Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سایر رسانه های خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»، نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، موشک‌های کروز دریایی برد بلند، اهداف پیش بینی شده را در فاصله دویست و هشتاد کیلومتری منهدم کردند که برد این موشک‌ها، قابل افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش در این تمرین  موشک‌ های ساحل به دریا و دریا به دریا با بردهای کوتاه و بلند، همزمان از ساحل و عرشه شناورهای نیروی دریایی ارتش با موفقیت شلیک شد و اهداف تعیین شده را  با دقت بسیار زیاد مورد اصابت قرار داد.

تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» که در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام و در اربعین شهادت دریادلان نیروی دریایی در حادثه کنارک اجرا شد، در مقایسه با تمرین‌های انجام شده پیچیده‌تر و در نوع خود دشوار بوده و برای نخستین بار با این ترکیب اجرا شد.

موشک‌های شلیک شده در این تمرین توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با همکاری نیروی دریایی ارتش طراحی و تولید شده است.

بر پایه این گزارش، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان»  شلیک موشک‌های کروز را گامی امید بخش در ارتقای توان دفاعی و بازدارندگی دانست و گفت: مسیر روشن خوداتکایی و قطع وابستگی‌های تجهیزاتی را با همت متخصصان وزارت دفاع، مراکز دانش بنیان و جهادگران ارتش و مجموعه نیروهای مسلح، بدون توجه به تحریم‌های ظالمانه طی خواهیم کرد و شلیک موفق موشک‌های برد بلند ما نشانه‌هایی از پیشرفت‌ چشمگیر در هم‌افزایی نیروهای مسلح و صنایع دفاعی است.

همچنین امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش با موفقیت‌آمیز خواندن تمرین رزم سطحی «شهدای دریادل رمضان» و شلیک موشک‌های برد بلند و کوتاه گفت: دستیابی به این موفقیت جدید بومی با همت جوانان ولایتمدار ایرانی دست بلند جمهوری اسلامی برای مقابله با هر تهدیدی  علیه نظام و مردم بوده و روحیه خودباوری در نیروهای مسلح را تقویت کرده است.

سردار سرتیپ «قاسم تقی زاده» جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دریادل نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از هیچ تلاشی در جهت پشتیبانی و ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح فروگذار نخواهد کرد و تولید و تحویل دهی متنوع‌ترین، پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات راهبردی در حوزه‌های رزم موشکی، زمینی، هوایی، دریایی، پدافندی، الکترونیک و راداری برگ زرینی در افتخارات وزارت دفاع بوده است.

همزمان با این تمرین امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش با خانواده شهدای حادثه کنارک دیدار و بر پاسداشت خون شهدای آن نیرو تاکید و از صبر و روحیه خانواده شهدا تجلیل کرد.

بالگردها و شناورهای نیروی دریایی ارتش نیز با حضور در مشهد شهدای دریادل رمضان این محل را گلباران و به مقام شامخ شهیدان والامقام شناور کنارک ادای احترام کردند.

گفتنی است، امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر دریادار خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه، ضمن سرکشی و بازدید از یگان‌های شناور سطحی، زیرسطحی، پروازی و موشکی نیروی دریایی ارتش مستقر در ناوگان جنوب، با ارزیابی توان رزم و روحیه کارکنان این یگان‌ها، به آن‌ها خداقوت گفته و سلام فرماندهی معظم کل قوا را به همه رزمندگان و مدافعان میهن اسلامی ابلاغ کردند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش نیروهای مسلح امیر دریادار وزارت دفاع برد بلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز خلیج فارس با شهنواز 

از راست اسدالله، قبصه چی که جز لج و لجبازی با ما دیدبان‌ها بلد نبود، وقتی بالای دیدگاه بودیم و ازش درخواست شلیک روی دشمن می‌کردیم، می‌گفت: باز این فرعون‌ها صبحونه شون را تو بهترین هتل دنیا خوردند رفتن بالا فکر میکنن ما قبضه چی ها نوکر و بردشون هستیم و تو این گرما دست به سینه دستوراتشون، وقتی هم اولین شلیک کردی بعد فرمایشاتشون تازه شروع میشه حالا شلیک بعدی پنجاه تا بالا بیست به راست

دومی از راست پرویزه که به خاطر کفتراش تو جنگ مونده و هشت سال ماند و ماند و هشت بار مجروح شد یک‌بار شش گلوله تیربار، یک بارش سی‌وشش تا ترکش، یک‌بار دیگه چشم راستش و یک‌بار هم که

روی تخت بیمارستان جنگی با آن خونریزی شدید و قطع نشدنی رگ بین دو پا می‌گفت: دیگه به من نگید پرویز بگید پروین

و جراحش غش کرده بود از خنده

و بعد اون سمت چپی استاد شهنواز، آقا قاسم مسئول و پدر ما کوچولو بسیجی‌های مقر اسکله هشت که از همان روزهای اول جنگی با رفیقش حسین لدن (مادر همون بچه‌ها) وقتی فهمیدن بعثی‌ها، تو جاده خروجی شهر آبادان مینی‌بوس و اتوبوس و سواری مردم بی‌گناه را می‌گیرند و هرکس ریش داره را پیاده و به اسارت برده و یا اعدام صحرایی می‌کنند قسم خوردند تا آبادان از محاصره در نیاد ریششون رو نزنند و ریششان بلند شد و بلند شد و بلند شد تا آنکه شانسشون زد و محاصره شهر یک سال نشده شکسته شد وگرنه حالا حالاها هرسال رکورد جدیدتر ریششون تو کتاب رکوردهای گینس جابجا و قیافه هردویشون هم طوری ثبت می‌شد که تا حالا این‌قدر گمنام نمونند

ولی یک سال کمتری بعد، قاسم با برادر کوچک‌ترش رضا که هم‌سن من بود تو مرحله سوم عملیات خرمشهر با هم مجروح شدند و قاسم داغان و مجروح روز آزادی خرمشهر و وسط غریو شادی مردم تو خیابونا بود که ننه قاسم نتوست تحمل کنه و زد زیر گریه و خبر شهادت رضا را وسط شادی اون همه مردم به قاسمش داد

این عکس را امیر گرفت، که با هم مهمات‌های خمپاره اسدالله را می‌دزدیم و بعد به خودش می‌دادیم که برامون شلیک کنه

برای همایون شهنواز آشنایی با این بچه‌ها اون روز تو دهنه خلیج‌فارس طوری بود که انگار هم‌رزم‌های رییسعلی دلواری رو پیدا کرده

بهر حال برای من روز خلیج‌فارس با تمام جغرافیای داخل و بیرون این عکس

همگی از این‌جور آدم‌ها هستند و بس

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901792

دیگر خبرها

  • بازدید محسنی اژه‌ای از دستاوردهای نیروی دریایی سپاه
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • بازدید رئیس قوه قضائیه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • روز خلیج فارس با شهنواز 
  • نیروی هوایی ارتش به علت مسائل آموزشی هیچ وقت زمین‌گیر نشد
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست