Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:54:08 GMT

یک هزار متر تور ماهیگیری در منابع آبی بیجار کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۱۶۹

یک هزار متر تور ماهیگیری در منابع آبی بیجار کشف شد

علی اصغر هدایت‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه در این تورها ۷۰ قطعه ماهی به دام افتاده بود، اظهار داشت: از این تعداد، ۶۰ قطعه ماهی زنده و وضعیت مناسبی داشتند و دوباره برای ادامه حیات به منابع آبی برگردانده شدند و مابقی آنها تلف شده و پس از تعیین تکلیف با رعایت اصول بهداشتی معدوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیجار افزود: بهار فصل تخم‌ریزی آبزیان به ویژه ماهی‌هاست به همین دلیل گشت و کنترل منابع آبی با شدت و حساسیت بیشتری انجام و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

هدایت‌زاده با اشاره به اینکه انجمن‌های زیست محیطی شهرستان بیجار برای یک معلول حرکتی ویلچر تهیه کردند، اضافه کرد: این کار خیر خواهانه با حضو در کمپین جمع‌آوری درب بطری‌های پلاستیکی انجام شد که بعد حدود یک سال انجام این کار زیست محیطی و فروش آن برای بازیافت مواد پلاستیکی، عواید آن به خرید ویلچر اختصاص داده  شد.

از منابع آبی مهم شهرستان بیجار می‌توان به رودخانه قزل اوزن اشاره کرد،  این رودخانه در امتداد مرز جنوبی منطقه جریان داشته و از پر آب ترین رودخانه‌های استان کردستان است.

 آب این رودخانه از ارتفاعات چهل چشمه و منطقه سارال دیواندره سر چشمه می‌گیرد و بعد از گذشتن از استان‌های کردستان و زنجان، رودخانه سپید رود را تشکیل داده و در نهایت به دریای خزر می‌ریزد، حواشی این رودخانه یکی از مهم‌ترین مناطق و زیستگاه حیات وحش منطقه است.

رودخانه قم چقای از دیگر منابع آبی مهم در شهرستان بیجار است؛ این رودخانه در حد شمالی منطقه حفاظت شده جریان داشته و از نظر نقش و اهمیت در منطقه هم تراز با رودخانه قزل اوزن است که پس از عبور از منطقه حفاظت شده و روستای قم چقا به رودخانه قزل اوزن می‌ریزد

برچسب‌ها بچه ماهی شکارچیان غیرمجاز اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان بیجار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بچه ماهی شکارچیان غیرمجاز بیجار بچه ماهی شکارچیان غیرمجاز بیجار منابع آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • اتمام مطالعات ساخت نیروگاه برق‌آبی در رودخانه‌های مازندران
  • شناسایی ۱۰۰ نقطه مازندران برای ساخت نیروگاه برق آبی
  • ساخت ۱۳ نیروگاه برقابی در مازندران
  • ۱۳ نیروگاه برق‌آبی در مازندران ساخته می‌شود
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند