Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش طاهرخانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به سیاست‌های ابلاغی دولت و اهمیت نوسازی بافت های فرسوده اشاره کرد و افزود: بسته‌های پیشنهادی ، تشویقی برای ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده ناکارآمد شهری تعریف شده است.
وی وسعت بافت های فرسوده قزوین  را ۵۷۰ هکتار اعلام کرد و یادآورشد: مجموعه مدیریت شهری با اعمال سیاست های محرک و ارائه بسته‌های تشویقی به شهروندان و سرمایه گذاری در راستای نوسازی و افزایش سطح رفاه ساکنان آن گام بر می دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جمعیت ساکن در این بافت‌ها حدود ۱۵۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که باید فکر اساسی برای بهبود وضعیت چاره اندیشی کرد، اظهار داشت: از این رو شهرداری با تصویب شورای شهر امتیازات تشویقی را برای رونق ساخت و ساز در بافت های فرسوده مصوب کرده است.
طاهرخانی ادامه داد: بافت‌های فرسوده و قدیمی این شهر به معضل بزرگ و اساسی برای مدیریت شهری تبدیل شده و در صورتی که ساماندهی نشود، خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.
این مسوول درباره لزوم اجرای سیاست‌های تشویقی در بافت فرسوده افزود: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مجموعه مدیریت شهری دنبال می‌شود نوسازی بافت ناکارآمد و فرسوده شهری است که در این راستا باید سیاست‌های تشویقی اعمال شود.
وی با بیان اینکه بافت ناکارآمد و فرسوده شهری در زمان بحران تهدیدی جدی برای شهر محسوب می‌شود و نمی‌توان در آن خدمات امدادی لازم را ارائه داد تصریح کرد: نوسازی اصولی بافت فرسوده به سود شهر و شهروندان بوده و افزایش ارائه خدمات شهری را در پی دارد.
شهردار قزوین  با اشاره به سکونت‌گاه‌های غیر رسمی واقع در اطراف شهر قزوین، اضافه کرد: نیاز امروز شهر همراهی دوجانبه شهروندان و مسوولان در همه سطوح است، باید در خواست‌های شهروندانی که در بافت فرسوده شهر ساکن هستند مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: بافت‌های تاریخی، فرسوده، سکونتگاه‌های غیر رسمی، پهنه روستاهای الحاق شده به شهر و کاربری‌های ناهمگون در زمره بافت‌های ناکارآمد شهر قزوین محسوب می‌شوند.
طاهرخانی را با اشاره به طرح‌جامع شهر قزوین در سال‌های ۶۸، ٧٣ و ٩۴ گفت: طرحی که در سال ۹۴ تصویب شد مشکلات زیادی داشت و شهروندان را دچار مشکل می کرد و  ورودی‌های شهر، محدوده پارک ملی باراجین و شهرک دانش هم مشکلاتی دارد که قبلا در طرح جامع دیده نشده بود.
طاهرخانی یاداور شد: سال گذشته ۱۲۲ پروانه ساخت در بافت فرسوده شهر قزوین به مساحت ۶۰ هزار و  ۳۹ متر مربع صادر شده و امسال نیز این سیاست دنبال می‌شود.
قزوین دارای سه منطقه شهرداری است .

برچسب‌ها شهرداری قزوین قزوین مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین قزوین مسکن شهرداری قزوین قزوین مسکن بافت های فرسوده بافت فرسوده فرسوده شهر شهر قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۰۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطایی عصر چهارشنبه در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری در آذربایجان غربی افزود: در بخش نوسازی مساکن بافت فرسوده برنامه ۲ ساله بازآفرینی شهری برای نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری تهیه شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه نوسازی ۱۶ هزار و ۹۶۴ واحد در آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد.

عطایی بیان کرد: با توجه به آمار ثبت شده، افزون بر ۷۵ درصد برنامه ۲ ساله در آذربایجان غربی در خصوص نوسازی بافت فرسوده به مرحله اجرا رسیده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار خوب در حوزه بازآفرینی شهری، اختصاص بسته‌های تشویقی است که در ۱۰۰ درصد محدوده‌های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف سطح استان اجرایی می‌شود.

عطایی در خصوص طرح کلید به کلید نیز گفت: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو در این زمینه به شمار می‌رود.

کد خبر 6094757

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • صدور پروانه‌های ساختمانی از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در صورت عدم رعایت مدت سه ماه
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بناهای ناپایدار