Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز پنجشنبه در آیین رونمایی از کیت تشخیص ویروس کرونا و آنفلوآنزا در کلینیک تخصصی امام رضا (ع) اراک، افزود: در صورتی که شرایط استان بحرانی شود ستاد ممبارزه با کووید ۱۹ از همه اهرم ها برای ایجاد محدودیت به‌صورت انقباظی استفاده خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر پروتکل‌های بهداشتی در همه بخش‌ها  مطابق دستورالعمل ابلاغی اجرایی نشود اعمال محدودیت‌های شدید تنها راه خواهد بود و نباید استان با بحران شیوع شدید کرونا مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی گفت: اعضای ستاد مقابله با کرونا در استان هرکز اجازه نخواهند داد که به دلیل برخی سهل‌انگاری‌ها وضعیت این استان در شرایط قرمز قرار گرفته و دوباره تخت‌های بیمارستانی به شکل حداکثری با بیمار پرشود.

آقازاده افزود: اعمال محدودیت‌ها موجب می‌شود که کسب و کارهای مختلف در فشار قرار بگیرند بنابراین نیاز است که مردم، کسبه و ادارات نسبت به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی جدی باشند.

وی اظهار داشت: در ۱۰ روز اخیر رکورد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان زده شده و شمار بیماران از ۵۰ به ۶۸ نفر در روز رسیده است که این رشد آماری خطرناک و نگران کننده است.

استاندار مرکزی گفت: در ۱۲۰ روز اخیر با همه توان تلاش شد خدمات رسانی درمانی به‌موقع در استان انجام شود که یکی از نتایج آن  موفقیت اختراع کیت تشخیص همزمان سه بیماری کرونا و آنفلوآنزای نوع AوBاست.

آقازاده افزود: برای اولین بار این کیت در استان ساخته شده است و موفقیت آن به نام محققان استان مرکزی به ثبت خواهد رسید و امید می‌رود که به زودی شاهد تولید انبوه این محصول توسط کارخانجات داخلی برای درمان بیماران باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رضایت کامل از عملکرد این دانشگاه در مقوله مدیریت ویروس کرونا دارد.

دکتر«محمد جمالیان» افزود: میزان مرگ و میر و بستری ویروس کرونا در استان پایین است و ولی برخی عادی انگاری‌ها سبب شده با وجود همه تلاش‌ها  استان در آستانه پیک دوم بیماری قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: ۵۴ طرح پژوهشی در دانشگاه‌های استان برای ویروس کرونا در حوزه های مختلف درحال انجام است که مهمترین آن اختراع کیت تشخیص است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با این تکنولوژی یک سوم هم در زمان و هم هزینه کاهش را تجربه خواهد کرد.

تاکنون یک میلیون و ۳۱۹ هزار و ۹۲۰ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده و ۱۹۶ هزار و ۵۱ مبتلای قطعی و ۱۵۴ هزار و ۸۱۲ بهبود یافته گزارش شده است.

شمار جان باختگان کرونا کشور تاکنون ۹ هزار و ۱۸۵ نفر بوده است .

برچسب‌ها کرونا استان مرکزی سیدعلی آقازاده پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا استان مرکزی کرونا استان مرکزی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار
شد.

در این جلسه دکتر داریوش جاوید معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی به تشریح شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی ویژه کارکنان و اعضای هیأت علمی داخل کشور و واحدهای برون مرکزی پرداخت که پس از بحث و تبادل نظر اعضا به تصویب رسید.

همچنین دستورالعمل بازنشستگی کارکنان و اعضای هیأت علمی و نظام نامه تحول اداری و رتبه بندی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی مورد بررسی اعضا کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی قرار گرفت و در نهایت به تصویب رسید.

در این جلسه علی سروری مجد قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مهدی نویدادهم دبیرکل هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، عنایت اله ملکی تبار رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی، دکتر حسین جوادی خزانه دار دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا حضور داشتند.

کد خبر 6097508

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • استقرار نخستین موتور هواپیما در دانشگاه حکیم سبزواری
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان