Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدبیگی گفت: آنچه مهم است و باید فرهنگ سازی شود استفاده از حمل و نقل ریلی به دلیل سبز بودن و به لحاظ سلامت و امنیت آن است که جا دارد بودجه ویژه ای برای فرهنگ سازی در این حوزه اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «فاطمه محمدبیگی» در مراسم افتتاح خط دوم راه آهن قزوین- کرج که امروز (پنجشنبه ۲۹ خرداد) در ایستگاه راه آهن قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروز شاهد افتتاح خط دوم ریلی قزوین به کرج و بالعکس هستیم؛ ما سال هاست که انتظار این روزها را داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از مزیت های ویژه قزوین قرار گرفتن در شاهراه ارتباطی است و باید یاد بگیریم برای مردم استان قزوین طوری برنامه ریزی کنیم که از کنار راه بودن در حوزه اشتغال، راه، حوزه علمی و دانشگاهی و صنعتی بهره مند شوند و این در کنار راه قرار گرفتن مزیت بزرگی است.

 

وی عنوان کرد: آنچه مهم است و باید فرهنگ سازی شود استفاده از حمل و نقل ریلی به دلیل سبز بودن و به لحاظ سلامت و امنیت آن است که جا دارد بودجه ویژه ای برای فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقل ریلی گذاشته شود.

 

محمدبیگی اعلام کرد: سالانه بین ۳۶ هزار تا ۴۰ هزار نفر تلفات حمل و نقل جاده ای در کشور است که آمار وحشتناکی است و ما از کرونا می ترسیم در حالی که هر ساله تعدادی از هموطنان را اینگونه از دست می دهیم حمل و نقل ریلی بهترین جایگزین برای آرامش و آسایش خانواده ها است.

 

وی تصریح کرد: وصل کردن شهرک های صنعتی به حمل و نقل ریلی از برنامه های آتی باید باشد و همچنین با توجه به دانشگاهی بودن قزوین یک کارت ویژه دانشجویی با تخفیف ویژه برای استفاده از حمل و نقل ریلی به دانشجوان اختصاص یابد تا هم فرهنگ سازی شود هم اینکه از حمل و نقل ریلی برای تردد به استان دانشگاهی قزوین استفاده شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: لازم است برای توسعه ایستگاه راه آهن قزوین طرح ویژه ای تدوین شود و همه امکاناتی که در ایستگاه های راه آهن کشوری وجود دارد در اینجا برقرار شود.

 

وی گفت: ایستگاه راه آهن قزوین ضعیف است و نیاز به توسعه و شناخت بیشتر دارد و وضعیت امروز با توجه به قدمت بیش از ۸۰ ساله آن، زیبنده این ایستگاه نیست و اداره کل شدن اینجا بسیار مهم است.

 

محمدبیگی یادآور شد: ما نیازمند برجسته کردن هاب لجستیک استان قزوین هستیم قزوین از گذشته شاهراه ارتباطی بوده و شأن مهمان داری استان قزوین این است به امکانات بالای شبکه ریلی دست یابد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خط راه آهن فرهنگ سازی استفاده از حمل و نقل ریلی حمل و نقل ریلی راه آهن قزوین فرهنگ سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است

ایسنا/آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند تخصیص اعتبار برای احداث و تکمیل مدارس استان هستیم.

یاسر رهبردین، ۸ اردیبهشت ماه در آئین تودیع و معارفه مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی که در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه تکمیل مدارس نیمه تمام اولویت استان است، افزود: آذربایجان‌غربی، استانی طولی است و ۳۴ درصد مردم در روستاها ساکن هستند لذا توجه به مدارس در روستاها جزو اولویت‌های استان است. 

وی با بیان اینکه تاکنون اعتبارات خوبی جهت تکمیل مدارس و احداث مدارس جدید تخصیص یافته است، خواستار توجه ویژه به استان با تخصیص اعتبارات ملی، جهت احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام شد. 

رهبردین با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در بحث احداث و تکمیل مدارس نیمه تمام انجام شده است، گفت: نیاز است جهت جبران کمبود سرانه فضای آموزشی بیش از این تلاش شود. 

علی مطهری، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم افزود: در دولت سیزدهم، ۱۰۳۴ کلاس درس به کلاسهای درس استان اضافه شده است. 

وی با بیان اینکه ۱۷۰۰ کلاس درس استان نیمه تمام است، اضافه کرد: برای رسیدن به میانگین کشوری در سرانه فضای آموزشی، احداث ۵ هزار کلاس درس نیاز استان است. 

مطهری از افزایش نزدیک به ۴ برابری مشارکت خیرین نسبت به سنوات گذشته در امر مدرسه سازی خبرداد و افزود: آذربایجان غربی جزو ۴ استان اول نیازمند گسترش فضای فیزیکی است لذا شتاب گرفتن مدرسه سازی امری ضروری است. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه شعار محوری آموزش و پرورش، تحول است، گفت: لازمه تحول، تامین نیروی انسانی، فضا و تجهیزات آموزشی و محتواست اما از ارکان اساسی توسعه، پیشرفت و تحول در آموزش و پرورش، توسعه فضا و تجهیزات آموزشی است. 

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان نیز از تعهد خیرین برای ساخت ۷۷ مدرسه با ۴۱۶ کلاس درس در جشنواره خیرین مدرسه ساز امسال خبرداد و افزود: برای ساخت این تعداد کلاس درس به هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 

آخوندیان تصریح کرد: در جشنواره خیرین سال ۱۴۰۱، ۸۹ مدرسه با ۴۴۵ کلاس درس با اعتبار ۴۳۸ میلیارد تومان تحویل آموزش و پرورش شد. 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات قهرمان رحمانی، مدیرکل سابق تقدیر و پیام صدقی به عنوان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی معرفی شد.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • آیت‌الله اعرافی: فرهنگ‌سازی در تغییر آمار تصادفات مؤثر است
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است