Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: از اجرای طرح های 3 گانه مایه کوبی طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز بره و بزغاله و نیوکاسل طیور بومی از روز شنبه 31 خرداد سال جاری در سراسر استان خبر داد.

مجتبی ورمقانی امروز(29 خرداد) از اجرای طرح های 3 گانه مایه کوبی طاعون نشخوار کنندگان کوچک، بروسلوز بره و بزغاله و نیوکاسل طیور بومی از روز شنبه 31 خرداد سال جاری در سراسر استان خبر داد و

اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل سال جاری سازمان دامپزشکی کشور، واکسیناسیون طاعون نشخوار کنندگان کوچک یا  ppr، بروسلوز بره و بزغاله و همچنین نیوکاسل طیور بومی از روز شنبه 31 خرداد ماه لغایت 15 مرداد ماه سال جاری به مدت 41 روز کاری در سراسر استان کردستان به صورت کاملا رایگان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود در این طرح پیش بینی می شود تعداد 805 هزار راس دام سبک با اولویت مناطق کانون و شعاع سال های 94 تاکنون، جمعیت دام سبک واقع در اطراف مناطق حفاظت شده حیات وحش با بهره گیری از 20 اکیپ  مایه کوب بخش دولتی علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک واکسینه شود.

مدیر کل دامپزشکی استان کردستان بیان کرد: در مایه کوبی بیماری بروسلوز در بره و بزغاله، با به کارگیری 40 اکیپ بخش غیر دولتی، واکسیناسیون تعداد 368 هزار راس دام سبک واجد شرایط با اولویت مناطقِ کانونِ بیماری تب مالت در جمعیت انسانی و دامی مد نظر است.

ورمقانی پیش بینی می شود واکسیناسیون 675 هزار قطعه طیور بومی با پوشش حداکثری در کلیه روستاهای تحت پوشش استان و با اولویت مناطق پر تراکم، کانون و شعاع بیماری و بهره گیری از 4 اکیپ مایه کوب بخش غیر دولتی طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل محقق شود.

وی تاکید کرد: در طول مدت یاد شده 20 اکیپ بازرسی از ستاد، عملکرد همکاران مایه کوب را به صورت مستمر و منظم مورد بازدید قرار می دهند لذا از مردم و بهره برداران درخواست می شود با اکیپ های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را به عمل آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامپزشكي استانی اقتصادی طاعون نشخوار کنندگان کوچک بره و بزغاله مایه کوبی طیور بومی سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است

ایسنا/لرستان مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در استان مشاهده نشده است.

مصطفی زبردست با اعلام این خبر گفت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام بوده که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می.کند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

وی افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی بوده اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیر مجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوبداران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سمپاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

وی در پایان گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • معلمان تربیت کنندگان آینده سازان کشورند
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • موردی از تب کریمه کنگو در لرستان مشاهده نشده است
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز