اجراست که بخش زیادی از این پروژه‌ها رو به اتمام است.

ابراهیمی گفت: تبدیل بریدگی‌ها در جاده‌ها به دوربرگردان‌های استاندارد راهکاری مناسب برای کاهش نقاط پرحادثه در جاده‌های استان است.

او افزود: با استفاده از دوربرگردان تصادفات احتمالی حذف می‌شوند، زیرا وسایل نقلیه در یک جهت و با سرعت کم حرکت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به شرایط بومی و قرارگیری روستا‌ها و مراکز جمعیتی و کشتزار‌ها در حاشیه راه‌ها، گفت: وجود شهر‌ها و روستا‌های متعدد در امتداد جاده‌های بین شهری عاملی است که، بنا به ضرورت، باعث ایجاد سرعت گیرها، تقاطع‌ها و بریدگی‌های متعددی در طول جاده‌های استان می‌شود که استاندارد نبودن این بریدگی‌ها و تقاطع‌های جاده‌ای درصد ایمنی مسیر را کاهش می‌دهد.

معاون فنی و راه‌های روستایی استان افزود: برای هریک از این دوربرگردان‌ها به طور میانگین ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی هزینه می‌شود.

او گفت:فراهم آوردن ایمنی لازم در جاده‌ها نوعی سرمایه گذاری است که برای پیشگیری از وقوع سوانح و حفظ سلامت مردم انجام می‌شود.

ابراهیمی ابراز امیدواری کرد بخشی از این پروژه‌های مهم و ضروری تا اواخر امسال به بهره برداری برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دمای هوا در شرق و جنوب شرق کاهش می‌یابد / تداوم فعالیت سامانه بارشی تا پنجشنبه
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • احداث ۱۲ دستگاه دوربرگردان در محور‌های مواصلاتی مازندران
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • تسریع در رفع مشکلات روستای امام‌قیس شهرستان بروجن
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران
  • تحقق هدف گذاری ترانزیتی برنامه هفتم در گرو چیست؟
  • احداث ۲۰ پروژه جدید در جنوب تهران/ ساخت پارکینگ زیرسطحی در محله جوادیه
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور