Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@22:02:28 GMT

جزئیاتی تازه از کتاب بولتون علیه ترامپ

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۳۳۳۲۰۷

جزئیاتی تازه از کتاب بولتون علیه ترامپ

در ادامه انتشار بخش‌های مهم نسخه‌ای از کتاب مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ که حول اتفاقات بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ می‌چرخد، جان بولتون اتهامات زیادی را به رئیس‌جمهوری آمریکا وارد کرده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در تلاش است تا جلوی منتشر شدن کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور را از طریق مراجع قضایی بگیرد در حالیکه این کتاب حتی پیش از انتشار در تاریخ ۲۳ ژوئن در صدر فروش سایت آمازون قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش‌های مهمی از این کتاب با نام "اتاقی که در آنجا اتفاق افتاد: خاطراتی از کاخ سفید" اخیرا در روزنامه‌های نیویورک تایمز، واشنگتن پست و وال استریت ژورنال منتشر شده که در آن جان بولتون چهره‌ای مخرب از ترامپ ترسیم می‌کند که برای تأمین منافع شخصی و انتخاب مجدد خود، از سیاست خارجی آمریکا سوءاستفاده کرده است.

بولتون در کتابش می‌گوید که دموکرات‌ها به موضوع اوکراین خیلی حساس شده بودند. به گفته وی، اگر آن‌ها بیشتر سیاست خارجی ترامپ را در روند استیضاح مورد توجه قرار می‌دادند، نتیجه "می‌توانست بسیار متفاوت باشد". با این حال، وی از شهادت در مجلس نمایندگان امتناع ورزید و طبق گفته کسانی که کارهای او را دنبال می‌کردند، ترجیح داد از قرارداد چند میلیون دلاری برای کتاب خاطرات خود محافظت کند.

در این کتاب بولتون اشاره کرده است که نزد "ویلیام بار" دادستان کل آمریکا، به خاطر اراده ترامپ برای سرویس دادن به دیکتاتورها مثل رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه ابراز نگرانی کرده است.

به گفته وی، اردوغان از همتای آمریکایی خود درخواست کرده تا درباره شرکتی که هدف مقامات قضایی آمریکا قرار گرفته بود، کمک کند. ترامپ نیز در پاسخ به این درخواست گفته است که هیچ کاری نمی‌تواند بلافاصله انجام دهد زیرا دادستان منهتن توسط باراک اوباما منصوب شده است اما وی بعداً این موضوع را حل می‌کند.

بر اساس گزارش سی.ان.ان. رئیس‌جمهوری آمریکا سپس دادستان جدیدی به نام "جفری برمن" را انتخاب کرد که سرانجام با وجود فشارهای وزارت دادگستری، بانک ترکیه‌ای "هالک‌بانک" را متهم کرد.

بولتون همچنین در کتاب خود ترامپ را به لغو تحریم‌های شرکت مخابراتی چینی ZTE برای مذاکره درباره یک توافق تجاری با پکن متهم کرده است.

مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در بخشی از کتاب خود ترامپ را فردی نادان می‌خواند و می‌نویسد: او از ترزا می، نخست‌وزیر سابق انگلیس پرسیده بود آیا انگلیس یک قدرت هسته‌ای است و یا از جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید پرسیده بود آیا فنلاند بخشی از روسیه است. بولتون می‌گوید که اطلاعات رئیس‌جمهوری درباره ژئوپلتیک بی‌معنی است زیرا ترامپ "بیشتر وقت خود را صرف صحبت کردن می‌کند تا گوش دادن".

بولتون همچنین در کتاب خود می‌گوید: مقامات دولت ترامپ بین نگرانی عمیق و تمسخر سرگردان بودند. در پیامی که در طول اجلاس تاریخی بین دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سال ۲۰۱۸ به جان بولتون رسید، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا با مسخره کردن ترامپ نوشته بود: "او فقط یاوه‌گویی می‌کند".

طبق گزارش‌ها، پامپئو بعدا گفت که مذاکرات ترامپ با کیم جونگ اون "هیچ شانسی برای موفقیت نداشت". رئیس‌جمهوری آمریکا پس از آن از وزیر امور خارجه خود خواسته تا سی‌دی "مرد موشکی" را با امضای "التون جان"- با استناد به نام مستعار دونالد ترامپ در زمان تنش‌های هسته‌ای برای رهبر کره شمالی-  به کیم جونگ اون هدیه دهد.

بولتون در بخش دیگری از این کتاب از جان کلی، رئیس دفتر سابق کاخ سفید یاد کرد که می‌گفت: ترامپ می‌گوید جالب می‌شود اگر به ونزوئلا حمله کنیم.

در این کتاب همچنین تاکید شده که ترامپ، ونزوئلا را بخشی از خاک آمریکا می‌دانست.

کتاب بولتون نخستین سند از اظهارات ترامپ درباره حمله به ونزوئلا نیست.

در ژوئیه سال ۲۰۱۸ میلادی خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود که ترامپ از معاونین ارشدش پرسیده که چرا آمریکا نمی‌تواند به ونزوئلا حمله کند.

یک سال بعد، ترامپ گفت که قرنطینه یا محاصره ونزوئلا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای سرنگونی نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا را بررسی می‌کند؛ مادورویی که به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا متهم شده است.

هنگامی که خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خودش را به عنوان رئیس جمهوری کشورش معرفی کرد، از نظر بولتون، ترامپ در حمایت از گوآیدو خیلی قوی ظاهر نشده بود.

اگرچه به دنبال فشارهای بولتون، ترامپ موافقت کرد تا گوآیدو را به جای مادورو به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا به رسمیت بشناسد و از وی حمایت کند اما خیلی زود ترامپ به این نتیجه رسید که گوآیدو همانند یک بچه ضعیف است در حالی که مادورو فردی محکم است.

بولتون در بخش دیگری از این کتاب می‌نوسید: مشاوران ارشد ترامپ از جمله افرادی که ظاهرا وفادارترین افراد بودند، در غیاب رئیس جمهوری او را مسخره می‌کردند.

جان کلی کمی پس از ورودش به کاخ سفید گفته بود:‌ نمی‌توانید تصور کنید که چقدر برای رفتن از اینجا مستاصل هستم. اینجا محل بدی برای کار کردن است. 

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رئیس جمهوری آمریکا دونالد ترامپ جان بولتون کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۳۳۳۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ

کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان اعلام کرد در ماه آوریل بیش از ۷۶ میلیون دلار کمک‌های مالی را جمع آوری کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان اعلام کرد در ماه آوریل بیش از 76 میلیون دلار کمک های مالی را جمع آوری کرده که این بیش از نیمی از این رقم از سوی اهداکنندگان کمک های خرد بوده است.

براساس این گزارش، رقم کمک های مالی جمع آوری شده در ماه آوریل برای ترامپ و کمیته ملی جمهوری خواهان بیشتر از رقم جمع آوری شده در ماه مارس که 65/6 میلیون دلار بوده، است.

دو مشاور ارشد کمپین ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کردند جمع آوری بیش از نیمی از این رقم از بین اهداکنندگان خرد و کوچک، نشان می دهد که پایگاه ما پرانرژی است. حزب جمهوری خواه متحد است و رای دهندگان سراسر کشورآماده جنگیدن با جو بایدن و انتخاب دونالد ترامپ هستند.

این در حالی است که ترامپ و کمیته ملی جمهوی خواهان میزبان اهداکنندگان کمک های مالی و سیاستمداران برجسته از جمله امیدهای معاونت رئیس جمهور در آینده، برای جمع آوری کمک های مالی در فلوریدا بود.

انتظار می رود این نشست کمک های مالی برای کمپین ترامپ را افزایش دهد در حالی که دونالد ترامپ درگیر پرونده های متعدد حقوقی و کیفری و پرداخت هزینه های سنگین حقوقی بایت این پرونده ها است.

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی‌اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست.

اما ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده‌ها را رد و طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنار گذاشتن او از رقابت‌های انتخاباتی 2024 می‌داند.

در تازه ترین مورد، دادگاه رسیدگی به اتهامات دونالد ترامپ درباره پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی از چند روز پیش در حال برگزاری است. براساس این گزارش یک هیئت منصفه 12 نفره برای بررسی اتهامات ترامپ تعیین شده است.

براساس پرونده حق السکوت ترامپ، دادستان‌های نیویورک اعلام کردند که ترامپ پیش از انتخابات سال 2016، از مایکل کوهن وکیل سابق خود خواسته تا 130 هزار دلار را به عنوان حق السکوت در ازای رابطه جنسی وی با استورمی دنیلز پرداخت کند و سپس با جعل اسناد پرداختی آن، این رقم را به عنوان هزینه‌های قانونی نشان دهد.

این در حالی است که ترامپ هر گونه رابطه با دنیلز را رد کرده است. نام واقعی این بازیگر، استفانی کلیفورد است.

انتظار می رود این دادگاه حدود 6 هفته به طول بیانجامد.در حال حاضر ترامپ در این دادگاه به جرم اهانت به دادگاه و نقض حکم حق السکوت به پرداخت 9 هزار دلار جریمه محکوم شده است.

اگر ترامپ بار دیگر به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، می تواند برای هر گونه اتهام فدرال علیه خود درخواست عفو بدهد.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می‌شود. نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پیشتازی بسیار اندکی نسبت به دونالد ترامپ دارد.

نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپترامپ 9 هزار دلار جریمه شد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی تازه درباره آخرین عاشقانه زنده‌یاد حسام محمودی
  • بهار ۵۹؛ وقتی داد سندیکای خبرنگاران از حمله به مطبوعات درآمد
  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • افزایش کمک‌های مالی برای کمپین انتخاباتی ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت