Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله جمالی‌پور با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و خطر آن جدی است، گفت: در صورت قرارگیری استان در وضعیت قرمز، دوباره محدودیت‌های سابق کرونایی را بازمی‌گردانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هدایت الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تلاش داشتیم تا در پایان خرداد ماه جشن پایان کرونا را بگیریم، اما متاسفانه بی‌توجهی برخی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی موجب شد تا این اتفاق رقم نخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده و خطر آن جدی است، افزود: ما در برابر جان و سلامت مردم مسئول هستیم و در صورت بی‌توجهی به این موضوع و قرارگیری استان در وضعیت بغرنج و قرمز، دوباره محدودیت‌های سابق کرونایی را بازمی‌گردانیم.

استاندار قزوین با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و پزشکی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی، گفت: برخی از خدمت‌رسانان و ایثارگران حوزه درمان برای دو ماه خانواده خود را ندیدند و روا نیست که با بی‌احتیاطی خود زحمت آنان را در این شرایط سخت مضاعف کنیم.

وی بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی برای آسایش مردم و حضور امن آنها در اجتماع در شرایط پرخطر امروزی اتخاذ شده و اگر این موارد رعایت نشوند، می‌تواند عواقب خطرناکی را به دنبال داشته باشد.

جمالی‌پور تاکید کرد: مردم در اماکن شلوغ باید از ماسک استفاده کرده و فاصله یک و نیم متری با افراد را رعایت کنند و تا جای امکان از حضور در مکان‌های پرازدحام بپرهیزند.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی

این مقام مسئول افزود: وقتی یک فرد آلوده نکات بهداشتی را رعایت نکند، اگر افرادی را دچار آلودگی و بیماری کند گناهکار است و اگر به شکل قانونی امکان برخورد با او وجود نداشته باشد اما شرعا و اخلاقا باید پاسخگوی وجدان خود باشد.

وی از بی‌توجهی برخی شهروندان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی که سلامت سایر شهروندان را به خطر می‌اندازد انتقاد کرد و گفت: با وجود تعطیلی تالارهای پذیرایی، برخی در این شرایط اقدام به برگزاری جشن عروسی در خانه‌های خود می‌کنند و با این کار عزیزترین افراد خود را در معرض آلودگی قرار داده و جان آنها را به خطر می‌اندازند.

استاندار قزوین گفت: موردی داشتیم که یک هفته پس از برگزاری جشن عروسی در یک خانه، داماد به کرونا مبتلا شده و متاسفانه جان خود را از دست داد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین عنوان کرد: کرونا با وجود تبعات منفی خود، برخی آثار مثبت را نیز به همراه داشت و فرصت‌هایی را نیز برای ما ایجاد کرد که نباید از آنها به سادگی گذشت.

وی گفت: شیوع این بیماری موجب شد تا اتحاد، یکدلی و انسجام در جامعه ما تقویت شود.

لزوم توسعه و تقویت دولت الکترونیک

جمالی‌پور با بیان اینکه حمایت مردم از رزمندگان حوزه سلامت و توجه آنها به آسیب دیدگان کرونا صحنه‌های زیبایی را در کشور ما از جمله استان قزوین خلق کرد، افزود: حجم کمک‌های مردمی جمع آوری شده در این خصوص بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال بوده و همچنین شاهد توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در بین افراد نیازمند بودیم.

استاندار قزوین گفت: مجموعه سپاه و بسیج، جمعیت هلال احمر، کمیته امداد و بهزیستی، اتاق بازرگانی، صنعت و معدن و کشاورزی، اصناف و بازاریان و خیران همه و همه پای کار بودند و به کمک آسیب دیدگان ناشی از کرونا شتافتند که باید از آنها قدردانی کرد.

جمالی پور در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توسعه و تقویت دولت الکترونیک تاکید کرد و گفت: گام‌های ارزشمندی در این حوزه در دولت برداشته شده به طوری که در حال حاضر اکثریت نقاط استان به جز چند محدوده صعب‌العبور از فیبر نوری و امکان ارتباط مخابراتی و دسترسی به اینترنت برخوردار هستند.

وی در پایان گفت: در برخی نقاط مانند بخش‌هایی از طارم سفلی مشکلاتی در خصوص دسترسی به اینترنت وجود دارد که پیگیر حل آنها هستیم که از مطالبات به حق مردم این منطقه است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت