Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@03:39:21 GMT

تاکید جدی بر تخریب آثار باقی مانده از مدارس خشت و گلی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۱۱۵۵

تاکید جدی بر تخریب آثار باقی مانده از مدارس خشت و گلی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مهدی حسینی نیا درباره بخشنامه جمع آوری مدارس خشت و گلی و ضوابط در نظر گرفته شده برای آن اظهار کرد: بخشنامه در نظر گرفته شده به منظور آگاهی‌رسانی درباره موضوع جمع آوری آثار باقی مانده از مدارس خشت و گلی در کشور است. با توجه به اینکه سیاست سال‌های اخیر سازمان نوسازی مدارس کشور برچیدن تمام مدارس خشت وگلی بوده و وعده حذف کامل آن در سال ۹۸ محقق شد، هیچ توجیهی بر استفاده مجدد از آثار احتمالی باقی مانده مدارس خشت و گلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تا مهر ۹۸ تمام مدارس خشت و گلی در کشور به جز استان سیستان و بلوچستان جمع آوری شده بود و تا پایان سال ۹۸ در این استان هم هیچ گونه از این نوع مدارس باقی نماند و فضاهای فیزیکی آنها از سیستم آموزشی حذف شد، بیان کرد: تهدیدهایی در این زمینه وجود دارد که در برخی نقاط مدرسه جدید ساخته شده باشد اما مدرسه خشت و گلی قدیمی تخریب نشده باشد، بر همین اساس بخشنامه‌ای تنظیم شد تا فرایند حذف مدارس خشت و گلی به وضوح مشخص باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور تصریح کرد: در همه نقاطی که مدرسه جدید ساختیم تخریب مدارس خشت و گلی به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ شده است و ادارات کل نباید از این فضاها استفاده کنند.

حسینی نیا با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید مدارس خشت و گلی را از کد فضای آموزشی خارج کند، اضافه کرد: این موضوع باید مدنظر ادارات کل آموزش و پرورش باشد و تخریب نکردن مدارس خشت وگلی قدیمی غیرقانونی است و به هیچ وجه اجازه استفاده ندارند.

وی گفت: برخی فضاهای خشت و گلی استیجاری داریم که در این فضاها اجازه حضور دانش‌آموز در کلاس‌ها وجود ندارد و اگر در منطقه‌ای بالاجبار فضای استیجاری مورد استفاده باشد حتماً باید فضای ایمنی لازم را داشته باشد و تاییدیه های لازم را بگیرند و به هیچ وجه هم نباید از نوع خشت و گلی باشد.

مدیرکل ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که برخی از انواع مدارس ناایمن به ویژه مدارس خشت و گلی جمع آوری می‌شوند اما مجدداً این فضاها مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند مثال دیگر از این مدارس ناایمن هم مربوط به جمع آوری مدارس کپری است و بعد از چند سال شاهد تولید مجدد کپرها هستیم و در بر خی نقاط شاهد آن هستیم که علی رغم مدارس نوساز باز دانش آموزان وارد فضای کپری می‌شوند و نگران تکرار این موضوع برای مدارس خشت و گلی هستیم.

وی اظهار کرد: در هر صورت تلاش داریم دانش آموزان در فضای ایمن تحصیل کنند و انتظار داریم اداره کل آموزش و پرورش و اولیا هم از ورود دانش‌آموزان به مدارسی که خطر تخریب را همچنان در پی داشته باشد، جلوگیری کنند.

حسینی نیا گفت: باید با یک رویکرد همگانی این موضوع را حمایت کنیم و اجازه ندهیم مدارس خشت و گلی به چرخه آموزش برگردند چراکه فاقد ایمنی لازم است و نباید وجود خارجی داشته باشد؛ صدور این دست بخشنامه‌ها صرفاً برای هشدار دادن و جلوگیری از تکرار این مسائل است.

کد خبر 4952189

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش زاهدان سید مهدی حسینی وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه شورای شهر تهران ویروس کرونا اکبر طبری آتش سوزی سازمان تامین اجتماعی وضعیت هوای تهران کمیته امداد امام خمینی سیدابراهیم رئیسی نیروی انتظامی بنیاد شهید و امور ایثارگران هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مدارس خشت و گلی آموزش و پرورش جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، حجت الاسلام مرتضی احمدی در این دیدار با اشاره به گستردگی روزافزون فضای مجازی و شبکه های اجتماعی گفت:امروز ریشه بسیاری از ناهنجاری‌های اخلاقی را می‌توان در فضای مجازی پیدا کرد که با تذکرات و آگاه سازی به موقع کاربران، می توان شاهد کاهش ناهنجاری های اخلاقی و آسیبهای اجتماعی باشیم.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر مازندران تاکیدکرد: پلیس فتا با سایت‌ها و شبکه‌هایی که به‌صورت سازمان‌یافته اقدام به تبلیغ، تهییج و تشویق کاربران به پوشش‌های نامتعارف می‌کنند به‌صورت قانونی برخورد کرده و ضمن مسدود کردن این سایت‌ها عوامل آن‌ها را دستگیر و به مراجع قضایی معرفی کند.

وی اذعان داشت: خوشبختانه پلیس فتای استان در زمینه جرم یابی و احصاء منکرات در فضای مجازی اقدامات چشمگیری داشت امیدواریم این همکاری با ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان تداوم یابد.
همچنین در این دیدار در زمینه همراهی دستگاه‌های متولی در اجرای طرح نور ، تاکید بر تعامل بیشتر مسئولان،بررسی موانع پیش رو در عفاف و حجاب،چگونگی رصد فضای مجازی
مباحثی پیرامون سامانه سو بحث و گفتگو شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901222

دیگر خبرها

  • تنها تصاویر باقی مانده از مارک تواین / رشد جمعیت جهان در گذر تاریخ / هند جنوبی از نمای نزدیک / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / دفاتر باز، گزینه مبالغه شده / بنزین زدن سریع‌تر است یا شارژ برقی؟
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • کامیابی‌نیا: پیروزی در ۶ بازی باقی‌مانده نشدنی نیست
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • رونمایی از آثار ۱۳ معلم مولف در مراسم تکریم مقام معلم
  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • طرح حامیم در یزد اجرا شد