Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@22:39:23 GMT

آلودگی بصری سیمای اسدآباد با نخاله‌های ساختمانی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۱۵۵۹

آلودگی بصری سیمای اسدآباد با نخاله‌های ساختمانی

این روزها با آغاز ساخت و سازها در شهر اسدآباد، با ریختن نخاله‌های ساختمانی حلقه شهر در محاصره و هر روز تنگ تر می‌شود و نیازمند چاره اندیشی مدیریت شهری و البته فرهنگسازی در بین مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ یکی از معضلاتی که هم چهره و سیمای شهر اسدآباد زشت کرده و هم به لحاظ زیست محیطی مشکلاتی را پیش آورده، وجود نخاله های ساختمانی است که به گونه ای شهر را در محاصره خود قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و از ازآنجایی‌ که مکان مناسبی برای جمع‌آوری و دفن نخاله‌های ساختمانی وجود ندارد، مردم خلوت بودن هر منطقه ای از حاشیه شهر را فرصت می دانند و نخاله ها را در آنجا تخلیه می کنند.

یکی از مناطقی که معمولا” نخاله‌های ساختمانی رها می‌شود، مسیر روستای گردشگری ملحمدره است که دیده و دل هر مسافر و گردشگری را آزرده خاطر و مکدر می‌کند.

اخیرا” این مسئله در کارگروه پسماندهای شهری اسدآباد مطرح شده که با توجه به تنگ تر شدن حلقه محاصره این نخاله‌ها در سطح شهر نیاز به چاره اندیشی مسئولان مدیریت شهری دارد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسدآباد در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی جزء پسماندهای عادی به حساب می آیند، اظهار کرد: مدیریت و جمع آوری این گونه پسماندها و عدم وجود محل مناسب برای دفع آن‌ها از جمله مشکلات بسیاری از شهرها و روستاها از جمله اسدآباد است.

مجید اسکندری گفت: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها به غیر از صنعتی در شهرها بر عهده شهرداری و در روستاها وظیفه دهیاری‌ها است.

وی با ابزار نگرانی از وضعیت زیست محیطی شهر اسدآباد ، افزود: در این شهر مانند بسیاری از شهرهای کشور با مشکل محل مناسب برای دفع این نوع پسماندها مواجه است که در این راستا جلساتی با شهردار برگزار شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسدآباد یادآور شد: این مشکل زیست محیطی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسدآباد در سال جاری مطرح و قرار شد که شهرداری اسدآباد در اسرع وقت با همکاری سایر دستگاه های ذیربط نسبت به جانمایی محل دفع نخاله های ساختمانی و اخد مجوزهای لازم اقدام لازم را داشته باشد.

شهردار شهر اسدآباد هم در این زمینه اظهار کرد: نریختن نخاله های ساختمانی در سطح شهر و حاشیه آن نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت مردم دارد که این امر در حال انجام است.

علیرضا فعله گری افزود: ۱۰ نفر از متخلفین در زمینه رها سازی نخاله‌های ساختمانی به دادگاه معرفی و برخورد قضایی شدند.

وی از مکان یابی جمع آوری و دفع نخاله های ساختمانی خبر داد و گفت: کارشناسان ما به دنبال جانمایی برای دفع نخاله های ساختمانی هستند که بزودی مشخص می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نخاله های ساختمانی شهر اسدآباد نخاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا به استان ابلاغ شد، اما استانداری کهگیلویه و بویراحمد با گذشت هشت ماه از این ابلاغ، هنوز اقدامی انجام نداده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، مسعود حاتمی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تالاب‌های «مورزرد»، «شرم درنگ زیلایی»، «برم الوان بهمئی» و مجموعه «کوه گل دنا» به دلیل ویژگی‌های اکولوژیکی، موقعیت جغرافیایی، جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد می‌تواند نقش مهمی در تأمین معیشت جوامع محلی به‌واسطه توسعه گردشگری پایدار و جامعه‌محور داشته باشند.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان در راستای حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب‌های استان از سال ۱۴۰۲ اقدام به تدوین برنامه جامع مدیریت زیست‌بومی حوضه آبریز برای سه تالاب «برم الوان»، «مورزرد» و «شرم درنگ زیلایی» با همکاری همه ذی‌نفعان شامل دولتی و خصوصی به‌خصوص جوامع محلی حاشیه تالاب‌ها کرده است.

مسئول دبیرخانه مدیریت زیست‌بومی تالاب‌های محیط زیست، کهگیلویه و بویراحمد گفت: تدوین و اجرای این برنامه‌ها می‌تواند ضمن حفاظت از تالاب‌های استان، چارچوبی برای مدیریت بهره‌برداری خردمندانه و مسئولانه با همکاری همه ذی‌نفعان در تالاب‌های استان را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: در این راستا برنامه مدیریت تالاب‌های استان با محوریت گردشگری جامعه‌محور و توسعه الگوهای نمونه گردشگری طبیعت‌محور تالابی و حمایت از معیشت‌های پایدار جوامع محلی در سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصویب و برای اجرا به استان ابلاغ شد.

حاتمی خاطرنشان کرد: این مصوبه برای اجرا نیاز به تصویب در کارگروه امور زیربنایی استان دارد که با وجود گذشت هشت ماه از ابلاغ این مصوبه از طرف سازمان حفاظت محیط زیست، همچنان در اتاق‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاک می‌خورد و چشم‌انتظار و بلاتکلیف است.

کد خبر 751382

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • رهاسازی پسماند‌های بیمارستانی باعث آلودگی زمین‌های کشاورزی می‌شود+ فیلم
  • حل مشکل آلودگی هوای اراک نیاز به حمایت صنایع دارد
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • تماس تلفنی هنیه با نخاله/تاکید بر عدم کوتاهی از خواسته‌های مقاومت
  • هشدار مدیریت بحران درخصوص بازگشت آلودگی هوا به پایتخت
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • شغلی که مسیرش با کوله‌بار عشق طی می‌شود
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • معضل کشت‌های زیرپلاستیکی در همدان و آلودگی محیط زیست