Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، اظهار کرد: پیداست که این محور چهار خطه می‌تواند برای مردم عزیز شهرستان‌های استان و روستا‌ها تاثیرگذار باشد.
وی افزود: این محور ساری تا کام در یکسال گذشته ۵۰ درصد پیشرفت داشته و این به معنای همت مدیران و مهندسان و کارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روحانی ادامه داد: من به مردم عزیز استان مازندران تبریک می‌گویم و امیدوارم تا پایان سال شاهد افتتاح‌های فراوانی در سایر استان‌های کشور باشیم.

روحانی در آیین بهره‌برداری از پروژه بزرگراهی ایلام به مهران و دهلران، هم گفت: امیدواریم همه این راه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود بتواند تسهیل‌گر مردم و زائران باشد.

وی ادامه داد: ارقامی که استاندار اعلام کرد، ارقام خوبی بود؛ مجموعاً ۲۳۰ کیلومتر جاده‌هایی است که آماده است و ۱۳۰۰ واحد مسکن که آماده افتتاح است که در دولت یازدهم و دوازدهم، ۴۵۰۰ واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: پروژه آزادراهی و ریلی نویدبخش حرکت بسیار خوب برای سال‌های آینده برای استان ایلام خواهد بود.

رئیس‌جمهور در ادامه این مراسم اظهار کرد: امروز ما شاهد طرح‌های مهم در چهار استان البرز، قروین، مازندران و ایلام بودیم که این پروژه‌ها را از نظر اهمیت می‌توان پروژه ملی دانست، افتتاح ۱۰۴ کیلومتر راه آهن کرج به قروین بود، که مجموعاً این تلاش حدود یک ساعت راه را کوتاه می‌کند.

وی با بیان اینکه سرعت دسترسی مردم و صرفه جویی در سوخت و ایمنی مدنظر ما است، گفت: یکی از تأکیدات مهم دولت مسئله ریل بوده است که در این مسیر حرکت‌های خوبی انجام شده است.

روحانی اضافه کرد: وزیر راه قول داده‌اند که تا پایان دولت شاهد افتتاح‌های دیگری در حوزه ریل باشیم، که ان شاالله تا پایان سال شاهد این افتتاح‌ها باشیم. امیدواریم راه آهن رشت به کاسپین و انزلی و راه آهن اقلید به یزد تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم تا پایان سال هم راه‌آهن تبریز و انزلی را به نتیجه برسانیم؛ برای ما افتتاح هر یک از این راه‌آهن‌ها بسیار حائز اهمیت است تا مردم عزیز ما در استان‌های مختلف از یک مسیر مطمئن برای مسافرت استفاده کنند؛ همچنین محیط زیست برای ما بسیار مهم است.

رئیس دولت دوازدهم اظهار کرد: مجموعاً ۱۹۶ کیلومتر راه امروز افتتاح شد، هم بزرگراه و هم راه‌های اصلی در دو استان مازندران و ایلام افتتاح شد و همچنین واحد‌های مسکونی نیز افتتاح شد.

روحانی با بیان این که حمل و نقل برای مردم مهم است، گفت: باید بخش حمل و نقل برای مردم باشد. بیماری کووید ۱۹ بسیار روی بخش حمل و نقل، گردشگردی و رفت و آمد تاثیر گداشته است معتقدم باید اصول بهداشتی را مردم عزیز ما مراعات کنند.

وی ادامه داد: مردم در همه مسیر‌هایی که رفت و آمد انجام می‌شود؛ چه هوایی، چه جاده‌ای و چه دریایی باید اصول بهداشتی را به خاطر سلامت خودشان مورد توجه قرار دهند.

روحانی با بیان اینکه امروز فعالیت اقتصادی علیرغم فشار ویروس کرونا امکان‌پذیر است، عنوان کرد: محدودیت‌های شدیدی که در ماه اسفند فروردین مورد نظر ما بود امروز مورد نظر ما نیست، اما اگر خواهان فعالیت اقتصادی هستیم، باید همه اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: سلامت مردم برای ما همیشه اولویت اول بوده است که در این راه حمل و نقل بار بسیار سنگینی را بر دوش دارد و انجام می‌دهد.

رئیس‌جمهور گفت: الحمدالله ما شاهد تحرک بسیار خوبی در مسیر دریایی و بنادر هستیم مخصوصاً در چابهار؛ مردم عزیز ما بدانند درآمد ارزی، صادرات و تولید ما یک بخش بزرگش توسط حمل و نقل صورت می‌گیرد که اگر حمل و نقل نباشد صادرات و واردات امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: وزارت راه وظیفه سنگینی دارد مسیر ترانزیت از شمال به جنوب و شرق به غرب این مسیر ترانزیت، به عهده این وزارتخانه است.

رئیس دولت دوازدهم با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: در این مقطع زمانی که قرار گرفتیم مسئله مسکن جزو اولویت‌های دولت قرار گرفته است؛ البته باید بگویم مسئله مسکن همیشه مهم بوده است و ما از آغاز دولت یازدهم تاکنون همه طرح‌های نیمه تمام باقیمانده مسکن مانند تکمیل یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی را انجام افتتاح کردیم و در اختیار مردم قرار دادیم.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم وزیر راه و شهرسازی به مردم قول داده بود که امروز حدود یک میلیون واحد مسکونی را در اختیار مردم قرار داده‌ایم.

رئیس قوه مجریه با بیان این‌که امروز می‌دانیم مردم ما در زمینه مسکن اجاره‌بها دچار مشکل هستند، گفت: مجموعا در کشور ما حدود ۳۰ درصد مردم مستاجرند یعنی مالک خانه نیستند و ۷۰ درصد مردم مالک خانه هستند، البته در استان‌ها فرق می‌کند، در استان تهران مستأجران بیشتر هستند در این شهر رقم مستاجران قابل ملاحظه است.

وی تاکید کرد: مسکن جزو کالا‌های اساسی برای زندگی مردم است، مردم باید در یک جایی زیست کنند و در یک محله‌ای که بتوانند زندگی می‌کنند. شب را به صبح بیاورند و فرزندان خودشان را بزرگ کنند بنابراین آنان باید یک مسکن مطمئن داشته باشند.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که باید برای رفع مشکلات مسکن اقدامات لازم صورت گیرد، گفت: دولت و ستاد اقتصادی دولت و شخص معاون اول که مسئول شده راجع به مسئله قیمت مسکن و قیمت اجاره ورود کنند کار‌های بسیاری را باید انجام دهند.

وی ادامه داد: نخست زمین‌هایی را که در محدوده شهر‌ها است در اختیار ستاد قرار دهیم تا به مقدار لازم توسعه پیدا کند، در مورد زمین‌هایی که دستگاه‌های دیگر و وزارتخانه‌های دیگر و یا حتی نیرو‌های مسلح دارند باید زمینه‌های مورد نیاز را در اختیار وزارت شهرسازی قرار دهند تا بتوانند زمین را به قیمت مناسب و ارزان در اختیار آن‌ها قرار دهند.

روحانی گفت: مسئله زمین برای ساخت خانه مسئله اول ما است مسئله مصالح ساختمانی که مربوط به وزارت صمت ما می‌شود و در این زمینه مسئولیت به دوش آنهاست.

وی گفت: این قیمت‌ها باید قیمت‌های متناسب باشد برای اینکه مردم بتوانند صاحب خانه شوند اقداماتی را هم بانک‌ها باید انجام دهند حال چه برای ساخت مسکن چه برای خرید مسکن.

روحانی خاطرنشان کرد: ورود بانک‌ها به مسئله مسکن اهمیت زیادی دارد کار بانک‌ها در این زمینه گذاشتن مقرراتی است که مقرراتی که ما امروز داریم برای اجاره مسکن را برای فروش مسکن کافی نیست، حال چه در قانون و چه آیین‌نامه‌ها ما باید اصلاحاتی انجام بدهیم برای اینکه فشار را از روی دوش مردم برداریم.

وی ادامه داد: امسال شرایط سختی در زمینه مسکن برای مردم به وجود آمده است.

رئیس جمهور با اشاره به قیمت لوازم خانگی گفت: در زمینه لوازم خانگی مقرراتی وضع شد و سازمان حمایت و تعزیرات همه به میدان آمدند و انشالله با یک قیمت مقرری بازار کنترل می‌شود.

وی گفت: قیمت‌هایی که امروز بیان می‌شود برای مردم فشار زیادی ایجاد می‌کند.

روحانی گفت: از طرف دیگر در زمینه مسکن هم به خانه اولی‌ها و بازآفرینی شهری که از ابتدای دولت یازدهم مورد نظر ما بود کمک‌های لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: بازآفرینی شهری بهترین راه برای مقاوم کردن مسکن و تولید مسکن جدید است. اگر ما محلات قدیمی را بازآفرینی کنیم هم مردم امکانات بهتری در اختیارشان قرار می‌گیرد و هم امنیت ساختمان بیشتر می‌شود. منبع: ایلنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 روحانی وزارت راه و شهرسازی زمینه مسکن تا پایان سال رئیس جمهور مردم عزیز برای مردم حمل و نقل راه آهن نظر ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است

حبیب الله آسوده در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه پایه نظام اسلامی، مردم و هدف آن در وهله اول تربیت است، گفت: در مکتب اسلامی، تعالی معنوی انسان‌ها مدنظر است، در حالی که در سایر مکاتب، سود دنیوی در اولویت قرار دارد و به همین دلیل است که بر خلاف سایر انقلاب‌ها که رهبرانش پس از پیروزی صرفا به دنبال حفظ جایگاه خود و برقراری امنیت هستند، امام راحل ما پس از گذشت تنها ۲۰ روز از پیروزی انقلاب، حکم تاسیس کمیته امداد را صادر می‌کنند.

او با بیان اینکه کمیته امداد یک نهاد مردمی و در خدمت مردم است، برگزاری آیین نکوداشت خیرین را در راستای دستیابی به دو هدف اساسی عنوان کرد و گفت: هدف اول، عمل به حکم قرآن کریم است که خداوند در آن بر ضرورت تجلیل و تکریم خیرین تاکید دارد و هدف دوم این است که تلاش کنیم همه مردم را به مشارکت در امور خیر، ترغیب کنیم.

آسوده با تاکید بر اینکه هیچ دولتی بدون مشارکت مردم توسعه پذیر نیست، گفت: مردم، گروه‌های مرجع، خیرین و مسئولین، همگی باید بدانند که بدون هم‌گرایی، توسعه به خوبی شکل نمی‌گیرد و سیاست ما در این نشست این است که دست به دست هم دهیم و عهد کنیم که چند معضل اساسی را در استان فارس به حداقل رسانده یا حتی ریشه‌کن کنیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از مهم‌ترین موضوعات و معضلاتی که باید در راستای رفع آن کوشش کرد را فراهم کردن زمینه تحصیل برای تمامی کودکان عنوان کرد و گفت: فارغ از اینکه کدام وزارتخانه و نهاد در این موضوع وظیفه دارد، همه ما مسئول هستیم و نباید بگذاریم در شهر، محله و روستایمان حتی یک کودک از تحصیل باز بماند و اگر این زمینه برای کودکی فراهم نشد، مسئولیت اینکه او به هر راه کجی کشیده شود، بر گردن ماست.

او یکی دیگر از موضوعات مهم را فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: فرزندآوری تنها یکی از اهداف ازدواج است و ایجاد نشاط و کاهش آسیب‌های اجتماعی را هم باید در اهمیت این موضوع، مد نظر قرار دهیم. دولت هم گام‌های موثری را در این زمینه برداشته است، اما به تنهایی نمی‌تواند. مردم سخاوتمند باید پای کار بیایند تا زمینه ازدواج آسان را در تمام استان فارس فراهم کنیم.

آسوده، سومین مساله مهم را بحث مسکن عنوان کرد و گفت: دولت در جلسه شورای عالی مسکن زمینه احداث ۳۳ هزار واحد مسکن را فراهم کرده است، اما لازم است که مردم هم پای این کار بیایند که فراهم کردن مسکن به نیازمندان شوکت و عزت می‌دهد و چنین کار بزرگی، اجر بی نظیر دنیوی و اخروی در پی دارد.

این مقام مسئول در کمیته امداد امام راحل، سلامت و درمان و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر موضوعات مهم دیگری عنوان کرد که با مشارکت مردمی در کنار تلاش‌های دولت می‌توان در راستای آنها گام‌های مهم و بزرگی برداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خسارت میلیاردی آتش در مغازه لوازم‌خانگی
  • فراهم کردن زمینه تحصیل و ازدواج از مهم‌ترین اهداف کمیته است
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • افزایش قیمت لوازم خانگی در راه است؟
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • لوازم خانگی گران خواهد شد؟
  • آتش سوزی مغازه لوازم خانگی در فریمان
  • توضیح رئیس سازمان صمت تهران درباره افزایش قیمت لوازم خانگی
  • قیمت لوازم خانگی ایرانی در بازار چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک