Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@10:37:24 GMT

کمک ۲۲۰ میلیاردی خیران امنیت ساز به نیروی انتظامی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۲۳۹۶

کمک ۲۲۰ میلیاردی خیران امنیت ساز به نیروی انتظامی

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا اسحاقی ظهر پنجشنبه در آئین افتتاحیه ساختمان ستاد نیروی انتظامی رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اساسی دولت‌ها موضوع امنیت و زیرساخت‌های آن در همه رده هاست.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته با پیگیری و تاکید مقام معظم رهبری عقب ماندگی در حوزه تجهیزات نیروی انتظامی در مدت سالیان طولانی مورد توجه مجلس و دولت قرار گرفت و در برنامه ششم دولت، پیشنهادات خوبی ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقاط سکونتگاهی متناسب با امکانات پلیس توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد: بین منابع موجود و نیازها فاصله فاحشی بود که در برنامه ششم دولت، با یک برنامه پنج ساله بودجه‌ای برای احداث و تجهیز نیروی انتظامی اختصاص یافت که سالی پنج هزار نیرو به نیروی انتظامی اضافه وامکانات تجهیز هم اختصاص یابد.

معاون مهندسی ناجا افزود: در رفسنجان تا سال گذشته دو کلانتری بود که امسال به سه کلانتری افزایش یافته است.

اسحاقی افزود: شرایط اقتصادی کشور شرایطی نیست که به طور مطلوب همه نیازها محقق شود که امیدواریم با کمک مجلس جدید و نیروهای انقلابی در تخصیص منابع و استمرار برنامه ششم و تکمیل آن سرعت داده شود و شرایط بهتری برای کشور به وجود آید.

معاون مهندسی ناجا در ادامه گفت: اولین کسی که موضوع خیرن امنیت ساز را تبیین کرد مقام معظم رهبری بود که سه سال قبل در دیدار فرماندهان خطاب به دولت نکاتی را فرمودند.

وی یادآور شد: بنا به همان تأکیدات رفع عقب ماندگی‌ها و مشکلات نیروی انتظامی به دلیل ایجاد امنیت عمومی و داخلی در اولویت قرار گرفت و باعث شد توجه به حوزه امنیتی کشور در برنامه ششم کلید بخورد.

معاون مهندسی ناجا تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان به ما طالب دریافت خدمات هستند و قریب ۱۵ درصد از افراد در مراکز انتظامی آورده می‌شود ولی اکثریت جهت گرفتن خدمات به نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند؛ لذا این محیط باید شایسته مردم باشد. در استان کرمان ۱۳۰ عنوان مأموریتی در زیرشاخه‌های مختلف امنیتی فعالیت دارند لذا خدمات انتظامی در ابعاد مختلف وجود دارد.

وجود بیشترین صندوق‌های قرض الحسنه کشور در کرمان

سردار اسحاقی با بیان این نکته که مردم کرمان در امور خیر پیشتاز هستند و بیشترین صندوق‌های قرض الحسنه کشور در این استان وجود دارد، ابراز داشت: نگاه قرض الحسنه در شرایطی که امروز آفت بزرگ اقتصاد را داریم بسیار مرتفع کننده مشکلات است که در موضوع قرض الحسنه مردم پیشتاز هستند و در حقیقت خیریه‌های بزرگ و عریض و طویل عمر طولانی در تاریخ ایران دارد و اینها ویژگی‌های اعتقادی و فرهنگی است که در نهاد مردم استان کرمان وجود دارد.

معاون مهندسی ناجا اظهار کرد: شما بزرگترین خیر در موضوع امنیت نه فقط در جغرافیای کرمان و ایران که در جغرافیای خاورمیانه و عالم حاج قاسم سلیمانی را دارید که منشأ آن اینجا است؛ باورها، اعتقادات و انگیزه‌های این شهید متعلق به این مردم است لذا با این ویژگی‌ها دنیا را متلاطم می‌کند و خواب را از ظالم می‌گیرد و از زبان نایب برحق امام زمان مورد تمجید قرار می‌گیرد.

اسحاقی ادامه داد: کرمان در حوزه خیرین امنیت ساز جزو استان‌های برتر است و رفسنجان رتبه برتر را در استان و کشور در مسیر امنیت دارد که ریشه آن اعتقادی و فرهنگی است.

وی بیان کرد: بودجه حوزه مهندسی در سال گذشته قریب هزار میلیارد تومان از محل عمرانی بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان آن محقق شد؛ ظرف یک و نیم سال گذشته خیران امنیت ساز ۲۲۰ میلیارد تومان به نیروی انتظامی کمک کردند.

کد خبر 4952292

منبع: مهر

کلیدواژه: فرماندهی انتظامی کرمان نیروی انتظامی امنیت اجتماعی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا ایلام بیرجند آتش سوزی گرگان استانداری سمنان یاسوج آتش سوزی جنگل ها صنایع دستی معاون مهندسی ناجا نیروی انتظامی قرض الحسنه برنامه ششم امنیت ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ ایرج کاکاوند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به کشف 35 هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت، اظهار داشت: این محموله قاچاق در راستای طرح مقابله با سوخت و فرآورده ‌ای نفتی توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی شهرستان کاشان کشف و ضبط شد.

وی ضمن اشاره به بازرسی میدانی از نگهداری سوخت در یکی از شرکت‌های این شهرستان مطلع و اطلاع از قاچاق بودن این سوخت، افزود: ماموران با مرجع قضایی به این محل اعزام و در بازرسی انجام شده از این شرکت موفق شدند 35 هزار لیتر نفت سفید که به صورت غیرقانونی و خارج از شبکه قانونی توزیع در انبار این شرکت نگهداری می‌شد، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان با بیان این که کارشناسان مربوطه ارزش سوخت قاچاق مکشوفه را 9 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک فرد متخلف شناسایی و ضمن تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به کشف 19 لپ‌تاپ مسروقه توسط پلیس کاشان گفت: در پی وقوع  یک فقره سرقت 19 دستگاه لب‌تاپ از یک واحد صنفی، دستگیری عامل این سرقت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

کاکاوند تصریح کرد: کارآگاهان پلیس پس از حضور در محل وقوع سرقت و انجام اقدام‌های تخصصی ویژه، در نهایت هویت عامل این سرقت را شناسایی کردند و در عملیات ضربتی متهم دستگیر و در بازرسی از محل حضور وی 19 دستگاه لپ‌تاپ مسروقه کشف شد.

انتهای پیام/801/

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل نیروی انتظامی برای برگزاری انتخابات دور دوم در کرمانشاه
  • عفاف و حجاب موضوع اجتماعی و فرهنگی است
  • دشمن دنبال گرفتن چادر از بانوان است/سنجش کارآمدی هر نظام با امنیت
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • درآمد ۳۰۰ میلیاردی مردم فارس از تولید انرژی خورشیدی
  • صدور ابلاغ صلح یاری برای ۲۱۹ مأمور فراجا در کرمان
  • توقیف بیل مکانیکی میلیاردی در هرمزگان
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • قاتل فراری در مهاباد در کمتر از ۱۲ ساعت دستگیر شد
  • حمله به مامور نیروی انتظامی ناکام ماند