Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-09@16:41:05 GMT

عدم ورود زائر خارجی به مشهد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۰۸۳۴

عدم ورود زائر خارجی به مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محمدصادق براتی افزود: واحدهای اقامتی برای پذیرش زائران در مشهد فعال هستند و با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا، همه مجوز بازگشایی دارند ولی خیلی تمایلی به بازگشایی ندارند و در حال حاضر حدود ۶۰۰ واحد بازگشایی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در همین تعداد واحد نیز زائر و مسافر خیلی کم است و با سنوات گذشته قابل مقایسه نیست و اگر شرایط با همین وضعیت قرمز ادامه یابد، احتمال دارد که ستاد استانی کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به خسارات و آسیب‌های ناشی از کرونا در حوزه گردشگری مشهد، ابراز امیدواری کرد که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم، محدودیت‌ها برنگردد.

وی افزود: از ابتدای اسفند و شیوع کرونا تاکنون زائر خارجی در مشهد نداشته‌ایم و در سال جدید نیز میزبان زائران خارجی در مشهد نبوده‌ایم؛ بعد از شیوع کرونا، تعدادی زائر در مشهد حضور داشتند که برخی از آن‌ها به مرور به کشورشان بازگشته‌اند.

براتی گفت: پروتکل‌های بهداشتی توسط وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه، کارگروه زائران غیر ایرانی استان، گردشگری و… آماده شده است و این پروتکل‌ها در دهه اول تیرماه نهایی شده و اگر شرایط برای پذیرش زائر مهیا باشد و نگرانی از شیوع کرونا نباشد، اجرا خواهد شد.

وی ضمن تشکر از آستان قدس در خصوص میزبانی از زائران و تلاش در جهت مهیا کردن مقدمات جهت حفظ سلامت زائران، از زائران و مجاوران خواست که فاصله‌های اجتماعی و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر در سطح جامعه، رعایت این دستورالعمل‌های بهداشتی کمرنگ شده است و امیدواریم با رعایت موارد توصیه شده، به جای بازگشت محدودیت‌ها، شاهد بازگشایی تمام مراکز باشیم.

کد خبر 522955 برچسب‌ها كرونا در ايران استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که ۷۴ هزار و ۵۰۰ ویزای زائر حج تاکنون دریافت شده است.

این نشست به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد نصرالله فرهمند مدیرعامل مؤسسه فرهنگی «عمره سعادت» با اعلام این خبر گفت: انتظار می‌رود این رقم بزودی به ۸۶ هزار نفر برسد.

در ادامه این جلسه غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت از سفر اخیر خود به عربستان و پیگیری‌های انجام شده در خصوص قراردادهای حج پیش رو و انتقال ارز به حساب سازمان حج و زیارت در عربستان برای تأمین هزینه‌های ارزی حج ۱۴۰۳ گزارش داد.

وی به اقدامات انجام شده برای استفاده از آشپزخانه‌های مرکزی در مدینه و مکه و استفاده از ظرفیت برخی هتل‌ها برای طبخ غذای زائران اشاره کرد و استفاده از قطار سریع‌السیر برای انتقال زائران از مدینه به مکه و پس از ایام حج از مکه به مدینه را در راستای تسهیل نقل و انتقال بین شهری زائران در کشور میزبان از نقاط مثبت حج پیش رو عنوان کرد.

معاون حج و عمره سازمان حج با اشاره به اینکه سفر زائران به سرزمین وحی با توجه به جداول پروازی و امکانات هواپیمایی برنامه‌ریزی شده است آماده کردن امکانات در مشاعر را جلوتر از سال گذشته دانست و گفت: مشکلی در کشور میزبان به عنوان مانع جدی در انجام امور نداریم.

در ادامه این جلسه درباره نحوه اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران حج بحث و بررسی شد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاونت‌ها و مدیریت‌های ذیربط در مجموعه حج و زیارت خواست که این محورها را به دقت مورد توجه قرار داده و ضمن برنامه‌ریزی راهکارها و محتواهای لازم را تهیه کنند

کد خبر 6100304

دیگر خبرها

  • ورود نخستین گروه زائران حج تمتع به مدینه+عکس و فیلم
  • ۴۶ کاروان از کردستان به عتبات عالیات اعزام شد
  • ۱۱۴۵ زائر حج تمتع از کردستان به سرزمین وحی مشرف می‌شوند
  • اعزام ۳۵۰۰ زائر حج از فرودگاه همدان
  • اعزام بیش از ۷ هزار زائر حج از فرودگاه اصفهان
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • دریافت ویزای بیش از ۷۴ هزار زائر حج
  • جزئیات اعزام زائران خراسان رضوی به عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳
  • ثبت‌نام ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت