Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت هواپیمایی یک طرح مفهومی قابل توجه برای جلوگیری از انتقال کروناویروس در فضای هواپیما ارائه داده است که چون با استفاده از تهویه هوا این کار را انجام می‌دهد، آن را محافظ نامرئی می‌نامند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای،از آنجا که جهان به آرامی در تلاش است تا به ظاهر عادی خود پس از ظهور بیماری همه‌گیر کووید-19 برگردد، یک چالش بزرگ، ایمن‌سازی سفرهای هوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون چندین گزینه مانند قرار دادن مسافران در کابین‌های جداگانه یا جداسازی مسافران از یکدیگر به وسیله پلاستیک یا شیشه مطرح شده است. اما اکنون یک شرکت هواپیمایی پیشرو مستقر در سیاتل آمریکا موسوم به "Teague" می‌گوید پاسخ همه چیز، تهویه است. این شرکت راه حل خود را برای ایمن‌سازی سفرهای هوایی به وسیله استفاده از نوعی تهویه خاص پیشنهاد داده است.

طرح مفهومی این شرکت "Teague AirShield" نام دارد و این شرکت معتقد است که این راه حلی برای بازگشت و از سرگیری کار در صنعت حمل و نقل هوایی در طول شیوع کروناویروس جدید است.

طراحی "AirShield" به معنای "محافظ هوا" به گونه‌ای است که سرفه و عطسه‌های هر فرد را فقط به صندلی وی محصور می‌کند و نمی‌گذارد قطرات حاصل از سرفه و عطسه فرد به اطراف منتقل شود. سپس هوا به طور مستقیم در این سیستم جدید تصفیه هوای هواپیما جمع‌آوری و فیلتر می‌شود.

تلاش برای دستیابی به یک راه حل سریع، کارآمد و دارای نصب آسان، مهم‌ترین چالش سازندگان بود. به همین دلیل است که می‌توان "AirShield" را چاپ سه‌بعدی کرد و به راحتی روی واحد تهویه مطبوع موجود در هواپیماها نصب کرد.

در طرح پیشنهادی این سیستم آمده است: در نتیجه، هنگامی که مسافر نفس می‌کشد، سرفه یا عطسه می‌کند، قطرات بخار آب در فضای اطراف آن مسافر موجود است. پس بلافاصله قبل از اینکه برای ورود به فضای شخصی دیگر مسافران فرصتی پیدا کند، توسط سیستم تهویه به سمت فیلتر و واحد تصفیه HEPA هدایت می‌شود.

امید است که این محافظ نامرئی به عنوان یک سپر هوایی یا سدی بین هر مسافر کار کند و راحتی خیال را برای مسافران هواپیما به ارمغان بیاورد.

طبق گفته شرکت سازنده، سیستم "AirShield" با استفاده از جریان هوای موجود در اطراف مسافر، هوای تازه و تصفیه شده را به تیغه‌های پخش هوای مهندسی‌شده منتقل می‌کند که قادر به کنترل بسیار زیاد پخش قطرات هستند و ارائه خدمات به مسافران و خدمه و بهبود حفاظت و آرامش آنها را به عهده دارند.

بنابراین به نظر می‌رسد که رعایت فاصله فیزیکی تنها روش برای سفرهای هوایی ایمن نیست و امیدواریم این سیستم مورد تایید قرار بگیرد تا صنعت هوانوردی دوباره روی پاهای خود بایستد. 

لینک کوتاه: asriran.com/0034ue

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کروناویروس هواپیما تهویه هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد

ماموران پلیس پایتخت فردی را با زنجیر به مسافران یک اتوبوس در تهران حمله‌ کرده بود، بازداشت کردند.

به گزارش ایسنا، فروردین ماه امسال ویدیویی از کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس در فضای مجازی منتشر شد و درپی آن نیز تیمی ویژه از ماموران پلیس رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند و در جریان تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم در یک دستگاه اتوبوس درون شهری در محدوده خیابان دماوند مرتکب این اقدام مجرمانه شده است.

در جریان تحقیقات ماموران عامل این اقدام مورد شناسایی قرار گرفت و پس از آن هماهنگی با مقام قضایی انجام و متهم مربوطه در عملیاتی پلیسی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

برای این فرد پرونده‌ای تشکیل شده و تحقیقات در این خصوص همچنان ادامه دارد.

پلیس تهران اعلام کرده که جزئیات بیشتر از این پرونده را به زودی اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • بلیط لحظه آخری، برگه شانس مسافران همیشه آماده ! +توضیحات کامل
  • دوئل جنگنده‌ها؛ افعی آمریکایی بهتر است یا مهاجم روسی؟
  • بازداشت مردی که با زنجیر به مسافران اتوبوس حمله کرد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • بلیط قطار و هواپیما برای این افراد نیم بهاست
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!