Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- هزاران نفر در پکن در پی موج جدید شیوع کرونا برای انجام آزمایش کرونا در صفوف طولانی حاضر شدند در همین حال فلوریدا در حال تبدیل شدن به کانون شیوع کرونا در آمریکاست. تاریخ انتشار: 15:52 - 29 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۳۰۰۱۲ خبرگزاری میزان – بیماری کرونا که تاکنون ۸ میلیون و ۴۰۶ هزار و ۶۲ نفر را در سراسر جهان مبتلا کرده، سبب رقم خوردن بحران بهداشتی بزرگی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس جدیدترین آمارها، ۴۵۱ هزار و ۳۸۷ نفر در سراسر جهان جان خود را به دلیل بیماری کرونا از دست دادند.

شمار بهبودیافته‌های این بیماری نیز به رقم ۴ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۳۲ نفر رسیده است.

کرونا در قاره اروپا
جمهوری چک اعلام کرده طی هفته‌های آینده محدودیت‌های منع رفت و آمد را کاهش خواهد داد.   کاهش این محدودیت‌ها به افراد اجازه تجمع بیشتر و حضور در اماکن عمومی را می دهد.

در فرانسه نیز، پس از آنکه برج ایفل به مدت ۳ ماه به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود، از هفته آینده به روی بازدید کنندگان بازگشایی می‌شود.  
دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه می‌تواند نابرابری‌های اقتصادی را افزایش بدهد.
نظرسنجی دفتر آمار ملی انگلیس می‌گوید، ویروس کرونا و قرنطینه نابرابری‌های اقتصادی در این کشور را افزایش داده است.
صادق خان، شهردار لندن، اعلام کرده است که استفاده از ماسک باید در فروشگاه‌های این شهر اجباری شود. بیشتر بخوانید:  انباشته شدن اجساد در هند روایت هافینگتون پست از زندگی سیاه پوستان در آمریکا کرونا در قاره آسیا
درپی افزایش نگرانی‌ها در خصوص شیوع موج جدید کرونا در پکن، هزاران نفر در صفوف طولانی برای انجام آزمایش تشخیص کرونا جمع شدند.
علاوه بر آن، سفر‌های هوایی و سفر با قطار‌ها و اتوبوس‌ها در پی شیوع موج جدید کرونا در پکن، لغو شده است.  

از قزاقستان خبر می رسد اعمال محدودیت‌ها کرونایی در هفته پیش رو سختگیرانه‌تر خواهد شد.   همچنین آزمایش کرونای رییس جمهور اسبق این کشور مثبت اعلام شده است.  
روسیه که اکنون جایگاه سوم در میان کشور‌های کرونازده جهان را دارد، امروز پنجشنبه، پایین‌ترین آمار ابتلا در ۶ هفته اخیر را به ثبت رساند.

کرونا در قاره آمریکا
مقام های آمریکایی از روند صعودی کرونا در جنوب و غرب این کشور خبر می دهند و امیدوارند اجباری کردن پوشیدن ماسک بتواند جلوی این روند صعودی را بگیرد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
در حالی که در چندین ایالت رکورد موارد جدید ابتلا و بستری شدن بیماران گزارش می‌شود، اما دونالد ترامپ،بار دیگر تاکید کرد که آمریکا دوباره تعطیل نخواهد شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، تقریباً ۸۰ درصد از بیمارانی که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان آتلانتا بستری شدند، سیاه پوست بودند.   این در حالی که تنها حدود ۵۲ درصد از جمعیت ان منطقه سیاه پوست هستند.  

بر اساس ارزیابی مدل‌های جدید، فلوریدا در حال تبدیل شدن به کانون بعدی شیوع کرونا در آمریکاست.

در همین حال رییس جمهور هندوراس، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد.   درست یک روز پس از آنکه وی اعلام کرد پاسخ آزمایش کرونا او مثبت اعلام شده است، به بیمارستان انتقال یافت.


کرونا در قاره آفریقا
رییس جمهور آفریقای جنوبی از کاهش محدودیت‌ها خبر داد.   آفریقای جنوبی از آغاز ماه ژوئن بخشی از محدودیت‌ها را کاهش داده است.
سازمان بهداشت جهانی از شدت یافتن ویروس کرونا در آفریقا خبر داد.   در حالی آفریقا تنها ۳ درصد از جمعیت کل موارد کرونا را تشکیل می دهد، اما این قاره شاهد شتاب و جهش این ویروس است.

سازمان بهداشت جهانی گفته است طی ۱۸ روز اخیر موارد ابتلا در قاره آفریقا ۲ برابر شده است.   انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا حوادث بین الملل کرونا کرونا در قاره ویروس کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مناطق سیل زده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آخرین وضعیت مناطق دارای بارش شدید را تشریح کرد و گفت: ستاد‌های آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، حسین ظفری درباره آخرین وضعیت استان‌های سیل زده، افزود: شب گذشته بارش‌های شدیدی در استان‌های غربی و جنوبی کشور داشتیم. در استان خوزستان شهر دزفول میزان بارش‌ها به ۱۰۷ میلی متر رسید.

وی اظهار کرد: همچنین در ایلام، خوزستان و چهارمحال و بختیاری راه‌های عشایری آسیب جدی دیده اند و تعدادی دام نیز تلف شده‌اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: خوشبختانه تلفات جانی در اثر این بارش‌ها نداشته‌ایم، اما ارزیابی‌ها هنوز ادامه دارد.

ظفری گفت: راه‌های اصلی باز هستند و تردد در جریان است.

وی افزود: برق در شهر معمولان استان لرستان نیز قطع شده بود که با همکاری سازمان‌ها وصل شد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیرو‌های امدادی در استان‌های شمالی، غربی و شمال غربی کشور در حالت آماده باش قرار دارند.

ظفری با اشاره به آبگرفتگی‌ها گفت: در بخش‌هایی از شهرهای، اهواز و ایلام برخی خانه‌ها دچار آبگرفتگی شدند که ساکنان به مناطق امن انتقال داده شدند.

وی افزود:در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری، عده‌ای از مردم در محاصره سیلاب قرار گرفته بودند که به کمک نیرو‌های امدادی رهایی یافتند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به بارش تهران ادامه داد: در بازدید‌های میدانی خودم در اطراف تهران مشاهده کردم که تمام نیرو‌های امدادی اعم از هلال احمر، پلیس، آتش نشانی و اورژانس در آمادگی کامل هستند.

ظفری گفت: ستاد‌های آمادگی بحران در استان‌ها تشکیل شده‌اند. این آمادگی‌ها تا پایان بارش‌ها ادامه خواهد داشت و ان‌شاءالله این بارش‌ها را نیز سپری می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • ویولا آمهرد: سوئیس به اوکراین تسلیحات نخواهد داد
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • گزارش آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی 
  • ضرورت توسعه حمل ونقل هوایی و دریایی میان ایران و قاره آفریقا
  • خدشه‌دار شدن استقلال دانشگاه؛ «دخالت‌ها در دانشگاه زیاد شده است»
  • مقابله با ساخت و سازهای غیراصولی و ناایمن در کرمانشاه
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • (ویدئو) وضعیت محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های کشور