Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مقامات بهداشتی چین امروز (پنجشنبه) از شناسایی 28 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این کشور شامل 21 تن در پکن و 7 تن در استان های دیگر خبر دادند.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، کمیسیون ملی بهداشت چین، از تعداد 28 بیمار مبتلا به کرونا، 24 تن محلی و 4 تن هم وارداتی هستند از بیماران محلی 21 نفر در پکن، دو تن در استان خبی و یک تن هم در شهر تیانجین در همسایگی پکن گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مقامات بهداشتی چین با بیان اینکه در شبانه روز گذشته 8 بیمار ناقل خاموش هم شناسایی شده اند، اعلام کردند در روز گذشته هیچ فردی به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را در چین از دست نداده است.
شمار کل بیماران مبتلا به کرونا در چین تا کنون به 83 هزار و 293 تن و تعداد جان باختگان هم به چهار هزار و 634 تن رسیده است با ترخیص 15 بیمار دیگر در چین شمار کل بهبود یافتگان هم تا امروز (پنجشنبه) به 78 هزار و 394 تن رسیده است.
در پی موج دوم شیوع ویروس کرونا در پکن پایتخت چین، شهردار این شهر نسبت به افزایش شمار مبتلایان و «وخامت شدید اوضاع» در این کلان‌شهر هشدار داد و گفت از پنجشنبه گذشته تاکنون بیش از 189 مورد جدید ابتلا به ویروس در پایتخت چین شناسایی و ثبت شده است.
به دنبال شیوع مجدد ویروس کرونا در پکن، 11 منطقه مسکونی و یک بازار محلی در جنوب پایتخت به شکل ویژه‌ قرنطینه شده اند مقامات چین همچنین در واکنش به مبتلا شدن شماری از مردم پکن به کرونا، تمام مدارس را که بتازگی باز شده بودند تعطیل و هرگونه استفاده از وسایل ورزشی عمومی و سفر از سایر استان‌ها به پکن را نیز به طور موقت ممنوع کردند.

ثبت 59 مورد جدید ابتلا در کره جنوبی
به گزارش خبرگزاری شین هوا از سئول، کره جنوبی روز پنجشنبه از 59 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در کره جنوبی به 12 هزار و 257 مورد رسید.
از این موارد جدید ابتلا، هشت مورد از خارج وارد کره جنوبی شده اند.
همچنین با جان باختن یک نفر دیگر در کره جنوبی به علت ابتلا به بیماری کووید-19، شمار موارد مرگ بر اثر این بیماری در این کشور به 280 مورد رسید.

ثبت بیشترین مبتلا در هند
بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در یک شبانه روز در هند به ثبت رسید.
در 24 ساعت گذشته، دوازده هزار و 881 مورد جدید گزارش شد.
بر اساس آمار‌های وزارت بهداشت ورفاه خانواده هند از آغاز تاکنون تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 366 هزار و 946 نفر افزایش یافت.از بین این افراد 194 هزار و 325 نفر بهبود یافته اند و از بیمارستان مرخص شدند. 12 هزار و 237 نفر نیز تا کنون جان باختند.از سوی دیگر تعداد آزمایش روزانه نمونه‌های مرتبط با ویروس کرونا در هند افزایش یافت.بر اساس اعلام شورای تحقیقاتی پزشکی هند، در یک روز یعنی در هفدهم ماه میلادی 165 هزار و 412 نمونه درباره ویروس کرونا در هند آزمایش شد.آمار روزانه دیروز بیشترین تعداد آزمایش نمونه‌های کرونا در سه ماه اخیر است.
تا هفدهم ماه میلادی (دیروز) شش میلیون و 249 هزار و 666 نمونه درباره ویروس کرونا در هند ازمایش شد.
 
شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به 3141 مورد رسید
به گزارش خبرگزاری رویترز از بانکوک، تایلند روز پنجشنبه از شش مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.
به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در تایلند به سه هزار و 141 مورد رسید.
از آغاز شیوع ویروس کرونا در تایلند تاکنون, 58 نفر در این کشور بر اثر این ویروس جان باخته اند.

ابتلا رئیس جمهور قزاقستان به کرونا
به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی قزاقستان روز پنجشنبه اعلام کردند: نور سلطان نظر بایف، رئیس جمهور پیشین این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده است.
خبر دیگر اینکه دولت قزاقستان همچنین اعلام کرد مراکز خرید، بازار‌ها و پارک‌ها طی روز‌های 20 و 21 ژوئن تعطیل خواهند بود.
دولت قزاقستان افزود شمار تخت‌های بیمارستانی را افزایش و آزمایش ویروس کرونا را گسترش می‌دهد.
 
580 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در آلمان
به گزارش خبرگزاری رویترز، موسسه روبرت کخ اعلام کرد شمار موارد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا در آلمان با 580 مورد افزایش به 187 هزار و 764 مورد رسید.این موسسه همچنین اعلام کرد شمار جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در آلمان با 26 نفر افزایش به هشت هزار و 856 نفر رسید.
 
 ادعای دروغین ترامپ درباره در حال نابودی بودن کرونا  
به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دروغ ادعا کرد، ویروس کرونا در حال از بین رفتن است. وی در حالی چنین ادعایی می‌کند که چندین ایالت آمریکا افزایش بسیار زیاد بستری شدن مبتلایان به کرونا و نیز افزایش شدید ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرده اند.
 
وزیر بهداشت انگلیس فاصله اجتماعی را در پارلمان این کشور رعایت نکرد
تصویری در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شده است که نشان می‌دهد مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس فاصله اجتماعی را در پارلمان این کشور رعایت نکرده است. وی در حالی که ماسک هم به صورت نداشت، خود را به یکی از اعضای پارلمان که ایستاده در حال سخنرانی بود، رساند و بدون رعایت فاصله اجتماعی کنار او ایستاد. جالب اینکه عضو پارلمان خود را عقب کشید و به وزیر بهداشت فهماند که باید با فاصله بایستد.
 
 بهره برداری از فرصت‌های ایجاد شده ناشی از کووید-19  در انگلیس
به گزارش خبرگزاری رویترز، دومنیک راب وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد روسیه و دیگران در حال تلاش برای بهره برداری از فرصت‌های ایجاد شده ناشی از کووید-19 هستند.

ابتکار فاصله گذاری اجتماعی در مدارس کیپ تاون  آفریقای جنوبی
به گزارش پایگاه اجتماعی توئیتر، کلاس‌های درس در مدارس شهر کیپ تاون در آفریقای جنوبی فاصله گذاری شدند. در این مدارس دور هر دانش آموز در حالی که روی نیمکت نشسته، پوششی پلاستیکی ایجاد شده است تا از آلوده شدن به ویروس‌های احتمالی معلق در هوا در امان بماند. دانش آموزان در همین حال ماسک به صورت دارند.

افزایش شمار مبتلایان در پاناما
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت بهداشت پاناما اعلام کرد، این کشور روز چهارشنبه 635 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا را ثبت کرد. به این ترتیب، شمار موارد آلودگی به ویروس کرونا در پاناما به 22 هزار و 597 مورد رسید.این وزارتخانه همچنین از جان باختن 13 نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا خبر داد.
وزارت بهداشت پاناما همچنین تعداد کل جان باختگان بر اثر ویروس کرونا در این کشور را 470 نفر اعلام کرد.

خطر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت کاربران
به گزارش بی بی سی، گزارشی جدید هشدار داد: شبکه‌های اجتماعی مثل فیس بوک و یوتیوب احتمالا سلامت کاربران خود را به خطر می‌اندازند، زیرا آن‌ها اطلاعات نادرست و غیرقطعی را درباره کرونا منتشر می‌کنند.نتایج این مطالعه را که دانشگاه کینگز لندن انجام داده است، نشان می‌دهد افرادی که خبر‌های این رسانه‌های اجتماعی را دنبال می‌کنند بیشتر از دیگران قوانین و محدودیت‌های کرونا را زیرپا می‌گذارند.
 
سازمان جهانی بهداشت: نشانه‌های امید در مبارزه با کرونا ظاهر شده است
مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه گفت نشانه‌های امیدواری در مبارزه با ویروس کرونا ظاهر شده است.
به نوشته خبرگزاری رویترز، «تدرس آدهانوم»، مدیر سازمان جهانی بهداشت، علی‌رغم این در یک نشست آنلاین تأکید کرد کشورها باید اقدامات پیشگیرانه را به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس ادامه دهند.
به نوشته رویترز، مدیر کل سازمان جهانی بعداشت گفته با آنکه شمار موارد ابتلا به «کووید-19» (بیماری کروناویروس 2019) در بسیاری از نقاط دنیا رو به افزایش است، «بارقه‌های امید» ظاهر شده‌اند.
تدروس علاوه بر این گفت اینکه نتایج تحقیقات اولیه نشان داده‌اند که یک کورتون ارزان‌قیمت به نام دگزامتازون دارای اثرای درمانی روی بیماران است «اخبار بسیار خوشایندی» است.
نتایج اولیه برخی پژوهش‌ها در انگلیس نشان دادند دگزامتازون که از دهه 1960 از آن به عنوان داروی ضدالتهاب استفاده شده اثرات مثبتی در درمان بیماران داشته است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا جهان ویروس کرونا در این کشور آلودگی به ویروس کرونا گزارش خبرگزاری رویترز سازمان جهانی جدید ابتلا شمار موارد رئیس جمهور مورد جدید مورد رسید کره جنوبی ظاهر شده شده اند کووید 19 بر اثر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دولت با کسی تعارف ندارد
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • مسابقات بوکس قهرمانی جوانان آسیا/ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند