Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی در تداوم بهره‌برداری از طرح‌های پویش «تولید، تداوم امید» با حضور در استان صنعتی اصفهان پروژه‌های مرتبط با فولاد مبارکه را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به صادرات شرکت فولاد مبارکه به حدود 40 کشور دنیا، گفت: سال گذشته درآمد حاصل از صادرات این مجموعه صنعتی 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 میلیون تن به ارزش 700 میلیون دلار بوده که به خوبی نشان می‌دهد، علیرغم فشار تحریم‌ها میزان صادرات این واحد صنعتی به دو برابر افزایش یافته است.

مدرس خیابانی افزود: بخشی از صادرات محصولات فولاد مبارکه که به لحاظ کیفیت نیز برابری با نمونه‌های خارجی رقبای خود دارد، به کشور اروپایی نیز صادر می‌شود.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از طرح‌های صنایع معدنی فولاد مبارکه و آغاز عملیات اجرایی و کلنگ‌زنی طرح‌های جدید این مجموعه، پیام روشنی را به دشمنان قسم خورده کشور منتقل می‌کند و آن اینکه، علیرغم همه محدودیت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها پیش پای اقتصاد ایران، کشور یک لحظه از توسعه غافل نشده و روند توسعه‌ای متوقف نشده است.

مدرس خیابانی گفت: امروز مجموعه پروژه طرح نورد گرم 2 به ظرفت 4.2 میلیون تن کلنگ زده شد؛ افتخار دیگری را به مجموعه افتخارات این واحد صنعتی اضافه کرده و مدیرعامل این مجموعه متعد شده است تا کمتر از 900 روز دیگر، این طرح را به مرحله عملیاتی و بهره‌برداری برساند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ماحصل این افتتاح‌ها، قطع وابستگی به واردات ورق گرم در کشور است؛ چراکه در حال حاضر، به میزان بسیار جزئی برای مصارف مختلف صنایع پایین‌دستی، واردات ورق صورت می‌گیرد؛ اما با افتتاح پروژه نورد گرم فولاد مبارکه، مجموعه نیازهای واحدهای خودروسازی، کشتی‌سازی، لوازم خانگی، لوله و پروفیل و سایر صنایع پایین‌دستی برطرف می‌شود و کشور نیازی به واردات ورق گرم نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه همچنین متعهد شده تا اجرای این پروژه‌ را با حداکثر استفاده از توان تولید داخلی به ثمر برساند و همانطور که در مجموعه تولیدات صنعتی، کشور به یک خودباوری و روحیه خودکفایی دست یافته است، در بخش فناوری و انتقال تکنولوژی نیز، با تکیه بر توان مجموعه‌های دانش‌بنیان این طرح را با حداکثر ساخت داخلی پیش برد.

مدرس خیابانی گفت: در مجموعه 4.2 میلیون تنی فولاد مبارکه، حتما سهم عمده‌ای از ساخت داخلی باید در نظر گرفته شود و این موضوعی بسیار حائز اهمیت برای کشور به شمار می‌رود؛ این در حالی است فولاد مبارکه متعهد شده تا حداکثر توان شرکت‌های مهندسی داخلی را به لحاظ رطراحی، ساخت و نصب مورد استفاده قرار دهد.

به گزارش شاتا، دور جدید افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های صنعتی و معدنی کشور در قالب پویش «تولید، تداوم امید»، فردا با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان اصفهان، کلید می‌خورد.

ویش «تولید، تداوم امید» به منظور بهره‌برداری از 200 طرح مهم صنعتی و معدنی کشور به ارزش 170 هزار میلیارد تومان، از هفته گذشته با افتتاح چهار طرح بزرگ ملی به فرمان رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است.

این طرح‌ها که دارای پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد هستند، قرار است تا شهریور 1400به بهره‌برداری برسند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شرکت فولاد صنعت فولاد فولاد مبارکه وزارت صنعت معدن و تجارت تحریم ها بهره برداری فولاد مبارکه مدرس خیابانی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۲۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری محمدعلی خزایی، رییس هیأت مدیره شرکت ماشین سازان البرز پیمان در خصوص محصولات این شرکت و کاربرد آن‌ها عنوان کرد: شرکت ماشین‌سازان البرز پیمان در دو حوزه فعالیت می‌کند. یکی از محصولات ما ربات هفت درجه آزادی است که موفق به اخذ نشان دانش‌بنیان برای آن شده‌ایم. این ربات نمونه خارجی مشابهی ندارد و برای نخستین بار در سطح ایران و دنیا توسط ما ارتقا یافته است.

وی گفت: ربات مذکور در خطوط پرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی پر کند و روی تریلر بچیند. این ربات قادر به پر کردن ۲۰ کیسه در هر بار عملیات است.

خزایی افزود: علاوه بر این، بالغ بر ۱۵۰ قطعه و تجهیز مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برای نخستین بار در سطح کشور طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم. به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امکان واردات این قطعات وجود نداشت. خوشبختانه تمام ۱۵۰ قطعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه گفت: مهم‌ترین اتفاق در مجموعه ما، اعتماد به دانشجویان و نیروی متخصص ایرانی بود. ما با حمایت و کمک این افراد توانستیم برای اولین بار این ربات را طراحی و نصب کنیم. این کار بزرگ با همت نخبگان ایرانی انجام شد و نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه دانش‌بنیان شدن به ما کمک شایانی کرد.

خزایی تصریح کرد: قیمت تجهیز ما حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در حالی که نمونه خارجی آن ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارد. محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد که شرکت‌های خارجی ارائه نمی‌دهند.

وی گفت: محصول ما در قسمت تعمیر و نگهداری به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز اشکال در عملکرد ربات، به راحتی از خط خارج شده و به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مشکل حل شود. این در حالی است که درباره محصولات شرکت‌های خارجی، تا زمانی که قطعات از خارج از کشور برسد، مدت زیادی زمان می‌برد. محصول ما تا حدودی از ارزبری نیز جلوگیری کرده است.

خزایی در خصوص رقم اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است و حدود ۶۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

این فعال حوزه فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری گفت: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا، تقاضا داریم که بانک‌ها با ارائه تسهیلات و تسریع در فرآیند دریافت وام، همکاری بیشتری با ما داشته باشند. همچنین، خواهان حمایت در زمینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و دریافت زمین برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولیدات ایرانی شد.

کد خبر 6090820

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • بهره‌برداری از بازار گل و گیاه ارغوان تا پایان ۱۴۰۳
  • بهره‌برداری از طرح فروسیلیس منگنز ازنا تا چند ماه آینده
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • زیرگذر طرح بزرگراه شهید تندگویان به بهره برداری می رسد